Keskustelu /Ei valtion maksamia moskeijoita Suomeen !
hmn..No täälhän saa mitä adressia vain pistää jtn mikäs siin. Mun työ on vain saada tämä Moskeija helsinkiin Helsingin kaupungin tukamana ja avustamana. Tiedän että se onnistuuu jo näillä vaikutusvaltoilla mitä minulla juuri nyt on, jos haluat kuulla enemmän niin tervetuloa sitten Maaliskuun paneelikeskusteluun (laitan tänne vaik tarkat ajat myöhemmin) kuuntelemaan minua ja Moskeija hankettani enemmän niin myöskin tiedät enemmän, FAKTAA.
Hyvät jatkot siulla ja Adressillesi.
Ujuni ahmed (helsinki, 15.2.2007 15:42)
No laitapa ahmed tähän sitä FAKTAA mikä oikeuttaa yhteiskunnan tuen jos sitä kerran on olisi mielenkiintoista tietää ne. Islam ei voi eikä saa saada erikoiskohtelua suhteessa muihin uskontoihin suomessa. Mormonit rakensivat viime vuonna uuden kirkkonsa espooseen enkä mistään lukenut heidän saaneen minkäänlaisia avustuksia yhteiskunnalta.
Jouni Kauppi (tuusula, 16.2.2007 02:57)
Sinun työsi? Kuka maksaa sinulle tästä työstä?
Kuka saarnaa moskeijassa? Mistä hän saa ideologisen tukensa? Moskeijat kaikkialla Euroopassa ovat länsimaille vihamielisen ideologian ja terrorismin levityspaikkoja vihasaarnaamiseen erikoistuneine imaameineen. Minulle moskeija edustaa samanlaista pahuuden ideologiaa kuin natsismi aikoinaan. En sallisi natsien valtakunnansalia Helsinkiin, enkä tule sallimaan valtion rahoittaman moskeijankaan rakentamista. Islamin vastainen mielipide on Suomessa vahva, eikä sitä valtion huutaminen apuun ainakaan lievennä.
Minusta on hyvin mielenkiintoista se, että juutalaiset ovat kyenneet rakentamaan synagoogansa omatoimisesti, omilla varoillaan. Oletan muslimien olevan älykkyydeltään juutalaisten tasoisia ja kykenevän samaan, tarvitsematta valtiota apuun.
Embo Laattori (Kuu, 20.2.2007 23:01)
Ei kenelläkään ole oikeutta elää muiden varoilla saadakseen valtion varoilla itselleen ilmaiseksi jotain mistä muut maksaa itse.
Moskeija valtion varoilla on typeryyttä vain johon UusSuomettunut maa voi "suvaitsevuuden" nimissä ryhtyä.
Tai tarkemmin ajatellen mä haluan ihan oman ilmaisen moskeijan... siihen täytyy saada myös 200 neliön asunto mulle ja tietysti poreamme ja lämmitetty parvele.
kai haavisto (helsinki, 5.3.2007 11:37)
No tämän perusteella pitäisi myös valtion kustantaa kaikille uskonnoille yhtä lailla kirkot/temppelit/pyhät paikat ja tietenkin sen tulisi koskea kaikkia virallisia uskontoja kuten Lentävän Spagettihirviön Kirkkoa. (ole hyvä ja katso http://fi.wikipedia.org/wiki/Lent%C3%A4v%C3%A4_spagettihirvi%C3%B6)
Antti Jalli (Espoo, 18.3.2007 21:19)
Minusta uuden moskeijan rakennus kuulostaa hyvältä idealta, mutta on totta, ettei sitä tarvitse tehdä kaupungin varoilla.
Se voi kyllä tulla hieman kalliiksi, sillä Suomessa ei ole kamalasti muslimeita.
Jonkinlainen keräys olisi tietysti ihan hyvä idea, ja ekä valtio voisi varoittaa hanketta hieman.
Tara Daniell (helsinki, 28.3.2007 20:13)
kaikki uskonnot pitäisi edelleen kieltää. mutta jos haluavat kirkkonsa, niin mun verorahoja siihen ei kyllä saatanan varmasti laiteta.
pasi alakangas (helsinki, 15.5.2007 23:16)
Suomi on kristitty maa, ja tänne ei rakenneta muslimeille moskeijoita.
Piste.
Jani Saari (Espoo, 12.10.2007 18:32)
ei minua haittaa vaikka tänne tulis moskeija, ja Jani Saaren kommentista näkee kuinka ahdasmielisiä osa kristityistä on
Lasse Hätinen (Kuopio, 12.10.2007 18:44)
Tiesittekö muuten, että verorahoja menee evankelisluterilaiselle kirkolle, valtion kautta, vaikkei kuuluisikaan kirkkoon. Evankelisluterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on myös muita etuoikeuksia, kuten oikeus verojen keruuseen. "...ja asettaisi muut uskonnot huonompaan asemaan..."
Mutta luonnollisesti olen ehdottomasti vastaan kaikkia valtion yhteyksiä mihinkään uskonnolliseen järjestöön.
Heikki Pulkkinen (Turku, 13.10.2007 00:32)
Lasse Hätiselle:
Luuletko että esimerkiksi Iranissa muslimit suvaitsisvat kristittyjen kirkkojen rakentamisen?
Jani Saari (Espoo, 25.10.2007 19:12)
#12 En ihmettele
Oireellsita Suomen muslimeille on juuri tämä, että itse ei saada aikaan yhtään mitään, mutta yhteiskunnalta ollaan kinuamassa, tai suorastaan vaatimassa, apua yksityisluonteisten asioiden hoitoon. Tällä en tietenkään tarkoita Suomen tataariperäisiä muslimeja, jotka ovat sisäistäneet tämän yhteiskunnan toimintatavat.
Uskonnolliset yhteisöt ovat Suomessa voineet laittaa pystyyn aivan sellaisia kokoontumistiloja, mitä ovat tarvinneet ja kyenneet kustantamaan. Mikäli on rahasta puutetta, niin sitten on temppelikin ollut vaatimattomampi. Mikäli on kyse jumalanpalveluksesta, niin sen voi tehdä vaikka missä. Suuren moskeijan rakentamisessa taitaa sitten olla kysymys aivan muusta, todennäköisesti kantaväestön käännyttämisestä islamiin. Tuhnuisiin kellareihin kun ei saa asiaan vihkiytymättömiä houkuteltua. Muualla Euroopassa muslimit ovat rakentaneet suuria moskeijoita wahhabi-saudien rahoilla. Eikö niitä riitä tänne asti?
Lauri Wirén (Helsinki, 6.1.2008 16:10)
#14 Kristittyyn maahan ei moskejoita ikinä rakenneta
Ahmed voi painua sitten johonkin sellaiseen maahan, jossa väestö on muutenkin muslimeja, jos niin moskejoita kaipaat.
Jani Saari (Espoo, 26.2.2008 19:19)
Vaikka Suomi onkin valtauskonnoltaan kristitty maa, on täällä silti uskonnonvapaus, joten on turha vedota siihen, että Suomi on kristitty maa, koska samat oikeudet koskevat kaikkia. Mitään uskontoa ei tulisi suosia valtion puolesta ja toivottavasti kirkko saadaan jossain vaiheessa irti valtiosta.
"Luuletko että esimerkiksi Iranissa muslimit suvaitsisvat kristittyjen kirkkojen rakentamisen?"
Sillä ei ole mitään merkitystä. Ei jonkin toisen maan epäoikeudenmukaisuus oikeuta meitä toimimaan epäoikeudenmukaisesti kansalaisiamme kohtaan.
Niklas Blomberg (tampere, 15.11.2008 01:04)
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy
|
Tarjoukset edellyttävät kestotilausta, mutta tilauksen voi perua milloin vain.
Muut mainokset
|
|