Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / Tieteen kuvalehti - 2 lehteä + satelliittisääasema (4,90 €)
Keskustelu /Joulu on kiellettävä
No jo jeesus uhrasi meidän syntimme se uhrasi teiän kaikkien synnit jotka oli
kuulunut teille kaikki evoluutio jutut on ihan höpö juttuja eihän siitä
edes todisteita! jeesus on luonut tän maailman eikä mikään vitun evoluutio!!!
- - (-, 3.1.2007 06:10)
kuulunut teille kaikki evoluutio jutut on ihan höpö juttuja eihän siitä
edes todisteita! jeesus on luonut tän maailman eikä mikään vitun evoluutio!!!
Joulu, uusi vuosi ynnä muut kirkolliset pyhät on alunperin pakanallisia pyhiä jotka KIRKKO ON OMINUT ITESELLEEN! Katsopa esim. http://www.wicca.fi/
Wicca on pakanallinen uskonto joka on ollut jo ennen kristinuskoa eri muodoissaan eri maissa. Sivuilta löytyy mm. Sapatit eli Yule -> Joulu, Oestara -> Pääsiäinen jne jne... Ja sinä joku, älä tule saarnaamaan Jeesuksesta! Vietän Joulua ja en kannata sen lopettamista, mutta en ole IKINÄ viettänyt sitä Jeesukselle, vaikka kirkkoon kuulun jne. En vaan osaa uskoa ja välillä tuntuu, että hyvä niin, sillä monet uskovaiset ovat niin "Silmä laput silmillä" ja "On vain minä ja minun uskoni, muut suksikoot...".
Maija Meikäläinen (Pääkaupunkiseutu, 6.1.2007 12:13)
Wicca on pakanallinen uskonto joka on ollut jo ennen kristinuskoa eri muodoissaan eri maissa. Sivuilta löytyy mm. Sapatit eli Yule -> Joulu, Oestara -> Pääsiäinen jne jne... Ja sinä joku, älä tule saarnaamaan Jeesuksesta! Vietän Joulua ja en kannata sen lopettamista, mutta en ole IKINÄ viettänyt sitä Jeesukselle, vaikka kirkkoon kuulun jne. En vaan osaa uskoa ja välillä tuntuu, että hyvä niin, sillä monet uskovaiset ovat niin "Silmä laput silmillä" ja "On vain minä ja minun uskoni, muut suksikoot...".
Josko joulun lopetamme, Loppuu riidat? Kaikki sen jälkeen ovat ystäviä, lyövät kättä. Naiivi kun olen herkuttelen ajatuksella. Mikä on sen jälkeen juhlapäivä?
Joulu on. Toisille joulu, Toisille "joulu". Nauttikaamme.
kari maisala (rusko, 6.1.2007 23:56)
Joulu on. Toisille joulu, Toisille "joulu". Nauttikaamme.
Taitaa adressin laatija vain olla hieman yksinäinen jouluisin. Jouluhan on vuoden iloisinta aikaa, eikä kenenkään tarvitse "tuhlata" rahaa joululahjoihin, vaan jotkut ehkä ostavat lahjoja vain antamisen ilosta. Eikä Jeesuksen syntymää tosiaankaan tarvitse mitenkään todistaa, eikä mielestäni joulua tarvitse viettää vain siksi, että se olisi kristuksen syntymäjuhla. Minun mielestäni perheen yhdessäolo ja rauhallinen tunnelma on jo täysin hyvä syy viettää joulua.
Ei tietenkään joulua tarvitse viettää, eikä siitä tarvitse tykätä, mutta miksi kirjoittaa siitä adressi internettiin? Joulu on kuitenkin vuoden pidetyin ja odotetuin juhla. Pitäköön omana tietona, koska hirveän moni ei taida olla asiasta samaa mieltä kanssasi.
Jaakko Salonen (Vantaa, 17.1.2007 19:22)
Ei tietenkään joulua tarvitse viettää, eikä siitä tarvitse tykätä, mutta miksi kirjoittaa siitä adressi internettiin? Joulu on kuitenkin vuoden pidetyin ja odotetuin juhla. Pitäköön omana tietona, koska hirveän moni ei taida olla asiasta samaa mieltä kanssasi.
"Taitaa adressin laatija vain olla hieman yksinäinen jouluisin. Jouluhan on vuoden iloisinta aikaa, eikä kenenkään tarvitse "tuhlata" rahaa joululahjoihin, vaan jotkut ehkä ostavat lahjoja vain antamisen ilosta. Eikä Jeesuksen syntymää tosiaankaan tarvitse mitenkään todistaa, eikä mielestäni joulua tarvitse viettää vain siksi, että se olisi kristuksen syntymäjuhla. Minun mielestäni perheen yhdessäolo ja rauhallinen tunnelma on jo täysin hyvä syy viettää joulua.
Ei tietenkään joulua tarvitse viettää, eikä siitä tarvitse tykätä, mutta miksi kirjoittaa siitä adressi internettiin? Joulu on kuitenkin vuoden pidetyin ja odotetuin juhla. Pitäköön omana tietona, koska hirveän moni ei taida olla asiasta samaa mieltä kanssasi."
Aivan!
Marie M***r (-, 17.1.2007 21:39)
Ei tietenkään joulua tarvitse viettää, eikä siitä tarvitse tykätä, mutta miksi kirjoittaa siitä adressi internettiin? Joulu on kuitenkin vuoden pidetyin ja odotetuin juhla. Pitäköön omana tietona, koska hirveän moni ei taida olla asiasta samaa mieltä kanssasi."
Aivan!
Miks ihmees joulu pitäis kieltää..? Mun mielestä joulua ei pitäis kieltää, koska oon JOULU fani :D:D ja tykkään joululahjoista ^^
-Suuri joulufani
Marika Schaverin (Helsinki, 22.1.2007 17:44)
-Suuri joulufani
Mitä ihmettä? Ei tälle adressille voi kuin nauraa. Kuka ihmeen keskenkasvuinen kakara, jolla on ollut lahjaton, perheriitaisa, yksinäinen, surullinen joulu, mennyt luomaan tällaisen adressin? Tämä on niin säälittävää ja turhaa. Sen näkee nimien määrästäkin! Haha, joku joulupukki Korvatunturilta muka myös allekirjoittanut adressin. Ei voi olla totta! Leiki mielummin hiekkalaatikolla kuin tuhlaa aikaa täällä saaden tämänlaisia valituskommentteja.
Mutta se on erittäin surullista, ettei sinulla ole ollut mukavaa jouluna. Ja sitten tällä adressilla yrität sen muilta riistää? Vain lievittääksesi pahaa oloasi, sitä miten sinua on kohdeltu väärin? Sitten kohdistat sen muihin. Törkeää, säälittävää.
Tiesitkö, että joulu voi olla monille hyvin tärkeä juhla, jolloin kokoonnutaan yhteen perheen, sukulaisten tai ystävien kanssa. Jos joku ei halua viettää joulua, niin olkoon ihan vapaasti viettämättä, mutta suokoon sen toisille.
Kuitenkin Suomi on vapaa maa. Toivotan sinulle epäonnea tämän adressin kanssa yhtyen lähes yksinäiseen mielipiteeseen, että joulu jää, ikuisiksi ajoiksi.
Matti Silventoinen (Oulu, 25.2.2007 23:44)
Mutta se on erittäin surullista, ettei sinulla ole ollut mukavaa jouluna. Ja sitten tällä adressilla yrität sen muilta riistää? Vain lievittääksesi pahaa oloasi, sitä miten sinua on kohdeltu väärin? Sitten kohdistat sen muihin. Törkeää, säälittävää.
Tiesitkö, että joulu voi olla monille hyvin tärkeä juhla, jolloin kokoonnutaan yhteen perheen, sukulaisten tai ystävien kanssa. Jos joku ei halua viettää joulua, niin olkoon ihan vapaasti viettämättä, mutta suokoon sen toisille.
Kuitenkin Suomi on vapaa maa. Toivotan sinulle epäonnea tämän adressin kanssa yhtyen lähes yksinäiseen mielipiteeseen, että joulu jää, ikuisiksi ajoiksi.
Ei ole kenenkään pakko joulua viettää. Sitä eivät vietä Juutalaiset, Muslimit, Buddistit, eikä monet kristitytkään. Omalla joulunvietollani ei ole tippakaan tekemistä Jeesuksen kanssa, en ole Kristitty. Minulle se on vain kiva aika rauhoittua ja nauttia perheen seurasta. Olemme jo vuosia kerääntyneet koko suvun voimin mökille, viettäen siellä hauskaa.
Mutta mikään pakko ei tosiaankaan ole.
Ivy Ruonakoski (Helsinki, 27.2.2007 17:11)
Mutta mikään pakko ei tosiaankaan ole.
Ihmeen hiljaiseksi menny tuo Sampo...alkaa varmaan lopulta uskomaan joulun kauneuden.
Matti Silventoinen (Oulu, 27.2.2007 23:55)
Tuohan on ihan typerää! Ei joulua voi lopettaa edes paavin tai jonkun muun henkilön käskystä! Joulu on syntynyt kaikista kertomuksista ja uskomuksista kuten Jeesuksen syntymästä. JOS JOULUN PITÄISI LOPPUA NIIN ANNA TOISTEN JUHLIA SITÄ JA VETÄYDY ITSE VAIKKA SÄNGYN ALLE! TUO VAIN ANTAA LAPSILLE PAHAN MIELEN! TUOLLAISET ADRESSIT EIVÄT VOI KOSKAAN TOTEUTUA!
Pertti Kantola (Laukaa, 4.3.2007 20:13)
Sain lopulta selville minkä takia Sampo teki tämän adressin!Sen takia koska Joulu on vain keksitty jotta muut saisivat rahaa kun ihmiset ostavat kaikenlaista krääsää!Muuten Joulu ei liity Jeesukseen mitenkään!Jeesus ei todelliseedessa ole syntynyt 12.24 tai 25 mutta en sano etten uskoisi tähän.
- - (-, 24.3.2007 00:30)
Empä osaa muuta sanoa kuin että huhhuh, mitä touhua..Kuten on täällä aikaisemminkin sanottu: Jos et halua viettää joulua, niin älä sitten vietä.
Myönnän olevani ateisti, mutta joulu on silti todella tärkeää perinnejuhla.
En käske poistamaan adressia, koska vaikka tähän saataisiinkin kerättyä ns. tarpeeksi nimiä, niin voisin olettaa ettei se etene minnekkään pidemmälle.
Maailma on tehnyt joulusta kaupallisen, mutta se ei ole mikään este sille, mitä se kullekin merkitsee.
Sanna Pajunen (Huittinen, 11.4.2007 21:16)
Myönnän olevani ateisti, mutta joulu on silti todella tärkeää perinnejuhla.
En käske poistamaan adressia, koska vaikka tähän saataisiinkin kerättyä ns. tarpeeksi nimiä, niin voisin olettaa ettei se etene minnekkään pidemmälle.
Maailma on tehnyt joulusta kaupallisen, mutta se ei ole mikään este sille, mitä se kullekin merkitsee.
Tyhmä adressi, miksi muka joulu pitäisi kieltää?! yhden vaivaisen kaverin takiako koska et pääse niille, voit mennö niille vaikka seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. ehdottomasti EN allekirjoita
Riki Vuorikari (Porvoo, 27.4.2007 23:55)
Loistavaa, allekirjoitan ehdottomasti
Ei helvetti, mä nauran noille ihmisille, jotka on ihan paniikissa ja rupeaa saamaan jotain kohtauksia, kun netissä on 60 ihmisen kirjoittama adressi, joulun poistamiseksi.
Joni Muotkavaara (Janakkala, 7.5.2007 00:58)
Ei helvetti, mä nauran noille ihmisille, jotka on ihan paniikissa ja rupeaa saamaan jotain kohtauksia, kun netissä on 60 ihmisen kirjoittama adressi, joulun poistamiseksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sol_Invictus
Se siitä Jeesuksen synttärin juhlinnasta jne.
Annina Jääskeläinen (Helsinki, 14.5.2007 23:29)
Se siitä Jeesuksen synttärin juhlinnasta jne.
taitaa adressin perustaja olla niitä harvoja jotka aivojaan käyttävät
pasi alakangas (helsinki, 15.5.2007 17:22)
No siis joo, mut miks ihmeessä joku luuseri menee ostamaan joulutarvikkeita ja lahjoja jouluaattona? Sehän se vasta päätöntä on.
Benjamin Molini (Helsinki, 19.5.2007 19:40)
Ai niin ja sitä kun juhlitaan (oman tietoni mukaan) miltei joka maassa. Älä kuule luule että tää adressi aikoo lopettaa joulun juhlimisen. Tällä hetkellä 63 allekirjotusta joista useimmat on varmasti vitsillä laitettuja. Ajattele millaisen kuvan ulkomaalaset saa kun joulupukki tulee suomesta, jolla ei ole mitään tekemistä joulun kanssa kun sitä ei kerran juhlita? Jos sua alkaa vituttaa että kaupat menee yheltä kiinni niin laita sitten siitäkin oma adressinsa kun se sua niin päähän ottaa.
Benjamin Molini (Helsinki, 19.5.2007 19:44)
#72 Joulu siirrettävä
En itse vietä joulua, mutta sallisin sen toki niille, jotka sitä haluavat viettää. Siispä en allekirjoita adressia. Jos joulu antaa aiheen kerääntyä yhteen niillekin ihmisille, jotka eivät muulloin välitä ystävistään ja sukulaisistaan, liittyy jouluun edes yksi hyvä asia.
Joulun huonoimpina puolina pidän tarpeetonta kulutusjuhlaa, rahan törsäystä kaikenlaiseen rihkamaan ja ylipäätään sellaisiin tavaroihin, joita saajat eivät tarvitse.
Mielestäni joulun voisi myös siirtää vakituisesti viikonloppuun, ettei joulunvietto katkaisisi työviikkoa. Aatto perjantaiksi, joulupäivät lauantaiksi ja sunnuntaiksi.
Satu Immonen (Helsinki, 27.5.2007 04:53)
Joulun huonoimpina puolina pidän tarpeetonta kulutusjuhlaa, rahan törsäystä kaikenlaiseen rihkamaan ja ylipäätään sellaisiin tavaroihin, joita saajat eivät tarvitse.
Mielestäni joulun voisi myös siirtää vakituisesti viikonloppuun, ettei joulunvietto katkaisisi työviikkoa. Aatto perjantaiksi, joulupäivät lauantaiksi ja sunnuntaiksi.
"No mutta jollei olisi Jeesusta niin ei olisi jouluakaan."
VÄÄRIN, Joulua on vietetty suomessakin ennen jeesusteluja, ja nykyaikana joulun pakanallinen merkitys on onneksi elpymässä.
Minulle Joulu on puhtaasti pakanallinen juhla johon ei kuulu kaupallisuus eikä kristinusko. :) Vaan jokainen viettäköön parhaaksi katsomallaan tavalla.
Alpo Leppänen (Laukaa, 27.5.2007 19:12)
VÄÄRIN, Joulua on vietetty suomessakin ennen jeesusteluja, ja nykyaikana joulun pakanallinen merkitys on onneksi elpymässä.
Minulle Joulu on puhtaasti pakanallinen juhla johon ei kuulu kaupallisuus eikä kristinusko. :) Vaan jokainen viettäköön parhaaksi katsomallaan tavalla.
#74 Haloo!
luuletko sä että jollakin 67 allekirjoitukella joulu perutaan! Jos luulet olet kyllä aika pahasti väärästä XDDDDDDDDDD! jA JOS SITÄ ON VIETETTY JO YLI 100 VUOTTA NIIN TUSKIN MIKÄÄN TÄMMÖNEN SITÄ ESTÄÄ! XD
Mikko Suhonen (Berliini, 9.6.2007 15:30)
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy