Esittävän taiteen tekijät tasa-arvoisen avioliittolain puolesta.

"Me allekirjoittaneet esittävän taiteen tekijät, ohjaajat, tanssijat, koreografit,dramaturgit, näyttelijät, sirkustaiteilijat, muusikot , puvustajat, lavastajat, valo- ja äänisuunnittelijat, tutkijat, kriitikot ja muut esittävän taiteen alalla toimijat toivomme, että  perjantaina 28.11.2014 Suomen eduskunta hyväksyy äänestyksessään tasa-arvoisen avioliittolain.

Meidän mielestämme kaikilla ihmisillä on oltava samat oikeudet riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta. Katsomme, että ihmisten yhdenvertaisuus, tasa-arvo ja vapaus ovat ihmisoikeuskysymyksiä, eivät ”omantunnon kysymyksiä”.

Olemme työssämme oppineet tuntemaan, mikä merkitys on sillä, että ihminen on vapaa olemaan juuri sellainen kuin on, kunnioitettuna ja tasa-arvoisena yhteisön jäsenenä. Ilman vapautta olla oma itsensä ja vapautta rakastaa ei olisi taidetta , joka koskettaa yleisöään aidosti. Me toivomme, että Suomen eduskunta mahdollistaa tämän vapauden tavoitteen avioliittolain osalta, ja päivittää samalla suomalaisen yhteiskunnan henkisen ilmapiirin samalle tasolle muiden sivistysvaltioiden kanssa."

Rakkain terveisin: Kaisa Leppänen, näyttelijä

ps. Adressi luovutetaan yhdessä elokuva-alan adressin kanssa eduskunnalle. Jos olet jo allekirjoittanut elokuva-alan vastaavaan adressin, sinun ei tarvitse kirjoittaa tätä. Voit silti jakaa linkkiä eteenpäin. Näin saamme lisää näkyvyyttä tärkeälle asialle.