Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava.


Vieras

#76

09.12.2011 12:25

Tosi asiallinen ja tärkeä adressi.Joka pitäisi olla jo kaikille virastoille ja muille asiantuntijoille päivän selvä asia.

Vieras

#77

15.12.2011 20:54

Ehdottomasti on saatava tautiluokitus homeelle altistuneille. Korjausavustus homekorjauksiin ja väliaikaisten asuntojen saantia on helpotettava. Homeellealtistuvalle tietoa mistä saa apua.

Vieras

#78 Re:

15.12.2011 20:54


Vieras

#80

02.01.2012 12:05

Mikä menee ihmisen hyvinvoinnin edelle????????
ei enää ujo

#81 Presidentinvaalit 2012 – Sisäilmamyrkyistä sairastuneiden tilanteet pääaiheeksi

06.01.2012 13:24

"Kokoomuksen presidenttiehdokas Sauli Niinistöllä on täydet mahdollisuudet nousta presidentinvaaleissa 2012 Suomen todelliseksi arvojohtajaksi. Sisäilmamyrkyille altistuneiden 800 000 suomalaisen joukko osaa arvostaa sellaista tasavallan presidenttiä, jonka puheiden ja tekojen välinen ero pysyy mahdollisimman pienenä."

http://suomi2017.wordpress.com/2011/11/17/presidentinvaalit-2012-sisailmamyrkyista-sairastuneiden-tilanteet-paaaiheeksi/

Lopussa mielenkiintoiset linkkaukset aiheeseen puolueittain.

Vieras

#82

08.01.2012 12:25

Hyvä, että adressi on järjestetty.

Vieras

#83

24.01.2012 07:19

Meillä itsellä kunnan asunto ja tiedän, että meillä on hometta. 1-vuotias poikamme kärsii siitä eniten mutta ketään ei meitä asiassa auta. Olemme siis homeloukussa!
Elise

#84 Re:

26.01.2012 10:46

Lue: http://homepakolaiset.fi/hyva_tietaa.html

Ottakaa yhteys kunnan terveystarkastajaan jos asunnon omistaja ei toimi pyynnöstä huolimatta. Jos terveystarkastaja ei toimi asianmukaisesti, tehkää hänestä kantelu:

http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/index.htx

Ja vaihtakaa asuntoa. Altistuminen jättää usein pysyvän haitan, joka voi vaikeutaa normaalielämää huomattavasti, varsinkin kun altistuu pienenä lapsena.

 

 

 

 


Vieras

#85 Re:

30.01.2012 09:24

Ihmettelijä

#86 Re: Voiko olla vaurioita

30.01.2012 09:32

#73: -

Ymmärsinkö oikein, että Oulussa asuntomessuille 2005 rakennetusta kerrostalosta löytyi ensimmäinen sädesieniasunto jo joulukuussa 2006? Onko tuo edes mahdollista nykyaikakaudella? Käsitykseni on, että suomi24:lla kirjoittelee joku ja väittää aivan päinvastaista.


Vieras

#87

07.02.2012 08:53

oli pelottavaa katsoa , kun äiti oli töissä , aina kun se tuli sairaalasta sen naama oli turvoksissa , ääni pois ja sen henki ahtaalla ja se makas peiton alla kun sillä oli kuumetta .miksei voia rakentaa oikein , miten ne voi olla niin huonoja töissään. ja sitten äiti suree kun sillä ei oo antaa mulle rahaa , onneks se on hengissä , se mulle tärkeintä.
acremonium

#88 Toksiinikiinteistö

08.02.2012 12:28

Olisi aika täsmentää keskustelua ja puhua hometalojen sijaan toksiinikiinteistöistä. Kosteusvauriomikrobien tuottamat toksiinit sairastuttavat eivät homeet.


Vieras

#89

12.02.2012 16:38

Rakennusten homeongelma: aktinobakteerit. Kyseessä on vaarallisesti aliarvioitu kansanterveydellinen aikapommmi, joka aiheuttaa valtavan määrän turhaa kärsimystä, kun asiaa ei tiedosteta eikä ongelmaa tunneta. 23. v. poikamme sairastui vakavasti huoneensa aktinobakteeriesiintymän vuoksi (vakavat keuhko-ongelmat, haimaelastaasiarvon romahtaminen nollaan (normaaliarvot 200-500), immuunipuolustuksen romahtaminen, lopulta syöpä. Paranemisen mahdollisuudesta ei mitään tietoa, lääkärit eivät tunne asiaa, ovat ymmällään - jotkut tunnustavat sentään ongelman vakavuuden. Talo aivan tavallinen 1990-luvun alussa rakennettu betonirakenteinen kerrostalo. Onneksi on netti joka ohjasi oikeille jäljille - puolentoista vuoden lääkärikierteen ja itse tehdyn salapoliisityön jälkeen.

Vieras

#90

19.02.2012 14:18

Tämän tärkeän ja vakavan asianpuolesta pitää taistella. Toivotaan että päättäjät vihdoinkin ymmärtäisivät!

Vieras

#91

22.02.2012 10:32

Olen kaiken kärsinyt, terveyteni menettänyt homepakoilainen

Vieras

#92

24.02.2012 00:53

Olemme perheeni kanssa pakosalla vuokraamastamme hometalosta. kaikki maallinen omaisuutemme on edelleen talossa ja me parin lainatun patjan kanssa "uudessa kodissa" kerrostalossa ei toivotulla rauhattomalla alueella. ilma on onneksi puhdasta! Oireet ovat vähentyneet ja kahden viikon kuluttua kuulemme omaisuutemme kohtalon...jospa vaan saisimme asiat järjestykseen!!! Apu olisi tervetullutta!

Vieras

#93

01.03.2012 18:02

Homeongelmat pitäisi nostaa pöydälle ja tunnustaa sen aiheuttamat kärsimykset!Siihen tarvitaan oikeanlaista nöyryyttä jokaiselta, ei päätöntä oikeassa olemista ja oman egonsa pönkittämistä!"Älkää pelätkö,vaan antakaa ihmeiden valaista maailmaanne"(Palatkaamme Rakkauteen.M.W)

Vieras

#94

06.03.2012 13:26

ASIAA!

Vieras

#95

14.03.2012 19:48

olen pahoin sairastunut homeille- kosteusvauriorakennuksen myrkyille. Neljässä viimeisessä asunnossamme on löytynyt home- tai kosteusvaurio tai mkolemmat. Aluehallintovirastosta ei ole tullut apua yhtään enempää kuin terveydensuojelusta, isännöitsijöiltä eikä paljoa homebisneksestäkään. Heikko esitus vastuuhenkilöiltä. heikko tosiaan.

Vieras

#96

25.03.2012 14:26

Adressi on hyvä. Minulla on myös oma tarinani ja minulle riittää tämä vaikuttaminen toistaiseksi.:)

Vieras

#97

03.04.2012 11:05

Olen itse sairastunut myrkyllisistä mikrobeista vakavaan homeallergiaan jonka seurauksena elin kodittomana ja homepakolaisena 6 vuotta yhteensoittoon. Menetin 6 kertaa koko omaisuuteni, ystäväni ja osan perhettäni. Mielisairaaksi leimautumisnen ja asioiden kuvitteleminen oli lopulta päätelmä johon läheisetkin päätyivät kun eivät enää jaksaneet uskoa sitä että home-itiöt siirtyvät mm. patjojen, huonekalujen joissa on tekstiiliä mukana saastuneesta asunnosta puhtaaseen ja aiheuttavat siellä myös huoneilma-ongelman. En ole saanut mitään tukea enkä apua mistään ongelmiini jotka tämäkatastrofi on aiheuttanut. Olen vähävarainen ja koko elämäni on romuttunut näiden vuosien taistelujen vuoksi. Olen kuitenkin saanut välillä itseni kuntoon kun olen oleskellut ulkomailla, mutta Suomessa homeasuntoja on valtava määrä ja ihmiset sairastuvat syöpään tämän johdosta eivätkä edes ymmärrä syy-seurausyhteyttä. Homeet aiheuttavat syövän. Minäkin sain ensimmäisessä asunnossa 2 vuotta oleskeltuani kasvaimia rintoihin. Sain ne parannettua koivuntuhkalla ja olemalla muiden asunnoissa kiertolaisena jota on hakattu ja sorsittu asunnottomuuden vuoksi.

Vieras

#98

05.04.2012 07:17

Nykyään on kehitelty, keksitty laki/oikeus homeesta kärsiville sairastaville ihmisille. Missä laki näkyy, jos ei sitten tomita sillä lailla vaan tuomioistuimet siunaavat ns. rikoksen, jos näistä homeista sairastuu ja menettää terveytensä ja talous kaatuu!!Ketä enää uskotaan, jos aluehallintovirastosta tulee tarkastaja todistamaa ja astmalääkäri, että lapset ovat sairastuneet tämän takia pysyvästi esim. astmaan ja puhuvat siellä valalle. Saako nykyään valalle valehdella? eikö se ole rikos?.Suomi ei ole enää oikeusvaltio se on todistettu monta kertaa!!

Vieras

#99

13.04.2012 10:02

Lääkärinä (minä itse ) voi sairastua homesairauteen. Jolloin joutuu toteamaan että meidän lääkäreiden tieto homesairauksista on erittäin vähäinen. Psykiatrina voin sanoa että fyysiset oireet eivät johdu psyykkisistä syistä. Homesairaus johtaa kuitenkin monesti , sekä kliinisen ja tutkimustiedon perusteella , merkittäviin sekä fyysisiin että psyykkisiin sairauksiin. Kun epäilee sairastavansa homeesta johtuvia oireita kannattaa lääkärin vastaanotolla suoraan kysyä tutkivalta lääkäriltä uskooko hän homesairauden olemassaoloon ja onko hän valmis selvittämään oireita myös mahdollisen homesairauden kannalta.
äiti

#100 Homekoulut

26.04.2012 22:18


Tämä taistelu homekouluissa on todella raskasta.

Vieläkin ainakin täällä Pohjois-Suomessa on todella vaikea saada ihmiset ymmärtämämään tilanteen vakavuutta. Koulussa neurologisia oireita oppilailla ja opettajilla ym. ym, eikä ovia laiteta kiinni. Sitten vasta "pääsee" tiloista pois, kun olet tarpeeksi sairas....kammottavaa. näin yhteiskunta panosta tulevaisuuteen.