Esko Kiesi ulos Keskosta - AUDI menetti maineensa

Millainen on Audi-miehen ihannenainen? Vastaus: koulutettu, korkeita korkoja käyttävä paidansilittäjä, joka pitää miestä hyvänä, mutta ei pärjää johtajana.

Audin myyntijohtaja, diplomi-insinööri Esko Kiesi toteaa Anna-lehden erikoisnumerossa, että hänen mielestään naiset pärjäävät usein miehiä huonommin johtaja-asemissa.

"He (naiset) käyttävät tunteita vääränlaisissa tilanteissa, jolloin tunne menee usein järjen edelle. Mutta tietysti poikkeuksiakin on. Miehet taas pystyvät helpommin hallitsemaan suuria kokonaisuuksia", Kiesi sanoo lehdessä.

Kyseessä on naistenlehti Annan erikoisnumero, joka on julkaistu media- ja markkinointivaikuttajille. Kiesin kommenteista erikoisnumerossa kirjoitti ensimmäiseksi tiistain Helsingin Sanomat.

Kiesin haastattelu kuuluu "Mies puhuu naisesta"-sarjaan, jossa haastateltavat kertovat suhteestaan vastakkaiseen sukupuoleen.

Jutussa Kiesi näkee yhtäläisyyksiä myös naisen ja auton välillä.

"Auton ulkonäkö viimeistellään jousituksilla ja pyörillä - naisen nilkat ja kengät ovat minulle tärkeitä, ja nainen menettää usein muotonsa, jos hänellä on alle seitsemän senttimetrin korot", hän vertaa.

Kiesi luettelee myös ominaisuuksia, jotka ovat hänelle naisessa tärkeitä.

"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava. Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa", hän kuvailee.