Jätkään suuruimahalli ja heti! - tule Buzaan* ti 25.11. klo 18:30

Katso video:

Kaupunki saattaa päättää jo keskiviikkona 2014-11-26, että se toteuttaisi tarjouskilpailun Jätkäsaaren uimahallin rakennuttamiseksi. Se merkitsisi sitä, että pari vuotta kilpaillaan ja muutama vuosi toteutetaan ja halli valmistuisi kenties 2019 ja loput Bunkkerista 2025.

Tämä ei nyt kerta kaikkiaan kelpaa. Halli on saatava niin pian kuin mahdollista A.S.A.P.

Ja se on mahdollista, sillä etsintäni on lopulta tuonut esiin henkilön:
- joka tahtoo sen tehdä
- joka kykenee sen tekemään
- joka kykenee sen rahoittamaan
- ja se tehdäänkin hyvin ja nopeasti

niin, että kaupunki ja asukkaat vain voivat voittaa.

"Tarjoudun rakentamaan Jätkäsaareen urheilutilat omalla rahalla sekä luovuttamaan ne käyttäjälle, kaupungille, hintaan joka on alle EU rajojen plus Bunkkerin rakennus rakennusoikeuksineen" sanoo Bunkkerin alkuperäinen suunnittelija Bertel Ekengren. Sen hän muuten ideoi v. 1970 aikanaan päivässä, suunnitelmaa hiottiin toinen päivä ja kolmantena se päätettiin toteuttaa. Toteutus kesti vain vuoden.

Emme me voi enää hyväksyä EU-hidastimia, jotka aiheuttavat pelkästään tekijän etsimiseen useiden vuosien viipeen. Kun nyt rahat, suunnitelma ja kaikki jo on olemassa.

Tätä hallia ei kukaan tee ilman vastinetta sijoitukselleen. Kun kerran kaupunki ei sijoita, niin antaa sen sijoittaa, jolla on ylivoimainen kyky ja tahto homman hoitoon.

Ekengren voi ottaa kopin suoraan Hannu Penttilän ideasta, että rakennetaan asuntoja. Huraa, se on oikein. Ja hän voi rakentaa kaikki urheilutilat ilman keinotekoista sullomista Bunkkeriin. Hän haluaakin tehdä suuruimahallin eikä mitään nihkeitä uimahallin puolikkaita.

Tarvitsemme myös fiksuja virkamiehiä ja poliitikkoja kansalaisten kavereiksi.

Olen nähnyt suunnitelman. Nyt kaikki paikalle, että saamme hallin ennen ensi vuosikymmentä.

Ravintola Buzan osoite on Tyynenmerenkatu 7, 00220 Jätkäsaari.

Terveisin
Lasse Laaksonen