Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / Tieteen kuvalehti - 2 lehteä + satelliittisääasema (4,90 €)
Keskustelu /rasismi pois suomesta!
Laatikaa adressi myös ulkomaalaisia vastaan, jotka huvikseen hakkaavat suomalaisia Suomessa.
Anu Saukko (Helsinki, 21.2.2007 23:01)
Hyvän ystäväni mustalaispoikaystävä hakattiin hänen ihonvärinsä takia.
Seuraavana päivänä hän sai uhkailuviestejä,ja hänestä alettiin tehdä perättömiä juoruja. Lopulta he saatiin satimeen, ja he olivat suomalaisia,
jotka halusivat kostaa koska "Se koski mua likasien näppiensä kanssa".
Koitatko väittää, että kaikki ulkomaalaiset hakkaavat suomalaisia, ekä toisin päin?
Eeva K (Porin seutu, 22.2.2007 00:10)
Seuraavana päivänä hän sai uhkailuviestejä,ja hänestä alettiin tehdä perättömiä juoruja. Lopulta he saatiin satimeen, ja he olivat suomalaisia,
jotka halusivat kostaa koska "Se koski mua likasien näppiensä kanssa".
Koitatko väittää, että kaikki ulkomaalaiset hakkaavat suomalaisia, ekä toisin päin?
Ei ulkomaalaisia Suomeen! Valtion rahoja menee turhaan maahanmuuttajien hyväksi. Näiden takia Suomessa vain rikollisuus kasvaa. Jos täällä on paremmat oltavat, niin miksi pitää alkaa riehumaan heti? Lakeja on säädetty maahanmuuttajien hyväksi, silti ei heille kelpaa. Sopeutuminen on vaikeaa, mutta jos tarkoituksena ei ole edes yrittää sopeutua, on turha näitä edes yrittää auttaa. Omat ongelmansa ovat kotimaassaan (esim. Irakissa) aiheuttanut. Suomen yhteiskunnassa jo itsessään ihan tarpeeksi puutteita, joita tulisi parantaa.
Neekerit kohtelevat suomalaisnaisiakin miten huvittaa (raiskaavat, käyttäytyvät alentavasti), kotimaassaan ehkäpä yleistä? Suomen vankilatkin täynnä Virolaisia ja Venäläisiä. Mustalaiset taas on opetettu pienestä pitäen varastamaan, vanhemmat opettavat heitä siihen ja siitä lapset saavat kiitosta. Miksi tälläisen käytöksen tulisi liittyä mitenkään Suomeen? Suomessa jo isessään tarpeeksi lainrikkojia. Järkevää kansaa kuitenkin olemme, näihin muihin verrattuna.
Rasismi sinällään on kyl ihan hanurista, mutta mannet on asia erikseen, ne on ihan parantumattomia.
Leo Mon (Sarba, 27.2.2007 13:11)
"Neekerit" itse eivät ole kotimaassaan ongelmiaan aiheuttaneet, vaan tietyt yksilöt, samoin kuin raiskaajatkin ovat vain yksilöitä. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos Suomessa alkaisi sota ja turvapaikkaa hakiessasi sinut käännetään pois, selityksenä "Suomalaiset ovat itse ongelmansa aiheuttaneet"? Ja jos vielä muistellaan, keitä suurin osa historian pahimmista murhaajista ovat olleet: Valkoihoisia!
Mikko Kuosa (Espoo, 30.3.2007 13:59)
#7 EN ALLEKIRJOITA
on parempiakin keinoja kuluttaa energiaansa kuin itkeä rasismista
tommi pakarinen (suomi, 15.8.2007 17:26)
#10 lol!!!
vois valtio kuluttaa rahansa johonki hyödylliseen.ne niin sanotut pakolaiset on aiheuttanu vaa tuhoa suomessa.
eka neekerit lähti pakoon omasta maasta eli jostain somaliasta (nii olisin mäki sielt) nii nyt meist tulee pakolaisia ku ne tulee tänne
riehumaan
juhani pamppanen (aurinkokunta, 24.10.2007 21:21)
eka neekerit lähti pakoon omasta maasta eli jostain somaliasta (nii olisin mäki sielt) nii nyt meist tulee pakolaisia ku ne tulee tänne
riehumaan
Joo, suljetaan vaan Suomen ovet, ei päästetä ketään sisään eikä ulos! Homehdutaan tänne sisäsiittoisina valkonokkina, jee!
Ei ole kellekään tullut mieleen, että rasismi voisi olla osasyy niiden maahanmuuttajien kohdalla, jotka rikkovat lakia jollain asteella? Koetappa itse pärjätä maassa jossa kaikki syrjivät ja katsovat kieroon, kohtelevat alentavasti ihonvärin/uskonnon/tms. takia. En ihmettele yhtään, jos ajautuu tuollaisessa tilanteessa väärälle tielle.
"Valtion rahoja menee turhaan maahanmuuttajien hyväksi." Hohhoijaa, keksin kyllä oikeasti turhiakin kohteita, mihin valtion rahoja menee: kansanedustajien iänikuiset palkankorotukset, linnanjuhlat, ylikalliit taideteokset ties mihin puistoihin yms...
"Omat ongelmansa ovat kotimaassaan (esim. Irakissa) aiheuttanut." Ai millä tavalla? Jos yksi ihmisjoukko päättää sotia toista ihmisjoukkoa mistä hyvänsä syystä, automaattisesti sivullisetkin "ovat olleet aiheuttamassa ongelmaa"? Suomenko ei pitäisi tukea esim. uskonnonvapautta ja ottaa tänne uskontonsa takia pakolaisiksi joutuneet?
"Neekerit kohtelevat suomalaisnaisiakin miten huvittaa (raiskaavat, käyttäytyvät alentavasti), kotimaassaan ehkäpä yleistä?" Voisin veikata että mediallakin on osuutta tähän käsitykseen, että mistä uutisoidaan näyttävästi ja mistä ei. Älä ole median orja vaan ajattele itse.
"Järkevää kansaa kuitenkin olemme, näihin muihin verrattuna." Ruetaan ylistämään omaa kansaamme ja alentamaan muita? Ei ihmekään kun asiat ovat niin huonosti tällä maapallolla, kun kaikki vaan ajattelevat omaa etuaan ja jos jollain menee huonosti, niin ei auteta kun "itsepähän sen aiheutti!"
Anni Ylönen (Kuopio, 25.10.2007 21:15)
Ei ole kellekään tullut mieleen, että rasismi voisi olla osasyy niiden maahanmuuttajien kohdalla, jotka rikkovat lakia jollain asteella? Koetappa itse pärjätä maassa jossa kaikki syrjivät ja katsovat kieroon, kohtelevat alentavasti ihonvärin/uskonnon/tms. takia. En ihmettele yhtään, jos ajautuu tuollaisessa tilanteessa väärälle tielle.
"Valtion rahoja menee turhaan maahanmuuttajien hyväksi." Hohhoijaa, keksin kyllä oikeasti turhiakin kohteita, mihin valtion rahoja menee: kansanedustajien iänikuiset palkankorotukset, linnanjuhlat, ylikalliit taideteokset ties mihin puistoihin yms...
"Omat ongelmansa ovat kotimaassaan (esim. Irakissa) aiheuttanut." Ai millä tavalla? Jos yksi ihmisjoukko päättää sotia toista ihmisjoukkoa mistä hyvänsä syystä, automaattisesti sivullisetkin "ovat olleet aiheuttamassa ongelmaa"? Suomenko ei pitäisi tukea esim. uskonnonvapautta ja ottaa tänne uskontonsa takia pakolaisiksi joutuneet?
"Neekerit kohtelevat suomalaisnaisiakin miten huvittaa (raiskaavat, käyttäytyvät alentavasti), kotimaassaan ehkäpä yleistä?" Voisin veikata että mediallakin on osuutta tähän käsitykseen, että mistä uutisoidaan näyttävästi ja mistä ei. Älä ole median orja vaan ajattele itse.
"Järkevää kansaa kuitenkin olemme, näihin muihin verrattuna." Ruetaan ylistämään omaa kansaamme ja alentamaan muita? Ei ihmekään kun asiat ovat niin huonosti tällä maapallolla, kun kaikki vaan ajattelevat omaa etuaan ja jos jollain menee huonosti, niin ei auteta kun "itsepähän sen aiheutti!"
Älkää toki veljet unohtako että joskus "syy on seuraus". Sisäsiittoisuus alkaa jo näkyä...
Fleetwood Arakawa (Nakkila, 13.11.2007 15:19)
#18 jep jep jep jep
niin on, lets go kill some finns...
Fleetwood Arakawa (Nakkila, 22.11.2007 14:56)
#19 Jep jep
kunnollinen Suomalainen ei ole:
uhkailija
putkiaivo
kiusaaja
vaan on:
avarakatseinen
suopeamielinen
ystävällinen
Tästä meidät suomalaiset tunnistetaan ja toivon että tunnistetaan jatkossakin.
Jukka Muhonen (ojakkala, 22.11.2007 21:35)
uhkailija
putkiaivo
kiusaaja
vaan on:
avarakatseinen
suopeamielinen
ystävällinen
Tästä meidät suomalaiset tunnistetaan ja toivon että tunnistetaan jatkossakin.
#20 Sisäsiittoisuudesta
Sisäsiittoisuuteen viittaa lisääntynyt sisäänpäinkääntyneisyys, agressiivisuus ja mielialahäiriöt. Vastaavasti suopeammat ihmiset ovat pääasiassa vastakohtia tälle.
Jukka Muhonen (ojakkala, 22.11.2007 21:38)
#21 rasistien syy?
Rasisteissa mietityttää oikeat syyt miksi ovat rasisteja.
Voiko olla oikeasti että he kaikki yleistävät yksittäiset ihmiset isompiin ryhmiin?
Luulen itse että enemmän on kyse kateudesta. Pelätään että musta mies vie naisen, on sosiaalisempi ja jos vielä menestyy paremmin ni eihän sitä tavallinen lehmipoika riehumatta kattele.
Jukka Muhonen (ojakkala, 22.11.2007 21:41)
Voiko olla oikeasti että he kaikki yleistävät yksittäiset ihmiset isompiin ryhmiin?
Luulen itse että enemmän on kyse kateudesta. Pelätään että musta mies vie naisen, on sosiaalisempi ja jos vielä menestyy paremmin ni eihän sitä tavallinen lehmipoika riehumatta kattele.
Tai jos usko rasismiin on tarttunut takaraivon perälle lapsena kuin kristinusko konsanaan, niin se se vasta traagista on.
Fleetwood Arakawa (Nakkila, 23.11.2007 13:56)
#24 No. Näin se menee.
Valkoinen ylivalta eli valkoinen suprematia on aate, jonka mukaan valkoinen rotu on muita rotuja parempi ja yläarvoisempi. Usein se yhdistetään vain tummaihoisiin kohdistuvaan rasismiin tai antisemitismiin, mutta aatetta on käytetty oikeutuksena myös intiaaneihin, kiinalaisiin, kaakkoisaasialaisiin ja muihin ihmisryhmiin kohdistuvassa rotusyrjinnässä. Valkoisen suprematian käsitettä käytetään myös rajoitetummin tarkoittamaan käsitystä siitä, että valkoihoiset eivät ole vain muita rotuja parempia, vaan heidän tulisi myös hallita muita. "Kunhan ei tuu tontille, eikä vaikuta arkeen niin kaikki on Ok".
Miikka Kettunen (Tampere, 8.12.2007 01:01)
Onko Rasismia olla rasisti rasistia kohtaan, niinkuin Laivastopuu on tehnyt?
Pentti Vipuveräjä (Tuupovaara, 12.12.2007 23:13)
#27 rasismi...
Toivottavasti suomalaiset heräävät tähän "muukalais,neekeri,somali" aatteeseen. Minusta olisi kiva mennä nostamaan rahaa pankkiautomaatista,ilman että kymmenen somalipaskan porukka kyttäisi mun tunnuslukua. Somaleilla on veressä varastamisen ja raiskaamisen taito. En voi ymmärtää tälläisiä anniylösiä,hyysäreitä,jotka haluaa enemmän mustaa kuonaa Suomeen. Turun sanomissa oli taas viikolla uutinen,miten kolme ulkomaalais taustaista "miestä" oli murjonut suomalaismiehen,potkinut tajuttomaa miestä ja vienyt suomipojalta lompakon,kännykän ja avaimet. Kiitos,neekerit! Näin teillä varmaan kotonakin tehdään. Saatana,että mua vituttaa kaikki "suomalaiset" jotka haluaa tänne lisää kulttuurinrikastuttajia raiskaamaan ja ryöstämään suomalaisten omaisuutta. Pitääkö sattua omalle kohdalle,että tyhmä suomalainen ymmärtää???
pasi parkman (kyrö, 8.3.2008 11:02)
#30 Rasismia vastaan
Kun niin monet syyttävät täällä tummaihoisia varkaiksi ja raiskaajiksi niin miettikää mitä itse tekisitte kun tulette köyhinä suomeen, tukia ette saa kuin hyvällä tuurilla ens vuoden puolella eikä kukaan ota töihin edes ruokapalkalla kun ei oo koulutusta. Aika harva on niin jalo että jäätyy ennemmin kuoliaaksi talvella kun ei riittänyt rahat vuokraan kuin varastaa. Harvemmin maahanmuuttajat on rikkaita ja monesti heidän elämänsä on varsin sekavaa.
Ja kun jotkut väittävät että iteppähän on ongelmansa aiheuttanut. Näin ei kuitenkaan ole vaan syynä on usein valkoihoiset riistäjät. Afrikassa Valkoihoiset ovat vuosisatoja riistäneet afrikan luonnonvaroja ja orjuuttaneet ihmisiä. Siirtomaista kuskattiin rikkauksia pois ilman mitään korvauksia. Vaikka nykyään ei siirtomaita ole, länsimaat hallitsevat usein edelleen afrikkaa mm. maailmankaupassa. Lisäksi kun luonnonvarat on vuosisatojen aikana riistetty, jää ainoastaan köyhyys jäljelle. Kun on hyvin vähän rikkauksia jaettavaksi kansan kesken, tulee tappelua kuka niitä rikkauksia saa. Laitetaanpas viisi suomalaista rasistia olemaan viikko ilman ruokaa ja sitten annetaan koko joukolle vain yksi leivänpala, luulenpa että siinä vaiheessa ei enään tasajako ole niin kovin yksinkertainen juttu. Siispä länsimaat ovat itse syy siihen että afrikalla menee huonosti.
Rasistit vois itse kuvitella itsensä pakolaisen asemaan.
Mirja Kellokoski (Laukaa, 15.7.2008 05:15)
Ja kun jotkut väittävät että iteppähän on ongelmansa aiheuttanut. Näin ei kuitenkaan ole vaan syynä on usein valkoihoiset riistäjät. Afrikassa Valkoihoiset ovat vuosisatoja riistäneet afrikan luonnonvaroja ja orjuuttaneet ihmisiä. Siirtomaista kuskattiin rikkauksia pois ilman mitään korvauksia. Vaikka nykyään ei siirtomaita ole, länsimaat hallitsevat usein edelleen afrikkaa mm. maailmankaupassa. Lisäksi kun luonnonvarat on vuosisatojen aikana riistetty, jää ainoastaan köyhyys jäljelle. Kun on hyvin vähän rikkauksia jaettavaksi kansan kesken, tulee tappelua kuka niitä rikkauksia saa. Laitetaanpas viisi suomalaista rasistia olemaan viikko ilman ruokaa ja sitten annetaan koko joukolle vain yksi leivänpala, luulenpa että siinä vaiheessa ei enään tasajako ole niin kovin yksinkertainen juttu. Siispä länsimaat ovat itse syy siihen että afrikalla menee huonosti.
Rasistit vois itse kuvitella itsensä pakolaisen asemaan.
no ei niiden somalien, mannejen ja muun paskan tarvii tulla suomeen siltikään menis vaikka ruotsiin seki yks ihan turha maa, täynnä hinttejä
Iso Muna (behind you, 15.7.2008 12:23)
#32 ei rasistinen
mitä mie romaneja tunnen nii ne on ystävällisiä
tua hopponen (outokumpu, 5.8.2008 13:44)
#33 En ole rasisti, mutta:
Itse ovat romanit, somalit yms. muut maahanmuuttajat maineensa hankkineet. En tarkoita että kaikki olisivat rikollisia, mutta tilastojenkin valossa he ovat helpommin rikollisuuteen taipuvaisia kuin suomalaiset.
Suomalaisia on pakolaisina muuttanut nälkävuosina ja muina huonoina aikoina esimerkiksi Ruotsiin ja Amerikkaan, eikä heitä ole käännytetty rajalla takaisin, koska suomalaisilla on hyvä maine rehellisinä ja ahkerina.
Parasta olisikin odotella että somalit ja mannet parantavat rikolliset tapansa, minkä jälkeen vasta voidaan alkaa ottaa niitä pakolaisina tänne Suomeen.
Eikä ole ollut Suomellakaan historiansa aikanallakaan ollut aina helppoa; katovuodet, sodat ja muut kurimukset ovat koetelleet. Päin persettä olisi kaikki mennyt jos täällä olisimme alkaneet toisiamme raiskaamaan ja tappamaan heti vastoinkäymisten kohdatessa, mutta ihmeellisesti vain olemme onnistuneet rakentamaan tästä kylmästä ja pimeästä paikasta hyvinvointivaltion.
Mikko Mäkimaa (Helsinki, 6.8.2008 15:57)
Suomalaisia on pakolaisina muuttanut nälkävuosina ja muina huonoina aikoina esimerkiksi Ruotsiin ja Amerikkaan, eikä heitä ole käännytetty rajalla takaisin, koska suomalaisilla on hyvä maine rehellisinä ja ahkerina.
Parasta olisikin odotella että somalit ja mannet parantavat rikolliset tapansa, minkä jälkeen vasta voidaan alkaa ottaa niitä pakolaisina tänne Suomeen.
Eikä ole ollut Suomellakaan historiansa aikanallakaan ollut aina helppoa; katovuodet, sodat ja muut kurimukset ovat koetelleet. Päin persettä olisi kaikki mennyt jos täällä olisimme alkaneet toisiamme raiskaamaan ja tappamaan heti vastoinkäymisten kohdatessa, mutta ihmeellisesti vain olemme onnistuneet rakentamaan tästä kylmästä ja pimeästä paikasta hyvinvointivaltion.
#34 PRFF!
Älkäähän nyt viittikö, mikäs niillä on suomessa ollessa, ei tarvii mtn tehdä, kaikki tuodaan suoraan tarjoittimella eteen.. Rastilaki on suomen monaco. kaikki asuu meren rannalla ja kukaan ei maksa veroja ( en tarkoita ihan kaikkia ketkä siellä asuu, mutta tiedätte varmasti mitä tarkoitan.) Ajatelkaas jos ne rahat mitä tänäkin vuonna työnnettiin maahanmuuttajille oltaisiin annettu esim opiskelioille? tai köyhille? tai vaikka eläkeläislille? tai olis riittäny kaikille noille!!! Eiköhän pitäis mennä omat eka, sit vasta muut... Eli siis painukaa takas mistä tulittekin... "neekeriä mä metsästän, tahdon saada suuren.."
neekerin metsästäjä (SUOMI, 6.8.2008 21:43)
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy