Älä anna Tehyn tappaa ketään!

Tehy vaatii jäsenilleen 24% palkan korotusta, uhaten tehdä joukkoirtisanoutumisen, jollei korotusta saada.

Joukkoirtisanoutuminen koskee kaikkein haavoittuvaisimpia sairaaloita ja niiden osastoja. Mm. Lastenlinna, Lastenklinikka, Meilahden sairaala, Töölön sairaala ja Marian sairaala kokevat Helsingin alueella kovimmat tuhot. Tehyläisiä on irtisanoutumassa n. 12 800 ihmistä, erityisesti kirurgian osastoilta, sydänsairauksien osastoilta, synnytysosastoilta ja teho-osastoilta.

Tehyläisten kylmyys korostuu, koska he haluavat vain itselleen lisää palkkaa, ilman että he välittävät mitä muille tapahtuu. Istisanoutuminen vaarantaa monien viattomien ihmisten hengen. Ei ole oikein lisää palkkaa havitellessaan vaarantaa toisten henkiä. Jos on valmis uhraamaan potilaidensa hengen, on ne ihmiset väärällä alalla. Tässä jos missä työssä tarvitaan empatiaa ja myös muiden kuin itsensä ajattelemista.

Älkäämme antako viattomien ja vielä syntymättömien kuolla, vaan osoittakaamme välittämisemme heitä kohtaan ja tukekaamme tätä allekirjoittamalla tämän adressin ja toivomme, että tämä päätyy onnellisesti.

Marianne Itäinen    Ota yhteyttä adressin tekijään