Mainos: Parhaat tarjoukset /

Adressi | Allekirjoitukset (315) | Keskustelu | Tilastot

Keskustelu /KOULUPUKU

Asiallista keskustelua adressista KOULUPUKU.

Adressit.com:n ylläpito

Elsa Kunnas: Ai ei saa meikata "kiss-meikkejä". miksei? Selitä se asia. Miten muka sellainen meikkaaminen on yhtään sen huonompi kuin vaikkapa pienet varjostukset? jos Sinä ajattelet noin, eikö se tarkoita että olet itsekin ennakkoluuloinen muiden ulkonäköä kohtaan. Koulukiusaaminen saadan ainoastaan loppumaan muuttamalla ajatusmaailmaa ei vaatteita.

Liisa Gronsson: Miten muka sellainen pukeutuminen on yhtään sen järkyttävämpi? Miten muka Sinua järkyttää yhtään sen enempää että minkälaisia vaatteita ihmiset käyttävät. Eikö taaskin kannattaisi itse miettiä asiaa. Ajatella että olisiko taas kyse ennakkoluuloista ja asennevammoista.

Eikö nuorison asenteen muuttaminen hoituisi helpoimmiten sillä että annettaisiin tottua muihin ihmisiin. Ettei yritettäisi piilottaa totuttaa. Ettehän te mustaakaan puuteroi valkoiseksi vain siksi että sattuu omaavan tumman ihon josta_voidaan_ehkä_kiusata.

Ja vielä lopuksi, aah, itse olen elänyt hyvän elämän ilman että minua on kertaakaan kiusattu kajaleista jotka_menevät_täysin_yli_silmien melkein kiss-tyylin muodostaen kissansilmä illuusion. Mysökään en ole saanut kuulla vaatteistani jotka ovat kokonaan mustia, revittyjä, niitattuja jne. ^^
ella moske (vantaa, 16.9.2007 16:32)

#27 no huhhuh

En kyllä menis kouluun se päällä. Oon punkkari, ja todellakin kieltäytyisin laittamasta sellaista naurettavaa pukua päälle!
Tuisku Hakoniemi (Helsinki, 16.9.2007 21:53)

#28 Ei mitään koulupukuja!

itse lapsena sanon, että varmasti lapset eivät enään tykkäsi koulunkäynnistä ollenkaan! Minua ei kiinnosta mitä muut käyttävät ja haluan itse pitää itseni tyylisiä vaatteita ja ei kiinnosta vaikka muut valittaisivat tyylistäni!
Sanni Salonen (Nurmijärvi, 31.12.2007 18:42)

#29 HEAVY METAL

Ite oon hevari ja mul on aina tummat vaatteet maiharit ja nahkatakki koulussa niin voi perkele jos soutus käyttään jotain vitun anime pukuja koulussa...!
santeri larmila (tampere, 8.4.2008 16:26)

Kuulkaas, koulupuvut ovat vain opettajien tapa alentaa oppilaiden moraalia. Oppilaista tulee helpommin ohjailtavia ja vähemmän villejä. Tätä kutsutaan myös nimellä manipulaatio.
Pekka Ilmarinen (Helsinki, 8.4.2008 18:40)

#31 Järki päähän

Opiskelijana olen ehdottomasti vastaan. Kaikki oppilaat kulkisivat isossa ja erottomattomassa massassa. Miksi meidän pitäisi ottaa mallia aina muista maista? Jos Japanissa pidetään koulupukuja, ei se tarkoita, että suomalaisten pitäisi heti olla ottamassa mallia. Koulupuvut ovat hyvin epäkäytännöllisiä varsinkin näin vaihtelevassa ilmastossa: pyöräileminen olisi vaikeaa ja talvella ihmiset palelisivat hameissa. Jos rahankäyttö huolestuttaa, tiukentakaa perheidenne sääntöjä ja jättäkää antamatta viikko- tai palkkiorahaa ja opettakaa lapsillenne, että rahan eteen on tehtävä työtä. Turhaan yleistätte meitä nuoria tällaisella asialla.
Heidi Nissinen (Kajaani, 10.4.2008 17:23)

Koulupuku olisi jollain tapaa nöyryyttävä. Joten EI.
Milla Valkeasuo (TRE, 10.4.2008 21:04)

Kyllä se on hyvä, jos likoille tulee minihameet ja lattioille voimakkaat tuulettimet.. Hih *sarkasm*
Antti Karppi (Vaasa, 6.5.2008 13:41)

#34 ei oo väliksi.

Ei se haittaisi vaikka tulisikin, mutta kyllä on kivempi että saa laittaa päällensä mitä haluaa. Entä jos ne koulupuvut oliskin ihan järkyttävän rumia..''
Sara V (Saarijärvi, 25.7.2008 02:31)

#35 MITÄÄÄ?!

Siis musta koulupuvuissa ei ole mitään järkeä.
Ensinnäkin, en ole ainakaan meidän koulussa huomannut minkäänlaista kiusausta joistain vaatteista. Aikuiset luulee että lapsia kiusataan vaatteistaan, mutta ei minusta
Ja jos lastasi kiusataan, niin osta sille paremmat vaatteet! Älä osta naurettavia lökäreitä ja nosta niitä korviin, äläkä tunge paitaa housujen sisään. Tällöin vältyt suurimmilta huomion osoituksilta.
Ja kolmanneksi. Sanotaan, että rahaa säästyisi? No ei todellakaan. Kyllä minä ostaisin muita vaatteita vapaa käyttöön. En käyttäisi koulupukua koulunkin jälkeen.
Sitäpaitsi pesua tulisi vain enemmän.. Kun ekana menee kouluun ja laittaa koulupuvun, niin koulusta tultua laittaa normaalit vaatteet.
Jos taas koulupukua ei olisi, olisi vain koko päivän pitänyt niitä samoja vaatteita
Joten koulupuvut nopeuttaa ilmastonmuutosta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111 :S:S:S:S:S
Janni Salo (Helsinki, 25.7.2008 11:16)

Jos haluat lisää veroja niin kirjoita vain adressi.
Hannu Kiviahde (Oulunsalo, 25.7.2008 15:54)

#37 Rasistisia ihmisiä...

En allekirjoita, vaikka maksettaisiin! Juuri niin tätä... Ja motiivinahan käytetään sitä, että "Nykyajan nuoret eivät osaa pukeutua! Meidän aikana se oli toista, kun oli housut korvissa asti ja paita oli housujen sisällä.." Hei haloo, tervetuloa 2000 -luvulle! Luulenpa, että adressin tekijä on kauhistunut kun on nähnyt 'saatananpalvojan' kadulla kulkemassa, vaikka oikeasti kyseessä on ollut tavallinen teinityttö, joka tykkää pukeutua gootti -tyyliin kuumana kesäpäivänäkin.. Itsekin tykkään, mitä siitä? Ja mitäs väliä sillä on, jos kastaa vaikka naamansa maalipöntössä, ennen kuin menee kouluun? Ja tässä vaiheessa totean, että adressin tekijä on unohtanut koulun oikean merkityksen.. Koulussahan tärkeintä on oppiminen, eikä pukeutuminen! Hanki aivot!
Laura K. (Veteli, 25.7.2008 19:28)

#38 No ei.

Miksi hitossa Suomeen pitäisi tuoda koulupuvut? Jokaisella on oikeus pukeutua miten haluaa.
Tea Heikkilä (Kerava, 26.7.2008 00:26)

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy

Rekisteröityneet käyttäjät (Rekisteröidy käyttäjäksi)
Email
Salasana

Kerro tästä sivusta muille Facebookissa