Keskustelu /Rasististen tuotemerkkien nimet vaihtoon!
buahhahhaa. enpä olisi arvannut, että vanha kunnon jaffakin olisi noin törkeän loukkaava. ilmeisesti vaatinut mielikuvitusta tämänkin adressin keksiminen :)
Mia Kemppi (Jyväskylä, 30.1.2007 00:54)
Olet oikeassa ainakin Eskimo-puikkojen osalta... Sanomasi lisäksi nämä nk. "eskimot" kutsuvat itseään inuiteiksi, ei eskimoiksi. "Eskimo" on vain länsimaalaisten ihmisten heille antama halveksiva nimitys.
Laura Ristimäki (Jalasjärvi, 30.1.2007 16:03)
Itse en ymmärrä tota vouhotusta noista tuotemerkeistä. Jossain Europarlamentissa brittiläiset pukumiehet tietää jostain suomalaisista lakupatukoista ja tekee sinne valitusta. Se on vain perinteinen nimi enkä itse koe esim. Neekerin pusua mitenkään rasistisena, saati sitten Lakupekkaa tai Eskimo-puikkoja. Ihme pilkunviilausta omasta mielestäni. Itse kannatan perinteisiä nimiä.
Jensina Hakkarainen (Hyvinkää, 30.1.2007 16:35)
Ps. Hankkikaa elämä kun ette jaksa isommista asioista valittaa.
Jensina Hakkarainen (Hyvinkää, 30.1.2007 16:37)
Ette kai ota tätä juttua liian tosissanne?
Ville Verainen (Mynämäki, 30.1.2007 16:43)
siis lol, kuka nyt tämmöstä tekee, kohta tulee jou "presidentti vaihtoon -adressi". :D
tuukkaz hmm (järvenpää, 30.1.2007 16:50)
HEHEE! Tää oli aika hyvä.
annan ääneni
ismo ismola (ismosto, 28.2.2007 19:46)
Ettekai ota tätä tosissanne? Tää on HUUMORIPUOLELLA.
Krista 12v (Vantaa, 14.8.2007 19:15)
"Toisena otan esille mm. Hartwallin Jaffa-juomat ja LU:n Jaffa-keksit. Ne puolestaan räikeästi loukkaavat muutaman vuoden takaisessa MTV3:lla esitetyssä Tähtiportti-sarjassa esiintyviä jaffa-rotuisia, goa'uld- olioiden hallitsemia ihmisiä. Jaffat ovat varsin kovia tyyppejä Tähtiportti-sarjassa, ja heitäkään tuskin miellytää, kun heidät rinnastetaan suosittuun limonadiin tai pehmeisiin, pieniin ja suklaalla kuorrutettuihin leivonnaisiin."
...
huoh. miten jaffa keksit voi loukata mitään mitä ei ole olemassa?
eihän tätä kukaan voi ottaa tosissaan..
mistä noi nimet on tänne tullu?
hyvä vitsi.
Samuli Taleva (Nurmijärvi, Rajamäki, 14.8.2007 22:15)
Tuo oli hyvä vertaus tuo kenossa - vinossa.Pakkohan tälle on nimi antaa.lol
Kari Savolainen (Ypäjä, 30.1.2008 16:38)
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy