Mainos: Monster.fi - Tuhansia työpaikkailmoituksia. Myös kesätyöpaikkoja ilmoitettu.
Keskustelu /Lapsilisään korotus!
Aika outoja kommentteja, luulen että ei taida olla lapsosia näillä kirjoittajilla :( Luulis ihan että ollaan jo kateellisia lapsilisistäkin, kun kaikki muukin kallistuu, niin miksi EI VOISI korotusta tulla saman verran myös lapsilisään?
N. H (Helsinki, 23.10.2007 09:29)
#27 Yksinhuoltajakorotus pois
Lisäksi lapsilisän pitäisi olla sellaista tuloa että sitä ei huomioida toimeentulotukitarvetta laskettaessa.
Nykyisin yksinhuoltajakorotuksesta hyötyy vain sellainen yh joka ei ole niin köyhä että saisi toimeentulotukea.
Petri Nurminen (Harjavalta, 9.11.2007 21:11)
#29 Päin vastoin
Lapsilisien poistamista pitäisi harkita vakavasti. Köyhällä ne otetaan tulona huomioon toimeentulotukea laskettaessa, mikä on hyvä sillä muuten se olisi ilmaista tuloa. Lapsestahan saa muutenkin toimeentulotukea. Rikas ei lapsilisää tarvitse.
Lisäksi on väärin, että lapsettomat joutuvat elättämään toisten lapsia.
- - (Tampere, 8.12.2007 23:52)
#30 tätä toivoo lestadiolaiset
-jotta voisivat tilata kaksi numeroa
12plus-lehteä.
minna viitala (oulu, 31.1.2008 23:26)
yksinhuoltaja saa enemmän rahaa sillä, että vie lapset MAKSUTTOMAAN päivä-hoitoon ja on tekemättä mitään, kuin sillä, että menisi töihin.
Pentti Vipuveräjä (:, 23.2.2008 21:47)
#32 Vanhemmalle vara valita
Lapsilisään korotus niille jotka sitä tarvitsevat.
Jos vanhempi haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa ja kotona ja aivan oikeasti kasvattaa hänet, tulisi hänelle siihen tarjota mahdollisuus. Päiväkodit /Aamu- ja iltapäivätoiminta EI VOI TÄTÄ KORVATA.
Samalla kun näitä korottaa, voisi Suomeen miettiä sellaista järjestelmää kuin ELÄKEKATTO.
Ja sinä, joka näistä huumevanhemmista huolehdit, niin mietippä asioita oikeasti ja lue eli opiskele lisää asioista ennen kuin niistä puhut. Ei tuota väitettä voi ottaa tosissaan...=)
Ossi Kettunen (Jyväskylä, 29.2.2008 20:45)
Laskin just että jos olet viiden lapsen yksinhuoltajaäiti niin lapsilisiä tulee yhteensä 898 e/kk eli n. 180 e/per lapsi. Vaikka ne kaikki olisi vauva iässä ja tarvitsisi vaippoja sun muita niin ei ne voi noin paljoa kuluttaa. Olen kyllä sitä mieltä että lisä voisi olla suurempi jos on yksi tai kaksi lasta ei se 100-200 ole niin paljon. Aika kohtuutonta että 5 lapsesta saa lähes 900 e/kk.
Ritva Glans (Porvoo, 8.3.2008 16:08)
Lapsilisää pitäisi saada tulojen mukaan! Kauheen rikkaat ihmiset eivät tarvitse lapsiliä lasten hyvin voinnin turvaamiseksi toisin kuin huonompi tuloiset perheet. Kuten joku jo aikaisemmin sanoi niin miksi antaa sahaa perheilel joilla lapsilisä menee lapsille taskurahaksi? Huonoimmassa tapauksessa se menee alkoholiin ja tupakkaan tai jopa huumeisiin... Ja sata euroa on ihan liikaa nuorelle varsinkin jos vanhemmat ostaa vaatteet ja muut elin tärkeät asiat.
Joni Mäkinen (Helsinki, 11.3.2008 17:04)
#35 Sebastian Söderholmille
"Eli vielä kerran: Lapsia ei tulisi hankkia ennen kuin siihen on kaikin puolin valmis. Sekä henkisesti, että taloudellisesti.
Käyttäkää se ns. liian pieni lapsilisä vaikka ehkäisyyn, niin eipähän ainakaan tapahdu uusia vahinkoja."
Tarkoitatko että kaikki lapset olisivat nuorten ihmisten vahinkoja? Pitäisikö siis laittaa Suomen väkiluku laskuun, ihan vaan sen takia kun ei ole varaa pitää lapsia? Eiköhän kuitenkin ne lapset ole meidän tulevaisuus, eikä rasite!
En mä ainakaan mieti rahaa kun teen lapsia, rakkaudella mä ne kasvatan enkä rahalla!!! Siltin olen lapsilisän korotuksen kannalta ainakin ensimmäisen kohdalla, silloihan on suurimmat meno erät. Kun ei ole rattaita tai vaatteita edelliseltä lapselta jäännyt.
Meri Virtanen (Turku, 28.3.2008 16:40)
#36 Jeespoks
Ite oon eläny aika normaalin lapsuuden. Mutta must tuntuu että olis ollu enemmän rahaa itellä jos tota rahaa tulis enemmän vanhemmille. Mun äitini ei tienaa hyvin. Ja vaikka onkin 3 lasta, nii se lapsilisä kattoo kuukauden ruokakulut lasta kohti. Jos lasket sen 100 jotn € tekee vähän päälle 3€ päivässä... Ei näin!
Teemu Maarela (HELLsinki, 28.3.2008 23:27)
#37 Ritva Glansille
Viiden alle 10v lapsen kulut toimeentulotuen laskentaan käytetyllä minimikulutustasolla ovat vuonna 2008 1117,47 euroa/kk, yli 10v 1257,17 euroa/kk. Oikeusministeriön selvoittämällä ns. normaalimmalla tasolla menot ovat suuremmat.
Yksinhuoltajalle jää siis jonkin verran itse maksettavaa lapsilisien päälle jo minimikulutustasolla puhumattakaan lasten normaalimmalla kulutustasolla.
Matti Sillanpää (Espoo, 31.3.2008 23:28)
#38 Joni Mäkiselle
Arvioipa rikkaiden määrä ja erityisesti niiden rikkaiden määrä, joilla on lapsia. Heiltä lapsilisien poistosta saatavalla säästöllä ei kustanneta tulorajojen seurantaan tarvittavaa byrokratiaa.
Jos poistoon ns. suurituloisilta mentäisiin, tämä byrokratria tarvittaisiin kaikkien lapsiperheiden tulojen seurantaan, lapsilisien oikean tason määräämiseen ja liikaa maksettujen lapsilisien takaisinperintään.
Kun byrokratia maksaa saatua säästöä enemmän, jää lasten kulujen tasaamiseen entistäkin vähemmän jaettavaa. Jo nyt lapsilisien osuus bruttokansantuotteesta on mennyt alle tason, jolla lapsilisät olivat ennen verovähennysten poistoa ja osittaista lisäämistä lapsilisiin.
Suurituloisilta lapsilisien poistoon ei kannata mennä. Kateeksi kyllä käy, mutta käyköön. Työikäisen väen lasten puutteessa jatkossa jatkuvasti vähetessä ihmisille on tällaisen byrokratian pyörityksen sijaan parempaa tekemistä.
Matti Sillanpää (Espoo, 31.3.2008 23:51)
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy
|
Tarjoukset edellyttävät kestotilausta, mutta tilauksen voi perua milloin vain.
Muut mainokset
- Monster.fi - Tuhansia työpaikkailmoituksia. Myös
kesätyöpaikkoja ilmoitettu.
- Sanapeli - Sanojen etsimistä erilaisilta ruudukoilta. Erittäin koukuttava peli.
|
|