Klippula kuuluu salolaisille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Klippula kuuluu salolaisille.

Pasi Lehtovaara
Vieras

#1

06.11.2010 21:38

Nieminen tai Nalle sen kuitenkin ostaa kaupungilta halvalla. Ja sitten vuokraavat sitä kaupungin käyttö ei enään niin halvalla!
tyhmä esityslista
Vieras

#2

06.11.2010 21:53

Mä en oikee usko tohon että sitä kukaan täkäläinen ostais. Särkisalostahan myytiin esim. Kanervala venäläiselle liikemiehelle, joka kestitsee siellä vieraitaan.

Jos Kaupunki Klippulasta luopuu, sitä ei enää kesäsiirtolana tulla käyttämään - eihän semmonen ole rahallisesti kannattavaa hommaa...
Tuija
Vieras

#3

06.11.2010 22:43

Sitä vaan ihmettelen miten kaupunki voi ylipäänsä sen myydä koska Mannerheimin lastensuojeluliitto on sen aikoinaan lahjoittanut Salon kaupungille. Mahtaakohan kaupunginjohtaja sitä tietää!!!!????
vieras
Vieras

#4 Re:

06.11.2010 23:17

#3: Tuija -

Jos kaupungilla on ollut varaa sodan jälkeisinä vuosina pitää Klippulaa niin kyllä me jatkossakin siihen kykenemme. Veroilmoitukseen raksi ruutuun mihin haluan roposeni käytettävän; kulttuuri, urheilu, terveys, sosiaalityö....

Vieras
Vieras

#5 Re:

06.11.2010 23:21

#3: Tuija -

Olisi kiva tietää mitä siinä lahjoitussopimuksessa lukee,ettei vaan olisi ko. sopimus just sopivasti "kadonnut"................

Martti Halme
Vieras

#6 Klippula pitää säilyttää

07.11.2010 14:09

Klippula pitää säilyttää. Se on monelle lapselle elintärkeä ja ainoa turvallinen kodin ulkopuolinen paikka, jonne kesäloman aikana pääsee
Simo Vesa
Vieras

#7 Ilman Klippulaa e itule kesää

07.11.2010 14:21

Klippula on Salolaisten nuorten kesänviettopaikka jo monen vuoden ajan. Jos isot pojat jotka ei tunne Salolaista virkistyspaikkaa aikovat myydä sen, saavat kyllä tuntea aikamoista kritiikkiä , monelta taholta,

Vieras

#8

07.11.2010 15:04

Kaupungintalon rakennuttaminen on kyllä tärkeää, jotta saadaan virastot samaan paikkaan. Mutta eikö sitä taloa olis muka saanu rakennettua miljoonaa paria pienemmällä budjetilla? Homekoulujen remppaan tai lasten kesätoiminnalle ei löydy rahaa mut kaupungintaloon löytyy paljon rahaa ja tyhjillään olevien rakennusten vuokria maksetaan vielä vuosia, koska viiden vuoden sopimus näin määrää.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

07.11.2010 15:39


22
Vieras

#10 ei tarvita

07.11.2010 16:40

Pyh pah, ihan sama vaikka myyvät, itse pienenä olin kerran leirillä ja halusin ekana päivänä pois kun oli niin hirvee paikka, ihan hirveessä kunnossa eikä ollu kivaa! Kyllä naarilan leirit voittaa Klippulan 10-0!!!! Naarilaan siis vaan nääkin lapset, kyllä sinne mahtuu, aina ollu isosenakin kivaa!

meikkuli
Vieras

#11 ja siellä kaikilla oli niin mukavaa

07.11.2010 17:49

Kesällä pitää päästä klippulaan.Itse olen saanut ilolla mukana
seurata jo useamman vuoden ajan,
kuinka aina uudestaan ja uudestaan joukko lapsosia tulee
innosta hihkuen leirille.
Näin SUURSALON aikaan lapsia tulee ympäri maakuntaa ja
yhteiselo sujuu leikkien, pelaillen, soutaen,uiden jne.

Älkäämme viekö sitä iloa lapsilta!!!
Vieras
Vieras

#12 Re: ei tarvita

07.11.2010 18:33

#10: 22 - ei tarvita

 

Kurjaa, että sinulla on ollut huonoja kokemuksia Klippulasta. Totuus on kuitenkin se, että Naarilaan ei mahdu kaikki halukkaat leiriläiset.

Heikki Rostti
Vieras

#13 Kollektiivinen identiteetti.

08.11.2010 11:09

Henkinen Salolaisuus rakentuu yhteisten kokemusten ja muistojen varaan, jotka yhdistävät ikäluokkia.
Klippula kuuluu vahavasti niihin.
Br Heikki Rosti
Jouni Rauäng
Vieras

#14 Re: Re: Veronpalautukset??

08.11.2010 13:37

#4: vieras - Re:

Käyttäkäämme vain ihan oikeudenmukaisesti laskettua veroprosenttiamme hyväksi julkisten palvelujen ylläpitoon ettei mene kuten nyt suuntana on että avustuksilla ja lahjoituksilla niinkuin "Amerikan" mallissa on tapana.  Verotus edelleen vahvasti progressiivisesti ja kaikki tulonmuodot verolle! Ei vapaamatkustusta!

Ritva Sinervo
Vieras

#15

08.11.2010 14:20

Klippula on se kesäpaikka, jossa on lapsille kaikkein eniten ollut leirejä. Annetaan niillekkin lapsille loman vieton mahdollisuus merenrannalla, joilla ei siihen ole mahdollisuuutta omasta takaa.
Veli-Matti Koivisto
Vieras

#16 Kaupungin johtajan "unohdus"

08.11.2010 15:50

Ei kai lapsilla mitään väliä oo. Ei ne valita kuitenkaan. Pysykööt betonilähiöissään kesät talvet. Jos jotain valittaa niin annetaan leirikoulun sijaan vähän rauhoittavia lääkkeitä. Se tulee yhteiskunnalle huomattavasti halvemmaksi. Talouskasvu on päivän sana eikä ihmisillä (varsinkaan köyhillä) ole mitään väliä.
Oikeutta lapsille
Vieras

#17 Klippulan tilalle Järvensyrjä

08.11.2010 16:26

Ihmettelen suuresti mihin jäi Järvensyrjä. Se on kaupungin henkilökunnan paikka, jota harvat hallitsee. Osalla siellä vakiasuntovaunupaikat, joihin ei muilla asiaa ja kaupunki maksaa kaikki kulut. Jos tämä nyt sitten ei ole ihan viimevuosina muuttunut?

Vieras

#18

08.11.2010 16:41

Klippula on ollut oman lapsuuteni ja nuoruuteni merkittävimpiä paikkoja.
Sieltä olen saanut ihmissuhteita, jotka elävät vielä tänä päivänä. Sieltä olen saanut valtavasti muistoja ja ihania ja hauskoja hetkiä.
Haluan, että sama mahdollisuus suodaan lapsille vielä tänä päivänä.
päivi salonen
Vieras

#19 klippula

08.11.2010 17:37

ei kaikkea hyvää pois lapsilta...järki käteen nyt mistä säästetään.itse olen viettänyt ikimuistoisia hetkiä klippulassa ja niin toivon jatkossakin toisten lasten muistelevan myöhemmin kivoja hetkiä siellä

Vieras
Vieras

#20 Re: ei tarvita

08.11.2010 17:46

#10: 22 - e tarvita

voi kamalaa mitä luettavaa mutta en yhtään ihmettele ettei ole kirjoittanut omalla nimaellä..klippulla 100 kertaa parempi paikka lapsille kun naarila....meillä lapsi ei oikein viihtynyt naarilassa mutta klippulasta ei meinannut lähteä pois.....ja onhan vanhemmat maksaneet ajasta kun lapset siellä ovat olleet...ja mieluusti onkin...


Vieras

#21 sokeaa säästöhuumaa

08.11.2010 20:16

Kunnat ovat olemassa kuntalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi. Toinen tärkeä tehtävä on kestävä kehitys. Molemmilla näillä tähdätään hyvään huomiseen. Yksisilmäiset päätökset, joilla heikennetään erityisesti lasten onnellista kasvua ovat lyhytnäköisiä ja vaarallista politiikkaa, pelaamista täysin turhilla nappuloilla.
Anu Suosalo
Vieras

#22 sokeaa säästöhuumaa

08.11.2010 20:17

Kunnat ovat olemassa kuntalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi. Toinen tärkeä tehtävä on kestävä kehitys. Molemmilla näillä tähdätään hyvään huomiseen. Yksisilmäiset päätökset, joilla heikennetään erityisesti lasten onnellista kasvua ovat lyhytnäköisiä ja vaarallista politiikkaa, pelaamista täysin turhilla nappuloilla.
Eero Sirkiä
Vieras

#23 Nyt kyllä meinataan säästää väärästä paikasta

09.11.2010 04:50

Entisenä Salolaisena, ja kohta myös entisenä Suomalaisena voin vain sanoa, että Klippula on mahtava paikka, itse en lapsena ujouttani ollut siellä, mutta tiedän että se on hyvä paikka nykyajan lapsillekin. Särkisalo oli minulle muutenkin ennen tärkeä paikka, hienoja
kalapaikkoja ja ainakin vielä ennen vanhaan luontokin, meri...kaikki ja niin lähellä kuitenkin isoista kaupungeista.
Terveisiä kaikille jotka minut muistavat, etenkin Teijon kansakoulua 60-luvulla käyneille !

Nykyään Savossa, kohta muualla, ei Suomessa.
Heli Nurmi
Vieras

#24 Klippula kuuluu Salolaisille

09.11.2010 08:28

Lapsissa ja nuorissa on tulevaisuutemme !! Kaupunginpäättäjät eivät tuijota kuin kassakirstun lukuja ensin itse sen tyhjentämällä mm. rakentamalla kalliin kaupungintalon!!Taiteeseenkin tuhlattiin 32000 € kaupungintalon seinille !!!!! Sillä rahalla olisi voinut peruskorjata Klippulan Kesäsiirtolaa LAPSILLE!!!
Hävetkää päättäjät ja lopettakaa omaan napaan tuijottaminen !!!!  (Jos edes muistatte enään mitä on häpeäminen!!! )

Hemuli
Vieras

#25 Re: ei tarvita

09.11.2010 08:49

#10: 22 - ei tarvita 

 Eipähän mahdu Naarilaan tai Klippulaan kaikki lapset, jotka leirille haluaisivat...  edes silloin kun minä siellä olin. Halukkaita on niin monia,joten ensisijaisesti leirille pääsevät ne, jotka eivät vielä ole saaneet mahdollisuutta osallistua kesäleirille. Sen jälkeen katsotaan jääkö tilaa jo leirillä aikaisemmin olleille.. Ja Salo ei enään rajoitu ns. "Saloon" vaan huomioi lähikunnat,jotka (puolipakolla) liitetiin Saloon vuoden 2008 alussa.. 

Itse olin Klippulassa 12- vuotiaana ja minulle jäi hyvät muistot leiristä. Ei todellakaan "hirveä" paikka. (Tai tietysti jos odottaa viiden tähden hotellipalvelua maaseutuleiriltä.. ) Kaunis merenranta-alue, kunnon keittolarakennus,mukavat 4-6 hengen huoneet leirityyliin. Leikkiä ,laulua, uimista, kilpailuja, ongintaa,soutelua..  ja hyvät ruuat! Omat lapseni ovat nyt 10- ja 12- vuotiaita. Olivat nyt kesällä 2010 Klippulan kesäleirillä Viihtyivät siellä mainiosti ja haluaisivat ehdottomasti sinne uudelleen! : )

Haluan ehdottomasti Klippulan pysyvän yhtenä Salon seudun lapsien kesävirkistyspaikkana.