Huutonetin keskustelupalstoja moderoitava

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Huutonetin keskustelupalstoja "Yleinen keskustelu" ja "Ogelmat" on valvottava ja moderoitava runsaasti aiempaa aktiivisemmin. Nykyisellään molemmilla palstoilla rehoittaa epäasiallinen ja kaikkien hyvien tapojen vastainen keskustelukulttuuri, eikä ylläpito ole reagoinut tarpeeksi aktiivisesti valituksiin.  Molemmilla palstoilla on toistuvasti kirjoituksia, jotka rikkovat sääntöjä, jotka Huutonetin ylläpito on asettanut foorumille kirjoittamiselle. Loukkaavat ja epäasialliset viestit tulee poistaa, mielellään yhden arkipäivän kuluessa, ja toistuvasta epäasiallisesta kirjoittelusta tulee seurata vähintäänkin määräaikainen kirjoituskielto sääntörikkomukseen syyllistyneelle käyttäjälle. Keskustelun tietoinen johdattelu aiheesta sivuun, ja keskustelun aiheen leikiksi lyöminen ovat myös yksi nettikiusaamisen ja riidan haastamisen muoto, jota näillä kahdella palstalla lievimmillään harjoitetaan. Jos Huutonetin ylläpidolla ei ole resursseja valvoa ja moderoida kyseisiä keskustelualueita huomattavasti atiivisemmin, tulee molemmat keskustelupalstat poistaa.

P.S. Täsmennettäköön nyt vielä, että tämän adressin takana ei ole mitään negatiivisia pyrkimyksiä ketään yksittäisiä Huutonetin foorumilla kirjoittavia vastaan. Eli kuuluitpa sitten sisäpiiriin, ulkopiiriin, lukupiiriin, napapiiriin tai et mihinkään piiriin - tervetuloa allekirjoittamaan, jos sinun mielestäsi huutonetin keskustelufoorumin moderoimisessa olisi toivomisen varaa. Adressi on täysin mihinkään piireihin tai klikkeihin sitoutumaton, ja sanasta sanaan tässä muodossa se tullaan myöskin Huutonetin ylläpidolle ja muille asiaan liittyville tahoille toimittamaan. Tässä ei ole takana mitään ajojahteja ketään yksittäisiä foorumilaisia kohtaan, ei porukkana eikä yksilöinä.

Eräs Käyttäjätunnus    Ota yhteyttä adressin tekijään