Kansanäänestys eurosta

Meppi Paavo Väyrynen teki kansalaisaloitteen nykyisestä valuutastamme eurosta; oli tarkoitus saada kansanäänestys eurosta eroamiselle. Nyt eduskuntamme perustuslakivaliokunta hylkäsi käytännössä aloitteen vaillinaisesti ja huonosti laadittuna.

Tutkimusten mukaan kansalaisistamme noin 20-30 prosenttia haluaa markan takaisin. Paavo tiesi tämän. Nyt hylätyllä kansalaisaloitteella olisi kerrasta selvitetty mikä on suomalaisten todellinen halu tai tarve omaan valuuttaan - markkaan. Lopputulos olisi lopettanut pitkään jatkuneen eipäs-juupas keskustelun valuutastamme.

Nyt halutaan kerätä uuden kansalaisaloitteen teon tueksi adressi. Kansalaisaloite laaditaan siten, että perustuslakivaliokuntakin osaa sen hyväksyä ja jotta saadaan aikaiseksi laki/ lainmuutos, joka mahdollistaa kansanäänestyksen eurosta - halutaanko se pitää tai sitten ei, eli palataan omaan markkaan ja erotaan eurosta.

Tule mukaan ja anna kannatuksesi uudelle kansalaisaloitteelle, jolla selvitettäisiin kansalaistemme tahtotila eurosta!

Mikäli saamme runsaasti kannatusta tälle adressille, lupaan tehdä oikeusoppineiden kanssa kansalaisaloitteen Paavo Väyrysen aiheesta, siten, että se menee myös eduskuntaprosessissa läpi, jos kansa antaa sille tuon vaadittavan yli 50.000 nimen kannatuksen.