Allekirjoita ja ota kantaa Markun Koneet - toiminnan puolesta

Allekirjoitus -sekä kannanotto Markun Koneet uusiokäyttö-ja kierrätys toiminnan jatkuvuuden puolesta

Markku Greggilä on tehnyt kestävää kehitystä vuosikymmenien ajat kierrättämällä ja korjaamalla jääkaapit, pakastimet, hellat, kylmiökaapit jne…Hän on antanut näille laitteille uuden elämän, vaikka ne olivat jos tuomittu romuttamoon. Pientä korvausta vastaan  ja vuoden takuulla, tuhannet koneet ovat löytäneet uudet kodit. Usein vanhemmat laitteet ovat lujaa tekoa, ei niinkuin useammat nykyajan laitteet jotka menevät rikki samana päivänä kun takuu loppuu. Uudet laitteet  suunnitellaankin kulutusyhteiskunnan sääntöjen mukaisesti ;  osta, kuluta, heitä pois, kun laite ei enää  toimi, osta uusi ja heitä pois vanha vaikka sen voisi vielä korjatakin.

omaava.

Paikallislehdissä on ollut kirjoituksia joissa Vaasan rakennus-ja ympäristölautakunta  valituksissaan ovat antaneet VR-yhtiölle 50.000€ uhkasakon jos ei koneita hävitetä Toukokuun 2013 mennessä (Markku Greggilä vuokraa tiloja VR-yhtiöltä).

Allekirjoitan Adressin Markun Koneiden toiminnan jatkuvuuden puolesta ja vaadin että Vaasan rakennus- ja ympäristölautakunta peruu päätöksensä ja jos ei lautakunta siihen kykene, vaadin että Vaasan kaupunginhallitus ratkaisee asian ja poistaa uhkasakon VR-yhtiölle ja Markun Koneet jatkaa toimintaansa niinkuin tähänkin asti. Tämä on kestävää  kehitystä.

Kestävä kehitys on vastuunottamista ja huolehtimista
siitä, että myös meidän jälkeemme elävillä ihmisillä olisi maailma missä elää
hyvin. Jokaisen meistä olisi otettava vastuu siitä että kierrätämme tavaraa
emmekä  saastuta enempää  jo huonosti  voivaa planeettaamme.

Tiina Greggilä-Jouini    Ota yhteyttä adressin tekijään