American Express Platinum vaihtoon

American Express Platinum on ollut aiemmin käytännöllinen kortti varsinkin paljon matkustaville.

Amex Platinum on tarjonnut erittäin kattavan, jatkuvan matkavakuutuksen kaikille perheenjäsenille. Jo tämä matkavakuutus on monen mielestä oikeuttanut kalliin, 550 euron vuosimaksun.

Lisäksi Amex Platinum on tarjonnut pääsyn business loungeihin lentoasemilla myös turistiluokassa matkustaville. Lisäpalveluina on concierge-palvelu, joka tekee järjestelyjä, pöytävarauksia ravintoloihin, hankkii teatterilippuja ynnä muuta hyödyllistä ilman eri veloitusta. Platinumissa ei myöskään ole kiinteää luottorajaa, ja pisteitä karttuu enemmän kuin tavanomaisilla korteilla. Pisteillä saa melko edullisesti ostettua lentoyhtiöiden frequent flyer -pisteitä.

Näitä etuja on vähitellen karsittu viime vuosina. Ensin Amex Platinum ilmoitti, että matkavakuutus on voimassa vain, jos 75% matkasta majoituksineen on maksettu Amex Platinumilla. Tämä aiheuttaa matkustavalle runsaasti ylimääräistä huolta: muistinkohan maksaa 75% matkasta tällä kortilla? Onko vakuutukseni voimassa vai olenko täysin ilman vakuutusta? Amex ei kelpaa luottokorttina yhtä laajalti kuin esim. Visa tai Mastercard. Tämä vähentää asiakkaan valinnanvaraa.

Vastineeksi monet pyysivät 550 euron vuosimaksua alennettavaksi perustuen runsaisiin ostoksiin. Amex ei kuitenkaan neuvottele vuosimaksusta. Tylyn kohtelun saivat nekin, jotka ostavat Amex Platinumillaan yli 30 000 euron ostoksia vuodessa.

Nyt Amex Platinum on ilmoittanut vuosimaksun nostosta 700 euroon.

Platinum on tullut tiensä päähän koetellessaan ostovoimaisten (mutta taloustietoisien) käyttäjiensä sietokykyä.

Allekirjoittamalla tämän addressit yhdyt seuraaviin vaatimuksiin:

1. Matkavakuutus on oltava voimassa riippumatta siitä, millä maksuvälineellä matka on maksettu

2. Vuosimaksu on laskettava takaisin 550 euroon

Mikäli American Express ei suostu yllämainittuihin vaatimuksiin ja ilmoita tätä asiakkailleen viimeistään 31.5.2013, sitoudumme peruuttamaan AMEX Platinum korttimme sekä muut mahdolliset AMEX kortit, ja korvaamaan ne VISA tai MASTERCARD luottokorteilla.