Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / 7 päivää - 12 numeroa + reppu (19,90 €)

Adressi | Allekirjoitukset (48) | Keskustelu | Tilastot

Keskustelu /adressit.comiin ikäraja!

Asiallista keskustelua adressista adressit.comiin ikäraja!.

Adressit.com:n ylläpito

Nauroin, suorastaan RÄKÄTIN edellistä kommenttia lukiessani. ja vielä nimim.
"Krista 12v", ei äly...
pasi alakangas (helsinki, 10.8.2007 16:02)

sanoo nimimerkki: "krista 12v"
"ei 12W oo mikään "pikku-ipana" enää!"
ihmisen kehittyminen on hyvin yksilöllistä, mutta uskallan yleistää ja sanoa että jokainen 12v on vielä lapsi. näin ollen myös käyttäytyy kuin lapsi. voi toki olla "kypsä" 12 vuotias, mutta lapsi silti. ihmisen fyysinen kehitys loppuu noin 18 vuotiaana, ja henkinen yksilöstä riippuen 18 - 25 vuotiaana.
joten olen pahoillani: 12 vuotias ON henkisesti kehittymätön.
(= lapsi, synonyymi "ipana")
(= "pikku": pieni, myös kooltaan, fyysisesti `kehittymätön` myös 12 vuotiaat.)
= olet pikku ipana
pasi alakangas (helsinki, 10.8.2007 16:11)

mielipiteistä en tiedä mutta ihmisen luonne muuttuu jatkuvasti.
pasi alakangas (helsinki, 13.8.2007 17:44)

"Mutta otappa huomioon että amerikassa siinä ohjelmassa EI OLE vissiin ikärajaa koska siellä yleisössä on ihan pikku ipanoita."
-mutta otapa sinä huomioon että nyt ollaan suomessa eikä (onneksi) amerikassa.
pasi alakangas (helsinki, 7.9.2007 22:16)

Mites se muka vahditaan, ettei käyttäjät valehtele ikäänsä?-7 Veikaan, ettei tuohon löydy mitään ihan yksinkertaista ratkaisua.
Mikko Suoniemi (Forssa, 7.9.2007 23:22)

#32 Kiitos kiitos

kun te aikuiset ette kunnioita meitä nuoria vaikka meistä tulee ne jotka ei kunnioita teitä vanhoina.

Kiitos nyt vaan pasi alakangas kilteistä kommenteista

Ja kiitos kaikki yleensä aikuiset

Ja mun ruotsinope

Ja mun kaverit

Ja mun kissa

Ja mun veli

Kiitänkin tässä samantien koko maailmaa

Ja hyvää naurun räkätystä pasi alakangas. Nauru pidentää ikää.

Pitää paikkansa myös idiooteilla

Ja oon oikeesti 12w¨

Ja älkää pliis irvikö mun vanhoista adresseista ja kommenteista oon kipee

:( :( :( :( :( :( .8 :8 :( :( :(

Ja muuten hyvä idea toi adressi mut se on väärinpäin.

Vaan lapsilla pitäis olla äänioikeus

Maailma olis paljon sekavampi ja kivempi

Sekasorto piristää joitain ihmisiä

ADHD-ihmisiä joilla on outo mielikuvitus

Laiskoja sellasia¨

Jotka täyttää netin tämmösellä paskalla

Esim. minä itse...

Moikka moikka, menenkin tästä vessaan oksentamaan, joskus vielä hankin toimivat aivot ja lopetan ihmisten julkisen haukkumisen, mollaamisen ja etenkin ärsyttämisen ja opettelen käyttämään tietokonetta

Olen lääkepöhnässä eli kirjoitan aikas sekavaa tekstiä

Nonnii, moikka taas ja heipähei, naurakaa rauhassa mun kustannuksella lompakko ja pää kestää nauru ei maksa siis nauran itse

Ps. Jos ADHD-ihminen syö Buranaa kun on kipeä niin voiko tulla hulluksi

Ja anteeksi että olen olemassa ja kirjoitan tälläistä ;D
Krista 12v (Vantaa, 5.10.2007 21:29)

#33 ????

Jostain vaan arvasin aloin jo ihmetellä kuka...
No kukas muu tälläistä kirjoittaa kuin itse suuri viisauksien latelija

PASI ALAKANGAS
Krista 12v (Vantaa, 5.10.2007 21:34)

#34 Huhhuh..

Aluksi ajattelin etten allekirjoittaisi tätä addressia, mutta kommentit luettuani aion todellakin allekirjoittaa. Missään nimessä mahdollista ei ole vahtia sitä, valehteleeko joku ikänsä, mutta IP:eillä pystyy vahtimaan tilannetta. Totuus on, että en todellakaan tykkää siitä miten addressin kirjoittaja pukee asiansa ja mitä luultavimmin addressin kirjoittaja on itse juuri 15v, koska laittaa siihen sen rajan. Rehellisesti sanottuna olen itsekkin 15v, mutta voin sanoa, että en ole enää pentutasolla.

Mutta tämä WWE keskustelu on addressin aloittaneelta väärin. On totta, että moni lapsi tykkää WWE:stä ja vanhemmat yleensä menettää kiinnostuksena 15vuoden iässä, kun huomaa että se onkin vain pelkkää esitystä. Ääritapauksissa joku katsoo sitä vielä sen jälkeen.

Toisaalta taas 15vuotta olisi hyvä raja, koska esim juuri seiskaluokalle tullut tyttö/poika aloittaa ruotsin opiskelun ja huomaa sitten, että ruotsi on perseestä ja allekirjoittaa esim. Pakkoruotsin poistamista Suomesta, ilman mitään hajua miksi se edes pitäisi poistaa. Sen ikäisellä ei vaan vielä aivokapasiteetti riitä yhteiskunnallisiin kysymyksiin, koska itse yhteiskuntaoppikin tulee vasta yhdeksännellä luokalla. Sen takia nämä addressit harvoin tulevat onnistumaan. Se vain menee niin, että lapsilla on vielä niin suppea näkö ja ne eivät tiedä mitään Suomen yhteiskunnasta.

Tätä kirjoittaessani tuli mieleen, että henkilötunnus voisi olla rekisteröinnin edelletys ja se tarkistetaan vielä sieltä paikasta missä ne nyt taas olikaan. Tietysti tätä tunnusta ei näe muut käyttäjät paitsi ylläpitäjä jonka täytyy pitää ne salassa.

Erno Mikkilä (Lapua, 6.10.2007 16:33)

Olen 14-vuotias. Mielestäni ikäraja olisi todella hyvä uudistus. Koska henkinen kehitys ei ole suoraan yhteydessä ikään, vaihtoehtona olisi, että adressit.comin ylläpitäjät kävisivät läpi psykologin kanssa jokaisen käyttäjän. Tämä on jokseenkin (lue= aika helv*tin) epärealistista. Vaikka moni lapsi väittää osaavansa kertoa mielipiteensä, voi mielipide olla vanhempien tai kaveriporukan. Tämän takia ikäraja voisi olla puolestani 18, koska siinä iässä lähes poikkeuksetta kaikki ihmiset omaavat oman mielipiteen ja käyttäytyvät järkevästi. Ihannetapaus olisi, että ehdoton ikäraja olisi alhainen, ehkä n. 13 vuotta, mutta adressin tekijä voi päättää minkä ikäiset saavat allekirjoittaa adressin ja minkä ikäiset saavat kommentoida. Jos aiheeton käytös jatkuu keskustelussa, voisi ylläpito jakaa banneja.
Otto Kopra (Helsinki, 10.10.2007 18:35)

#36 nah

jokaisella lapsella ja nuorella on oikeus mielipiteisiin, ja heitä tulee kuulla. jos ikärajaksi asetettaisiin esim. 15, niin sillä vältyttäisiin juuri tämän laisilta tapauksilta, mutta he menettäisivät myös oikeutensa puolustaa esim. turkistarhauksen lopettamista.
toinen juttu on se, että alle 18-vuotiaan huoltaja/-t on vastuussa lapsen kasvatuksesta, ja jos huoltaja/-t kokee lapsen olevan tarpeeksi kypsä katsomaan wwe:tä, niin se tulisi hyväksyä. ja suurimmassa osassa ohjelmia ns. ikäraja on oikeasti ikäsuositus. ("ohjelmaa ei suositella alle 15-vuotiaille: ohjelma sisältää rajuja kohtauksia ja saattavat olla haitallisia lapislle."
kiia oksanen (joensuu, 12.12.2007 23:59)

Oli aivan pakko nyt tänne kirjottaa..
Itse olen 15 vuotias, ja yleinen käsitys on noita 12 vuotiaista, että ne ovat aika tyhmiä, mutta täällä ainakin tämä Kristan teksti kuullostaa erittäin järkevältä, ja en heti kyllä häntä 12 vuotiaaksi uskonut. Pasikin voisi kiinnittää enemmän huomita äidinkieleen(kuten sana SUOMI kirjoitetaan isolla alkukirjoimella -.-), kuin tälläisen asian vinemiseen.
Roni Lehtinen (Rauma, 13.12.2007 22:27)

taidankin allekirjoittaa tämän, kyllä tämän adressin keskustelut on karseita niin 12vuotiaitten kuin vanhempienkin osalta. ehkä muutamia käyttäjiä voisi estää allekirjoittamasta ja kommentoimasta adresseja?

lauri 17v
Lauri Virkkunen (Helsinki, 14.12.2007 12:49)

"Pasikin voisi kiinnittää enemmän huomita äidinkieleen(kuten sana SUOMI kirjoitetaan isolla alkukirjoimella -.-)"

Kyllä, minun todellakin tulisi kiinnittää huomiota kirjoitusteni ulkoasuun.
Ongelma on vain siinä ettei minua liikuta paskan vertaa.
Ja mitä tulee sanaan suomi, en aio kirjoittaa sitä isolla kirjaimella, en ainakaan ennen kuin suomi osoittaa olevansa sen arvoinen.
Niin tietysti, unohdin aivan sanoa; suomen kieli ei tunne seuraavia sanoja:
"humita", "kirjottaa", "-.-", "kuullostaa", "vinemiseen", eikä kirjoitus-asuina seuraavia ilmaisuja:
"yleinen käsitys on noita 12 vuotiaista" sekä "että ne ovat aika tyhmiä" (Viimeiseen todettakoon että oikea termi on ihmisestä puhuttaessa "hän" tai "he", eikä suinkaan "se" tai "ne")

Vielä lopuksi mainittakoon että kaikki kirjoitusvirheesi ovat tahattomia vahinkoja, eikä kukaan ole niin tyhmä että vinkuisi niistä.

Ethän sinäkään tullut tänne suinkaan muiden vahingossa tehtyjä kirjoitusvirheitä nauramaan? sitä minäkin.
pasi alakangas (helsinki, 14.12.2007 16:05)

#40 joo-o

Ei ikäräjoja voisi toteuttaa mitenkään, jos esim. tulee, että

Oletko yli 15-vuotias?

KYLLÄ EN

Kaikki osavaat painaa kohtaa "kyllä". Ja kyllä nuorissakin on jarkevää porukkaa, tosin aika vähän. Sitä se on, kun ei tarvitse enää nykyään ajatella, senkus menet massan mukana. Mediassa, koulussa, yms on isot määrät propagandaa. Ei asioita kyseenalaisteta, kaikki uskotaan mitä isotpojat kertovat, ja ajatuksia ohjataan, ja kaikki asiat ovat niin hyvin, ja maailma toimii.

Eipä mullakaan paljoa ikää ole.

13v
juuso laajajärvi (salo, 25.2.2008 18:05)

Tämä adressi ei saa minun kannatusta. Kannatan pikemminkin sitä, että adressit.com:iin saisi alle 15-vuotiaat kirjautua vain vanhempien suostumuksella.
Se olisi hyväksi, koska vanhemmathan tietävät, että antavatko he lapsensa
ilmaista ajatuksiaan internetissä.

Kukaan tuskin antaisi lapsensa allekirjoittaa
adresseja joissa kehotetaan muuttamaan jonkun tietyn tv-ohjelman ikärajaa alemmaksi tai vaikka sallimaan jokin sellainen laiton asia, josta ei seuraisi
hyvää suurimmalle osalle kansasta.

Omat vanhempani sallivat minun ilmaista mielipiteitä missä tahansa, koska tietävät, että osaan perustella mielipiteeni hyvin. Olen 12-vuotias, mutta
osaan käyttää aivojani.

Ehkäpä tuo Pasi Alakangas vain haluaa, ettei lapset allekirjoita adresseja,
joissa ei ole mitään järkeä. En minäkään haluaisi lasten katsovan vapaapainia,
koska siinä ei ole mitään järkeä.

Machomiehet ja -naiset ne vaan murtavat luitansa rahasta, ja ottelutkin ovat ennalta sovittuja...

Jotkut lapset osaavat ilmaista mielipiteitänsä, ja vielä perustelevat, miksi ovat sillä kannalla.

Se on hyvä asia.
Eetu Honkasalo (Vantaa, 29.2.2008 22:55)

Sitä vielä, että tämä olisi mahdotonta toteuttaa. Tai kertokaapa, että miten se onnistuisi? Jep, eipä mitenkään.
juuso laajajärvi (salo, 29.2.2008 23:02)

Pasi kerroppas vaikka sinä oma ikäsi..
Sinun mielestä muutaman esimerkin takia tänne pitäisi tulla ikäraja.
Kyllä Suomi on ihan isolla alkukirjaimella arvoinen maa, ja paljon enemmän.
Et siis näköjään arvosta itseäsikään, koska olet oman nimesikin pienellä kirjoittanut, tai no enhän sitä yhtään ihmettelekkään.
Roni Lehtinen (Rauma, 13.4.2008 13:11)

Itse kannattaisin ikärajan sijaan jonkinlaista testiä, jossa tarkistetaan käyttäjäksi haluavan oikeinkirjoitustaidot ja yleissivistys. Tietenkin nämä jossain määrin korreloivat iän ja elämänkokemuksen kanssa, mutta on myös huomattavan suuri aikuisväestö, joka on näissä asioissa jäänyt "keskenkasvuisen" asteelle. Näin ollen jos jokin palvelu on kielletty alaikäisiltä, tulisi sen samoin olla kielletty myös muilta, joiden henkinen kehitys on jäänyt lapsen tai teini-ikäisen tasolle.
Sakarias Lehtomäki (Lapua, 13.4.2008 18:07)

Roni, suomi ei ansaitse isoa kirjaintaan koska maa on täynnä suvaitsemattomia ja tyhmiä juntteja, ja koska Brysselin herrat vievät meitä kuin pässiä narussa. suomi ei sano juuta eikä jaata mihinkään. Eihän täällä ole mitään muuta kuin alkoholisteja ja juntteja. Ainoa mainitsemisen arvoinen asia koko härmässä on luonto. Mutta suomi ei liity aiheeseen mitenkään.
pasi alakangas (helsinki, 13.4.2008 18:55)

Tämä adressi jakaa kannatukseni täydellisesti kahtia.

Hyväksi se on lähinnä vain siksi että valitettavan moni alle 15-vuotias sattuu olemaan kykenemätön älylliseen keskusteluun. Sama kyllä pätee myös joihinkin yli sen iän, joten kukaan ei ole täydellinen.

Huonoa ikärajassa olisi nimenomaan näiden alle 15-vuotiaiden vaikuttamis mahdollisuuden poistuminen.

Siispä en tällä kertaa kannatustani osoita.

Mutta ihan totta hei. Jos keskustelussa lähtee haukkumaan toisen älykkyyttä tai menee muuten vain henkilökohtaisuuksiin, on silloin jo osoittanut ettei kykene älylliseen tai muutenkaan rakentavaan keskusteluun, oli sitten minkä ikäinen tahansa.
Timo Peltola (Kotka, 13.4.2008 23:04)

Sakarias ei voi keskustella muiden kuin äidinkielen professoreiden kanssa. Samalla hän ei myöskään tajua käsitteen inhimillinen sisältöä. Inhimillisyyteen kuuluu kiinteästi myös satunnaisten virheiden tekeminen. Niitä tekee myös Sakarias.

Annan kyllä alle 18-vuotiaiden osallistua keskusteluihin, kunhan niitten taso vain pysyisi edes tyydyttävänä. Sallin myös puhekielisiä ilmauksia, mutta en sitä, että kirjoitetaan
"IHQ PISSIS DAA DXDXDXDX :( :( :( :( :( :( .8 :8 :( :( :(
ja oon oikeesti 12w daa
ja mun kissa söi tuuban
ja siwan pussis oli XDXDXD
Jos ADHD-ihminen syö Buranaa kun on kipeä niin voiko tulla hulluksi".

Ikärajan asettaminen olisi sananvapauden rajoittamista.
Michail Jaction (Jurmaa, 14.4.2008 13:59)

hei no jos ois ikäraja niin kaikki ala ikäset tulisis silti miten vois tarkistaa sen että on ikärajan täyttänyt ? MUAHAHAHAHAAAAA !
tomppa pitkanen (varpaisjärvi, 3.5.2008 15:40)

#50 OLET TÄISI ÄÄLIÖ

adressit.comiin ikäraja! / #37
Oli aivan pakko nyt tänne kirjottaa..
Itse olen 15 vuotias, ja yleinen käsitys on noita 12 vuotiaista, että ne ovat aika tyhmiä, mutta täällä ainakin tämä Kristan teksti kuullostaa erittäin järkevältä, ja en heti kyllä häntä 12 vuotiaaksi uskonut. Pasikin voisi kiinnittää enemmän huomita äidinkieleen(kuten sana SUOMI kirjoitetaan isolla alkukirjoimella -.-), kuin tälläisen asian vinemiseen.
Roni Lehtinen =TÄYSI ÄÄLIÖ
!!!!!
tomppa pitkanen (varpaisjärvi, 3.5.2008 15:42)

HEI ÄLKÄÄ RAISKATKO ADRESSIT.COMIA TURHILLA ADRESSEILLA! (ESIM):ikäraja adressit.comiin
tomppa pitkanen (varpaisjärvi, 3.5.2008 15:44)

#52 Tomppa Pitkänen

On elävä esimerkki siitä miksi tämä adressi on järkevä.

Otteita Tompan loistavista argumenteistä:

Nuuskan myynti lailliseksi Suomessa! / #116 no en varmaan !
en ikinä alle kirjoita ! kaikki olis muuten kaannabis päissään !
tomppa pitkanen (varpaisjärvi, 3.5.2008 21:09)

Hikipedia pois netistä! / #168 no en varmaan laita nimee
imeekää munaa ja vetäkäää käteen saatanan runkut hikipedia on hyvä !
tomppa pitkanen (varpaisjärvi, 4.5.2008 17:33)

ii2 pois netistä! / #24
#21 vitun geimot!!!!
runkatkaa itteenne runkut tai hirtän teijät palleista kattoon!!! ii2 pysyy eikä lähe mihikä homoilemaan!!!! vitun peniksen pyörittäjät!!!!
pena pallinaama= TOSI ÄIJÄ XD
tomppa pitkanen (varpaisjärvi, 3.5.2008 20:51)

Sitten ihmetellään vielä että miksi joku haluaisi rajoittaa näiden 8v. arjen sankareiden keskustelua.
pasi alakangas (helsinki, 7.5.2008 09:51)

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy

Rekisteröityneet käyttäjät (Rekisteröidy käyttäjäksi)
Email
Salasana

Kerro tästä sivusta muille Facebookissa