Vastustan Kajaanin lukion kiertotuntikaaviouudistusta

Kajaanin lukiossa julkaistiin keskiviikkona 15.4.2015 uusittu kiertotuntikaavio, joka ollaan aikeissa ottaa käyttöön jo syksyllä 2015.

Sen järjestelmä ei auta suurinta osaa lukiolaisista ja onkin herättänyt voimakasta vastustusta opiskelijakunnassa. Suunnitelma on mielestämme tehty liian hätäisesti ja ajattelematta seurauksia esimerkiksi hyppytuntien osalta ja kokonaisuudessaan hyödyttämään vain erityislinjoilla opiskelevia. Kaiken takana on tarve saada kuvataide-, musiikki- ja urheilulinjoilla opiskelevat mahdollisimman pian ulos lukiosta ja todellisuudessa muutos hyödyttää vain urheilulukiolaisia eli pientä murto-osaa opiskelijoista.

Uuden kiertotuntikaavion mukaisesti päivät alkaisivat hieman myöhemmin kuin ennen ja loppuisivat myöhemmin kuin ennen mikä osaltaan vähentää harrastusmahdollisuuksia ja kotiopiskelun aikaa. Vaadimme että uudistus otetaan uusintakäsittelyyn ja muotoillaan sellaiseksi, ettei siitä ole haittaa niile monelle sadalle opiskelijalle jotka eivät hyödy uudistuksesta millään tavalla.

Siksi loimme tämän adressin, jonka allekirjoittamalla osoitat vastustuksesi uudelle kiertotuntikaaviojärjestelmälle ja tuen ehdotuksellemme että uudistus vedetään pois tältä keväältä ja otetaan uusintakäsittelyyn opiskelijoiden mielipiteet huomioiden. Me opiskelijat olemme kuitenkin talon asiakkaat!

Tämä adressi tullaan esittämään Kajaanin lukion rehtorille ja Kajaanin koulutusliikelaitoksen johtajalle kokouksessa tiistaina 21.4.2015.

Kajaanin lukion opiskelijakunnan hallitus    Ota yhteyttä adressin tekijään