Vaaralliset urheilumiekat pitää korvata jedimiekoilla

Nykyään urheilulajien menestymisen elinehtona ovat hyvä televisionäkyvyys sekä yhteiskunnallinen hyväksyttävyys.

Nykyisen urheilumiekkailun välineinä käytetään teräksisiä miekkoja jotka ovat niin vaarallisia, että urheilijoiden pitää käyttää teräskypärää sekä erityisiä pistosuojia. Siitä huolimatta vuosittain useita nuoria urheilijoita loukkaantuu ja jopa kuolee miekkailussa maailmanlaajuisesti. Monessa maassa urheilumiekkojen kantaminen yleisellä paikalla on kielletty, kuten myös Suomessa on. Nykyisiä miekkoja voidaan pitää hengenvaarallisina ja yhteiskunnallisesti tuomittavina ihmisten vahingoittamistyökaluina.

Televisiossa miekkailu näyttää lähinnä naurettavalta robottien kisailulta koska kilpailijoiden kasvonpiirteitä ei panssarien takaa näe ja pisteiden lasku perustuu sähköiseen osumailmaisimeen. Tämä tietää lajin putoamista Olympialaisista lähivuosina.

Vaadin:

1) Teräksisistä hengenvaarallisista miekoista luovutaan ja ne kielletään kaikissa kilpailuissa. Jokainen nuoren urheilijan loukkaantuminen tai kuolema on liikaa !

2) Teräksiset miekat pitää luovuttaa rangaistuksen uhalla lähimmälle poliisiasemalle.

3) Uusiksi välineiksi otetaan valolla valaistut jedimiekat joilla voidaan turvallisesti miekkailla. Miekkojen kuljettelukin on helpompaa koska muovinen teleskooppiterä painuu kasaan ja miekka mahtuu laukkuun. Näitä välineitä ei suomalainen teräaselaki myöskään koske koska ne eivät sovellu ihmisten vahingoittamiseen.