Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / Kunto Plus - 2 numeroa + pilates-setti tai dieettivaaka (5,90 €)

Adressi | Allekirjoitukset (1651) | Keskustelu | Tilastot

Keskustelu /Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä

Asiallista keskustelua adressista Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä.

Adressit.com:n ylläpito

#126 No voi harmi

Pitääpä näköjään ruveta väsäämään ytimekästä pommia, että ihmiset saa jatkossakin nauttia uudenvuodenposauksista, pimeässä hehkuvista kuusista ja säteilysairauksista.
Ilmari Kinnunen (Haukipudas, 11.11.2008 15:47)

Haist kuule homo paska jos häiritsee raketit niin mee sinne minne ei aurinko paista sen vitun koiras kaa!!!!!!!
Henry Vepsäläinen (Järvenpää, 16.11.2008 17:45)

#128 Saattaa nakertaa

Ilotulitteita vastustavia saattaa nakertaa sellainen tieto, että nuo uudet säännökset on asetettu ja ilotulitteita ei tulla kieltämään ainakaan seuraavan kymmenen vuoden aikana.

Itseasiassa uuden vuoden 2010-2011 vaihteeseen tulee voimaa uudet pyromassarajat, mitkä tarkoittavat entistä monipuolisempia ja pääasiassa isompia ilotulitteita:
Padat: 200g --> 2000g
Värisuihkut: 200g --> 1000g
Raketit: 200g --> 80g (tosin uudessa rajassa tuo käsittää ainoastaan efektipanoksen kun nykyään käsittää efektipanoksen lisäksi ajopanoksen..eli eivät juurikaan pienenny)

Ilmapommien suhteen saattaa tulla myös muutoksia, eli nämä 75mm ilmapommit (nyt rajana 50mm) tulisivat takaisin myyntiin. Mainittakoon se, että jo tänä uutena vuotena tulee myyntiin pata, minkä yhtenä efektinä on vanha alkuperäinen Thunder King.

Ihan kivasti saitte nimiä kasaan tähän adressiin, mutta kai tajuatte, että te olette jo menettäneet pelin? Ehkä tällä olisi ollut jotain teoreettisia mahdollisuuksia vaikuttaa jos olisitte toimittaneet nimilistan ENNEN kuin asioista päätettiin.
Jukka AK (Helsinki, 16.11.2008 18:13)

#129 lapsityövoima

Mitä täällä ihmiset jostain lapsityövoimasta kitisee? Jos tulitteet edes valmistetaan lapsityövoimalla, johon en oikein usko, niin miten tuotteiden ostamatta jättäminen auttaisi lapsia? Ei omastanikaan mielestä lapsityövoima oikein ole, mutta jos lapsityövoimalla valmistettuja tuotteita ei kukaan osta ei lapsilla kauaa ole töitä, ei töitä ei rahaa, ei rahaa ei ruokaa.
eli jos oikeasti haluaa auttaa lapsia kannattaa keksiä jokin toinen keino avustaa/auttaa heitä esim. lahjoittamalla johonkin hyväntekeväisyyteen tms.

Ja mitä itse paukutteluun tulee, niin omasta mielestäni raketit kuuluu uuteenvuoteen, muistan itsekkin pentuna niin innoissaan aina ammuskeltiin kavereiden kanssa. Samantien voisi kieltää jouluna lahjojen antamisen ja ylipäätään hauskanpitämisen ja elämisen. Jos luontoa haluaa säästää kannattaa varmaan jostain muualta alottaa se säästäminen, koska en oikein usko että ilotulitteet on se pahin saastuttaja. eikä uusivuosi ole kuin kerran vuodessa joten ei se merkittävästi häiriötä aiheuta ja enemmistö tuntuu tykkäävän raketeista, joten kukkahattutädit saa vaikka ostaa korvatulpat :)
Pentti Peräreikä (kokkola, 18.12.2008 18:58)

#130 Roskaamista?

Ei ole.Autot saastuttaa enemmän 4tunnissa kuin raketit päivässä.Mä en voi käsittää tommosia ihmisiä jotka ei tykkää jos teini ikäset ampuu ilotulitteita.Ei melkein ikinä kukaan ammu toista ihmistä tai koiraa ilotulitteilla.Ja se ei ole maailman loppu jos kerran vuodessa ampuu ilotulitteita.
mikko kurkinen (kajaani, 20.12.2008 09:02)

Muistan, kun pienenä katsoin kun menimme tutuillemme, ostimme yhden rakettipaketin ja ehkä yhden padan. Ammuimme ilmaan ja olin aivan innostunut siitä kauniista kuviosta, minkä se raketti teki. Suojalaseja käytettiin. Tuttujemme takapiha oli iso ja raketit tuettiin aina huolellisesti. Sit täytettyäni 12 vuotta mulle ostettiin sellainen junior- ilotulitesetti jossa oli muutama munakranaatti, papatteja, perhosia ja sensellaista. Räjäyttelin niitä ja innostuin entistä enemmän niistä. Katselin, kun isoveljeni ja siskoni ammuskelivat kissanpieruja ja thunder kingejä. Vuoden kohokohta oli minulle uusi vuosi. Olen jo täysi-ikäinen ja vieläkin pidän raketeista. Enkä vapaaehtoisesti luovu niistä. Niillä on mulle arvoa.
Ano Nyymi (Porvoo, 23.12.2008 17:30)

#132 raketit

Minkä syyn täkia kaikkien jokka ei raketteja ammu niin pitää jauhaa paskaa!!!
eikö se ole ihmisen oma asia että ampuuko raketteja vai ei. Pitääkö niiltä poistaa
raketit jokka ampuu kunnolla eikä pelleile raketeilla.
aleksi mäkinen (helsinki, 24.12.2008 22:28)

#133 raketit

Minä nyt sanon tohon Laura Lehtismäki eikö sitä varten raketti markkinoille oo
tullut eko kranut ettei syntyis niin paljon roskaa raketeista miten tavallisista
kranuista.
aleksi mäkinen (helsinki, 24.12.2008 22:41)

#134 ilotulite

Ajatelkaa nyt kunnolla jos raketit poistetaan niin silloin vasta kaikki rupee
väsäileen omia pommeja silloin tulee enemmän tuhoo.
aleksi mäkinen (helsinki, 24.12.2008 23:04)

#135 No voi jumalauta!

Onko tässä nyt jotain ideaa? Pilataan niiden ihmisten ilo jotka tykkää ilotulitteista. Tästä ei hyödy kuin ne löysä perseiset eläkeläiset ja muut idiootit jotka ei siedä ilotulitteita. Jos jotkut hintit ruotsissa kieltää ilotulitteet nii ei meidän kuulu kanssa homoilla perässä.
Jorma Perkele (Jyväskylä, 26.12.2008 20:39)

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy

Rekisteröityneet käyttäjät (Rekisteröidy käyttäjäksi)
Email
Salasana

Kerro tästä sivusta muille Facebookissa