Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / 7 päivää - 12 numeroa + reppu (19,90 €)
Keskustelu /adressit.comiin ikäraja!
jopas on tyhmä adressi. alle 15 vuotiaat eivät omista lainkaan järkeviä mielipiteitä taikka aivoja, näinkö?
Satu Laakso (Kotka, 12.3.2007 22:54)
kun ei osata lukea niin minäpä teille luen lapsoset...: "tämä on harmillista sillä heidänkin seassa on jopa älykkäitä ihmisiä joilla on älykkäitä mielipiteitä" kun se vaan on totta että näistä "v*ttu s*atana p*erkele"- kommenteista suurin osa on lasten ja lapsellisten kirjoittamia.
pasi alakangas (helsinki, 25.3.2007 16:53)
Se olis ihan hyvä asia et tulis ikäraja mut siin on se huono puoli et miten sitä sit voi valvoa et sääntö pitää?!? :D
Jere Latvanen (Mäntsälä, 26.4.2007 15:56)
mikä ihmeen ikäraja? Olen vain 12 v. mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseen, jos osaa sen esittää asiallisesti, siis ikärajaa ei tarvita.
Eli en allekirjoita!
miikka toiviainen (tampere, 27.4.2007 23:19)
Eli en allekirjoita!
on kyl totta et tääl liikkuu sellasiikin "viisait" piänii mut no can do :
Satu Laakso (Kotka, 29.4.2007 21:05)
HEI tän adressin tekijä:HAISTAPPA PASKA olen 13 ja katson wwe:tä ja se on aivan mahtava ohjelma. Ne "ikärajat" on pelkkiä suosituksia ja olet itsekkin kuiteski sellain joka ei ole koskaan edes uskaltanut katsoa edes pikku kakkosta kun se on "pelottava". Ennemmin tänne pitäis pistää raja tollassille P***A päille jotka tekevät aivan älyttömiä juttuja!
pekka matti (stadi, 28.5.2007 16:11)
"Tämä on harmillista sillä heidänkin seassa on jopa älykkäitä ihmisiä joilla on älykkäitä mielipiteitä"... Jotenkin tuo sana 'jopa' saa lauseen haiskahtamaan epäilyttävästi jonkinmuotoiselta ikärasismilta - tosin sitä esiintyy nyky-yhteiskunnassa valitettavan paljon muutenkin. Että minä sitten inhoan sitä, kun muutama (no joo, ehkä sittenkin useampi kuin 'muutama') nuoremman sukupolven edustaja käyttäytyy netiketin vastaisesti ja kaikki samaan ikäluokkaan kuuluvat saavat kärsiä siitä. Jos jonkinlainen ikäraja astuu voimaan, täytyy varmaan neljätoistavuotiaana tehdä täysi-ikäisen bluffikäyttäjätunnus. Ikäväähän se on, mutta ei kannata vetää sen suuremmin palkokasvia nenään keskenkasvuisten juippien pilaviesteistä. Suokaa itsellenne tyydytystä siihen, että olette itse älykkäämpiä.
Sofia Ella (Tampere, 28.5.2007 20:23)
#10 valvotaanko keskusteluja?
Voisihan myös asiattomien viestien kirjoittajilta evätä kommentointioikeudet koko sivustolla. Näin kukaan ei joutuisi kärsimään toisten typeryydestä.
Jenni Erkkilä (Tampere, 28.5.2007 20:39)
pekka-matti, ei sun ois tarvinnu ikääs kertoa, sen ois tosta kommentista arvannu.
pasi alakangas (helsinki, 6.6.2007 00:56)
#12 ainiin...
ja et tainnut tajuta: en yritä kieltää turhia tv-ohjelmia, tai ylipäätään mitään, vaan saada juuri kaltaisesi räkänokat pois häiritsemästä muita.
pasi alakangas (helsinki, 6.6.2007 00:57)
#13 Höh
Kyllä kaikilla on oikeus mielipiteeseen, jos ne on asiallisia!!!
Päivi Heino (savo, 6.6.2007 01:17)
PekkA-matti,ihan vaan tosta sun kommentista huomaa noi p****, v**** ja muut ilmaukset jotka ei ole kyllä soveliaita normaaliin keskusteluun. Tuon takia täne pitäisi saada ikäraja, että tuollaiset pikkupojat ja haukkujat saataisiin karsittua.
Heidi Ahonen (Keuruu, 6.6.2007 11:33)
jos tuisi ikäraja, sehän olisi sananvapauden rajoittamista(köh)?
tavallaan..
Samuli Taleva (Nurmijärvi, Rajamäki, 6.6.2007 11:46)
tavallaan..
MÄ OON NÄHNY AIKUISTEN KIROILEVAN TÄÄLLÄ PALJO ENMÄN KU LAPSIEN!!! OSALLE TEISTÄ ESIM:HEIDI AHOSELLE JA PASI ALAKANKAALLE KERTOISIN ET TE KUULOSTATTE IHAN SUUTTUNEILTA VIISVUOTIAILTA (JOS ETTE ITE HUOMANU)!!!
aino sihvola (helsinki, 6.6.2007 14:38)
Sinänsä hyvä ajatus tuo ikäraja, koska uskoisin tosin että se saattaisi vähentää juuri tuollaisia ns. turhanpäiväisiä/ikäviä kommentteja, mutta totta on toki myös se että heidänkin äänensä on saatava kuulumaan. Asialliset nuoret toivon mukaan osaavat ilmaista mielipiteensäkkin kypsemmin, jolloin varmasti edes koko tällaista addressia ei olisi tarvinut tehdä.
Myöskään en kiellä, että aikuset sitten osaisivat noudattaa tällaistahyvää normia, mutta heillähän pitäisi näyttää mallia, eikä sortua samaan.
Aikusilta se nuorikin nuo kirosanat oppii.
Susanna Baas (Haukipudas, 13.7.2007 12:48)
Myöskään en kiellä, että aikuset sitten osaisivat noudattaa tällaistahyvää normia, mutta heillähän pitäisi näyttää mallia, eikä sortua samaan.
Aikusilta se nuorikin nuo kirosanat oppii.
Idea hyvä, mutta Jenni Erkkilän "valvoja"- toiminta toimisi käytännössä parhaiten. Käyttäjätunnuksien poistaminen ei tuottaisi tulosta, sillä henkilö voisi reikisteröityä aina uudelleen. Ehdotan, että käyttäjien IP-osoitteet tallennettaisiin järjestelmään ja näiden avulla käyttäjät, jotka ovat syyllistyneet rujoon kielenkäyttöön ja asiattomiin kommentteihin (tietyissä rajoissa) saisivat joko jäähyä tai lopullisen eston.
Tällä tavoin pääsisi myös hyvin eroon mukuloista, jotka käyttävät suurimmaksi osaksi kotikoneitansa. Huonona puolena on tietty mukeloiden vanhemmat, jotka eivät näinollen itse pääse adresseihin käsiksi, mutta saavatpa sitten itse rankaista jälkikasvuaan, kuten oikein kuuluisikin - itsepä ovat esimerkkiä antaneet.
Johann Wolfgang Von Goethe (Grani, 13.7.2007 13:43)
Tällä tavoin pääsisi myös hyvin eroon mukuloista, jotka käyttävät suurimmaksi osaksi kotikoneitansa. Huonona puolena on tietty mukeloiden vanhemmat, jotka eivät näinollen itse pääse adresseihin käsiksi, mutta saavatpa sitten itse rankaista jälkikasvuaan, kuten oikein kuuluisikin - itsepä ovat esimerkkiä antaneet.
Huom. yllä mainittu toiminta toimisi myös vanhempien ihmisten kohdalla - eli ikäänkatsomatta kommentit asiallisiksi!
Johann Wolfgang Von Goethe (Grani, 13.7.2007 13:45)
"katsokaa esim. "wwe takaisin suomeen" adressin kommentteja. ensinnäkin: ko. ohjelma on kielletty alle 15 vuotiailta ja silti suurin osa kommenteista on ikäluokasta 10-13 olevien laittamia."
Mutta otappa huomioon että amerikassa siinä ohjelmassa EI OLE vissiin ikärajaa koska siellä yleisössä on ihan pikku ipanoita.
Kyllä suomessakin alaikäiset katsovat k-15 ohjelmia.
Niko Mykkälä (Tornio, 23.7.2007 13:14)
Mutta otappa huomioon että amerikassa siinä ohjelmassa EI OLE vissiin ikärajaa koska siellä yleisössä on ihan pikku ipanoita.
Kyllä suomessakin alaikäiset katsovat k-15 ohjelmia.
No huh huh... Mitäköhän tähän sanoisi... Mua ei sinänsä kiroilu täällä haittaa, koska myönnän itsekin kiroilevani turhan usein... Mutta musta toi ikäraja olisi tavallaan ihan hyvä juttu... Mut jos sitä ei kerran kuitenkaan pystyttäisi valvomaan niin aika vaikeaksi menee...
Henna Nieminen (Hyvinkää, 3.8.2007 12:10)
UPEAA! Hienoa pekka matti! Et sitten osaa ollenkaan käyttäytyä, kun on mielipidekeskustelu kyseessä. Tuo ei auta yhtään. Pikemminkin kasvattaa aikuisten käsitystä lasten kirjoituksia/käyttäytymistä kohtaan. Käy ensin 8. lk läpi (siellä puhutaan mielipidekirjoituksesta yms.) ja tule sitten takaisin.
Rose Oaks (Tku, 3.8.2007 13:27)
#25 Muhahaa!
Tää ei mee läpi, siis tää on naurettavaa! Lukekaa mun ja Jennin kommentit ja adressit: no joo on niitä kirosanoja mut sensuroituna ja mitä sit vaikka ollaan alle 15v? Ei 12w oo mikää "pikku-ipana" enää! Me osataan sanoo meiän mielipide ilman kiroilua PAITSI POIKKEUSTAPAUKSISSA. Tää on poikkeustapaus mut en silti kiroile. Ja mitä ikäraja auttaa, mistä tiiätte kirjottaaks tätä mä vai mun 10vee veli? Ja pasi alakangas, käyppä peruskoulu uudestaan. 6lklla on 2-3 tapausta jotka osaa ilmaista mielipiteensä järkevämmin ku esim. sä. Pitäiskö niiden mielipiteitä rajottaa? Ja jos tulee semmonen nii täällä alkaa esiintyy joku 45v mies Jarmo Virtaen. Ja jos tää menee läpi, nii sovitaa myös YLÄIKÄRAJA yms: ei urpoja mielipiteitä syöttäville idiooteille, ei YLI 18v ihmisille (paitsi aivot omistaville), ei pekka-nimisille, ei punatukkaisille, ei työssä käyville, ei työtä tekemättömille, ei virtasille tai muuta yhtä älytöntä. Allekirjoittaneet, missä olitte sinä päivänä ku aivoja jaettiin? T: 12w tyttö JOKA OSAA ILMAISTA MIELIPITEENSÄ
P.S. Jos ette ollu aivojonossa, ostakaa postimyynnistä. Sieltä saa parempia ku teiän "aikuisen ns. järkevän ajattelun" aivot
Krista 12v (Vantaa, 10.8.2007 15:36)
P.S. Jos ette ollu aivojonossa, ostakaa postimyynnistä. Sieltä saa parempia ku teiän "aikuisen ns. järkevän ajattelun" aivot
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy