Alppilan koulun tapaus: Valtakunnansyyttäjä Kalske tutkittava

Koska Alppilan kouluskandaali on saanut suurta julkisuutta ehdotamme että valtakunnansyyttäjä Kalskeen kyky hoitaa virkaansa tutkittaisiin mielenterveysalan asiantuntijoiden toimesta.

Mielestämme ei ole terveellä järjellä selitettävissä että valtakunnansyyttäjän tasoinen viranomainen "suuren julkisuuden takia" tutkii sitä että opettaja työntää häiriköivän oppilaan pois koulun ruokalasta. Eikö muka valtakunnasta löydy suurta julkisuutta saaneita oikeitakin rötöksiä tutkittavaksi? Mielestämme on kohtuullista epäillä että valtakunnansyyttäjän toiminta on kansankielellä sanottuna ns "umpihullua".

Kalskeen sählääminen asiassa ei myöskään millään tavalla edistä kaivattua koulurauhaa vaan päinvastoin lietsoo vastakkainasetteluita ja antaa kouluhäiriköille ja facebook kiusaajille juuri heidän kaipaamaansa huomiota: Kouluhäiriköinnillä saa provosoitua itse valtakunnansyyttäjänkin liikkeelle!

Yksi selitys Kalskeen sekaantumiselle olisi se, että vaikka poliisi on ilmoittanut että se ei edes epäile Korhosta mistään, Kalske ehdoin tahdoin pitkittää syyteharkintaprosessia Korhosen osalta, niin että itse todellista ongelmaa eli laittomia irtisanomisia, perättömiä ilmiantoja ja muita rehtorien ja opetusviraston mahdollisia virkarikoksia ei päästä tutkimaan.  Mutta emme suinkaan halua vihjailla Kalskeen syyllistyvan sellaiseen vehkeilyyn vaan ehdotamme (ja toivomme) että kyse on jostain muusta.