Adressi kunnanvaltuutettu Olli-Pekka Hynösen erottamiseksi

Kansalaisadressi kunnanvaltuutettu Olli-Pekka Hynösen erottamiseksi Hausjärven kunnanvaltuustosta sekä luottamustehtävistä.

Adressi on allekirjoitettavissa 19.9.2016 saakka jonka jälkeen se toimitetaan Hausjärven kunnanhallitukselle, joka toimittaa sen valtuuston käsiteltäväksi,  mikäli Hynönen ei ole itse eronnut tehtävistään sitä ennen.

Hausjärven Liikenteen omistaja, kunnanvaltuutettu Olli-Pekka Hynönen on sosiaalisessa mediassa julkisesti arvostellut ja nimitellyt rankalla kädellä asiakkainaan olevia alaikäisiä lapsia sekä näiden perheitä.
Hynönen on nimitellyt kyyditettäviä oppilaitaan mm. mielenvikaisiksi, ja Asperger-erityislasta idiootiksi ja "tärviöksi". Koulukyydistä kuljetettavan erityistä tukea vaativan lapsen Hynönen on uhannut jättää kyydistä kesken koulumatkan kävelemään, ja näinollen uhannut jättää heitteille. Kyyditettävien lasten vanhemmat ovat kertoneet Hynösen mm. poistaneen lapsia kyydistä kesken koulumatkan ja uhannut erityislasta hakemalla tallista köyttä ja köyttämällä lapsen kiinni.

Hausjärven Liikenne on ajanut koulukuljetuksia Hausjärven kouluihin kevääseen 2016 saakka. Tilauskuljetuksia esim. lasten luokkaretkille Hausjärven Liikenne ajanee edelleen.

Olli-Pekka Hynönen on kokoomuksen kunnanvaltuutettu, kunnanhallituksen varajäsen ja istuu varsinaisena jäsenenä perusturvalautakunnassa, ja on näin mukana päättämässä muunmuassa lasten ja erityislasten asioista Hausjärven kunnassa.

Meidän allekirjoittaneiden mielestä Hynönen tulisi erottaa luottamustehtävistään Hausjärven kunnassa, koska hän ei henkilökohtaisten mielipiteidensä, niiden esilletuomisessa vahingoittaen muita ja käyttäytymisensä vuoksi ole kykeneväinen päätöksentekoon kunnassamme.