Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / Tieteen kuvalehti - 2 lehteä + satelliittisääasema (4,90 €)

Adressi | Allekirjoitukset (1235) | Keskustelu | Tilastot

Keskustelu /Bratz nuket pois suomen markkinoilta!

Asiallista keskustelua adressista Bratz nuket pois suomen markkinoilta!.

Adressit.com:n ylläpito

no se opi nykyisin voi tlla myös nukeista koska yhteiskunta vaatii vanhempien oleva koko ajan töissä.
Braz nuket lisöksi näkyvöt aika paljon mediassa.
Niina Jääskeläinen (Oulu, 29.12.2007 12:52)

#27 ei todellakaan pois >;(

Siis jos aikuiset päättää, että bratzit pitäisi vetää pois markkinoilta suutun >;( AJATELKAA ASIAA LAPSEN NÄKÖKULMASTA!! olen khota 11v ja leikin brätseillä, ne ovat kauniita, ja niillä on hienoja vaatteita, jos bratseissä on jotain valitettavaa, voihan vaatteita vaihtaa. minusta olisi TODELLA tyhmää jos bratsejä ei enää muutäisiin. ajatelkaa että olette lapsi, ja pidätte jostain lelusta TODELLA paljon, ja sitten yht'äkkiä niitä ei enää muudäkkään, SEHÄN OLISI KATASTROFI! ei saa vetää pois markkinoilta!!
ellis saasta (joutseno, 22.2.2008 22:34)

Yks juttu muuten, tehän voitte vaihtaa vaatteita. Kyllä te niille Bratzeille voitte laittaa tavallisen paidan, tavalliset housut ja tavalliset kengät. Jos te vihaatte niitten vaatteita.
Bella op+åoi (Kaavi, 2.5.2008 10:24)

Itse muistan kuinka pienenä leikin barbeilla ja halusin prinsessamekkoja ja kaikkea ihanaa. Nykyään siskoni lapsi (7 vuotta) kinuaa minua ostamaan hänelle "tuota vaaleanpunaista mitä tolla bratzillä on silmäluomissa" ja huulipunaa, sekä mitä pienempiä ja paljastelevimpia vaatteita. On järkyttävää nähdä pieniä lapsia kaupungilla keskellä talvea minihameet ja pikkutakit päällä puhuen kaikkea esim "kuinka monen kaa sä oot jo seukannu", "mä ostin tänään niin ihQun hameen, mut mun äiti ei varmaankaan tykkää siitä ko sen helma on polvien yläpuolella" tai "siis näitkö sä ton tyypin? ihan törkeen näkönen!". JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Ja niitä ihme bratz ponejakin... Miksi niillä on luomiväriä ja ripsiväriä? Ne ovat eläimiä! En sano että Bratzit ovat huoran näköisiä, vaan niitä matkivat lapset ovat...
Minna Annola (Oulu, 30.7.2008 01:53)

Olen sitä mieltä, että nukkeja ei tarvitsisi ottaa pois markkinoilta. Olen itsekin pienempänä leikkinyt niillä, eivätkä kaikki vaatteet ole pikkulapsile sopimattomia. Bratzeilla on tavallisia farkkuja, t-paitoja, pitkähihaisia paitoja, takkeja ja mekkoja, joita tavalliset ihmiset pitävät. Minihameita ja avokaulaisia yläosia on, mutta ei pelkästään. Ihan hyvin voi alle kouluikäiselle tytölle ostaa Bratz-nuken, ja voihan vanhempi katsoa, millaiset vaatteet sun muut nukella on yllään.
Minusta markkinoilta pois vetäminen ei ole ratkaisu, vanhemmathan itse päättävät millä leluilla antavat lastensa leikkiä. On totta, että liian pikku tytöt pitävät "aikuisten vaatteita" (eivät todellaakaan kaikki aikuiset pukeudu niin! Harvat!) Tuskin se yksin Bratzien syy on. Itse olen leikkinyt niillä, niin kaverinikin, enkä huomaa että siitä olisi tullut mitään haittaa.

Eivätkä pikkulapset ajattele niistä lyhyistä hameista että "Hei! vähänkö seksikäs!" Jos hame on lyhyt ja toppi niukka, niin he ajattelevat että nytpä on hellepäivä ja Bratz pukeutuu kevyesti.

Kaiken lisäksi tyypillinen Bratz-tyttö ei ole blondi ja vaalea, vaan Bratzeja on kaikilla hiusten, -silmien, ja ihonväreillä. Kun olin pieni, suosikkini Bratzeista oli tummaihoinen Sasha, jolla leikin aina. Lapset oppivat jo nukeista, että ihmisiä on kaiken näköisiä.

Ei Bratzeja pois markkinoilta. Niistä ei ole kerrassaan mitään haittaa. Tässä asiassa aikuisilla on varsin suppea näkökulma, miettikää lasten kannalta.
Sunna Kokkonen (Inari, 30.7.2008 11:54)

#31 Haloo..

Ei tämä meikeillä töhrääminen ja huoramaisten asujen käyttäminen mistään nukeista johdu, ja tiedän mistä puhun. Enimmäkseen se johtuu kasvatuksesta, ja eiväthän useimmat lapset itse niitä vaatteitansa osta,(en minä ainakaan!) ovat vain mukana ja sanovat mitkä vaatteet haluaisivat, äiti ne vaatteet ostaa. Ja sitten nämä tv-sarjat. Ehkei kannattaisi lasten antaa katsoa aivan kaikkea?
Pikkusiskoni ei ainakaan käytä mitään huoravaatteita, vaikka leikkiikin Bratzeillä. Enkä minä itsekkään tuhrinut naamaani meikeillä kun leikin pienempänä Bratzeillä.
Pinja Luoma (Nurmo, 30.7.2008 11:54)

#32 Pinjalle vastaus

Mä kullä oon eri mieltä sun kanssa. Mä olen nähnyt jo liian monta pikku tyttöä muuttuvan aivan järkyttävän nopeasti karmiviksi horoiksi. Melkein on jo trauma siitä.

Mut hei hyvä adressi, allekirjoitin.
Iiro Wasen (Turku, 30.7.2008 13:13)

#33 hahahahaha

oletteko tosissanne sitä mieltä, että se horoksi "muuttuminen" johtuu jostain nukesta jolla leikitään kakarana?

en oikeasti tiedä kumpi on säälittävämpää nämä pikkuaikuiset jotka pukeutuvat miten pukeutuvat. vai te jotka haluaisitte muksujen kasvavan jossain tynnyrissä. see no evil hear no evil speak no evil...jne.
Markku Widberg (Helsinki, 30.7.2008 13:20)

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy

Rekisteröityneet käyttäjät (Rekisteröidy käyttäjäksi)
Email
Salasana

Kerro tästä sivusta muille Facebookissa