A2 Moottoripyöräkorttiluokkaan muutos!

Moottoripyöräkorttiluokat muuttui Tammikuussa 2013. Silloin niin sanottu pikku a muuttui A2 kortiksi. A2 Korttilla saa ajaa max 35kw moottoripyöriä. Pyörän saa kuristaa max 70kw pyörästä 35kw:ksi ja tehopainosuhde saa olla enintään 0,2 kw/kg. Vakiotehon ei pitäisi vaikuttaa siihen että saako pyörän kuristaa 35kw:ksi. Muuttakaa se 70kw:n kuristus raja 95kw:seen tai älkää pistäkö siihen rajaa ollenkaan. Ja tehopainosuhde rajan voisi pistää siihen 0,5 kw/kg tai miksei sekin kokonaan pois. 18v voi ostaa auton pelkällä B kortilla ja pistää siihen vaikka 2500hp jos vain haluaa ja rahat riittää. Miksi siis rajoittaa moottoripyörää? Moottoripyörä on vaarattomampi ihmisille kuin yli tuhat kiloa painava auto jos menettää hallinnan. Täysi ikäisiltä odotetaan vastuuta mutta silti ei anneta ajaa tehokasta moottoripyörää omalla vastuulla. Sitä paitsi alle 70kw moottoripyörissä ei ole hirveästi valinnan varaa. Jakakaa!!!!!