Juice Leskinen on poissa

Suuren suomalaisen sanoittajan muistoa kunnioittaen. Hän oli aikamme suurin sanoittaja, säveltäjä, kirjailija ja runoilija. Moni jää kaipaamaan hänen sydämmellisiä laulujaan. Hän oli Suomalaisen lyriikan kruunaamaton kuningas! Monen mielestä kaikkien aikojan rakkaus laulu oli hänen "viidestoista yö", häneltä jäi paljon hyviä kappaleita jälkipolville. Kappaleilla oli koskettava merkitys useimmille. Muusikoksi hän alkoi 20-vuotiaana, hän perusti vuonna -73 bändin mm. yhdessä Harri Rinteen ja Mikko Alatalon kanssa. Mikon kanssa hän julkaisi myös Senaattori ja Boheemi albumin ja yhteisen konsertti dvd:n lokakuussa -05. Leskiselle myönnettiin monia huomionosoituksia. Tampereen luovan säveltaiteen palkinnon hän sai 1985, valtion säveltaidepalkinnon 1989, Juha Vainion rahaston tunnustuspalkinnon 1991 ja Tampereen kaupungin luovan kirjallisuuden palkinnon 1993. Suomen runoilijaliiton Vuoden runoilija -tunnustuksen hän sai vuonna 1994. Välitämme tämän adressin hänen omaisilleen.
Lepää rauhassa Juice!