Ei uusia pakolaisia Lieksaan

Lieksa, pieni kaupunki täällä susirajan takana, on jo  kantanut kuormansa ottamalla kaupunkiin mm. n 500 enimmäkseen Somaliasta kotoisin olevaa maahanmuuttajaa. Se on vajaa 5% suhteessa kaupungin nk. kantaväestöön suhteutettuna eli tällä sektorilla olemme ehdottomasti valtakunnan eliittiä. Tämä suhteutettuna tekisi esim. Joensuussa n. 3700 tp-hakijaa tai Kuopiossa n. 5500 tai Helsingissä n. 31000(sic!)

Lieksa on täynnä. Maata ja metsää täällä yli 20% työttömyydestä kärsivässä kaupungissa kyllä piisaa ja hyväntahtoisuutta. Kaikilla on kuitenkin rajansa. Nyt se raja on tullut vastaan. Valitettavasti eräät toiseudessa elävät kuntapäättäjät ja joidenkin toimialojen johtajat kokevat kotiseudun tuhoamisen rikkautena. On myös sellaisia tahoja, jotka härskisti rahastavat ihmisten hädällä. Tiedät kyllä, keitä ja mitä he ovat.

Lisäksi on otettava huomioon, että nyt jo osin kotoutuneet pääosin somalialaiset maahanmuuttajat eivät tule koskaan sopeutumaan -kauniista puheista ja korulauseista huolimatta- esim. Irakista tuleviin ihmisiin ja sama tietysti toisinkin päin. Se on tosiasia ja jostakin syystä siitä silti vaietaan. Tulemme huonoimman vaihtoehdon mukaan näkemään vielä sellaista ”ilo"tulitusta
jota suurin osa kaupunkilaisista näkee painajaisunissaan ja hyvin pieni osa toiveunissaan.

Jos kuulut tähän jälkimmäiseen ryhmään, älä allekirjoita adressia.
Kiitos.