Ei Huso-Pöylän tuulivoimahankkeelle

Paimion ja Salon kaupunkien alueille suunniteltu Huso-Pöylän tuulivoimahankkeen kaavoitus etenee, vaikka melumallinnukset osoittavat selkeästi, että meluarvot ylittävät Ympäristöministeriön ohjearvot. Myös välkeselvitys osoittaa, että Ruotsissa ja Tanskassa käytetyt raja-arvot ylittyvät. Asukkaiden mielipidettä ei kuunnella eikä muistutuksiin ole saatu kattavia vastineita. Hanketoimija saksalaisomisteinen CPC Finland tarjoaa salaisessa sopimuksessa lähistön maanomistajille rahallista korvausta mikäli he eivät vastusta tai hankaloita hanketta. Paimion ympäristölautakunta päätti äänin 7-2 esittää kaavan hylkäämistä, mutta kaupunginhallitus esittää valtuustolle kaavan hyväksymistä piittaamatta juuri tulossa olevasta Ympäristöministeriön asetusluonnoksesta. Kaupunginvaltuusto päätti 12.6. kokouksessaan hyväksyä kaavan äänin 21-14.

Tässä muutamia uutisia aiheesta:

Huso-Pöylän puolesta ry    Ota yhteyttä adressin tekijään