Vaadimme Heikki Sarson eroa kaikista Suomen keilailuliittoa koskevista luottamustoimista

Tero Virtanen
Turku

#1 Perustelut: keilailu.fi

11.12.2007 13:52

Perusteluita voi laittaa tänne tai alkuperäiseen osoitteeseen Keilailuliiton keskustelupalstalle.

t:TeroV
Mikko Nordblom
Raisio

#2 Suoria vaikutuskanavia odotellen

12.12.2007 20:09

Olinpa tässä kollegalleni selvittämässä, mikä tämä valtuuston puheenjohtajan ja hallituksen puheenjohtajan välinen kiista oikein on. Kaveri ei muutoin ole juurikaan harrastuksestani ollut kiinnostunut.

Kun kuvasin yksittäisen rekisteröidyn keilaajan mahdollisuuksia vaikuttaa liiton keskeiseen päätöksentekoon (kuten puheenjohtajan valintaan), hän piti sitä aika monimutkaisena. Kuvasin siis prosessin siten, että:
1. minä voin seuran vuosikokouksessa äänestää seuran hallitukseen jäseniä
2. seuran hallitus valitsee seuran edustajan paikallisliiton vuosikokoukseen
3. paikallisliiton vuosikokous valitsee paikallisliiton hallituksen
4. paikallisliiton hallitus valitsee edustajan liittokokoukseen (kaikilla liitoille ei omia edustajia)
5. liittokokous valitsee liittovaltuuston ja sen puheenjohtajan
6. liittovaltuusto valitsee liittohallituksen ja sen puheenjohtajan.

Tästä on tultava suoraviivaisempaan malliin, ja ehdotetun hyvän mallin torjumiseen tuntuu nykyinen valtuusto keskittyneen. Siis oman asemansa pönkittämiseen, "keilaajien edun nimissä". Samaa vastatuulta on aistittavissa monissa muissakin hyvissä - ja suoraan sanottuna tarpeellisissa - hankkeissa.

Allekirjoitin adressin, jossa vaaditaan Sarson eroa. Tarkemmin sanottuna, pyydän häntä harkitsemaan eroamista luottamuspulan vuoksi, en siis ole vaatimassa erottamista. Ja vielä tarkemmin, toivon tämän prosessin lopulta johtavan siihen, että Helminen palaa puikkoihin.

Mikko Nordblom
Raisio

#3 Ja jatkan vielä

12.12.2007 21:07

Olen siis kyllästynyt siihen, että:
* jo paikallisliittotasolta alkaen hallituksien ehdokkaat ja/tai puheenjohtajaehdokkaat pimitetään ja julkaistaan vasta vuosikokouksissa
* laaditaan etukäteen junttalistoja ja sovitaan keskinäisistä äänestämisistä
* ehdokkaat eivät etukäteen kampanjoi selkeillä teemoilla ELI SITOUDU JULKISESTI TAISTELEMAAN ASETTAMIENSA TAVOITTEIDEN MUKAAN.

Helmisen pj-kampanja oli virkistävä poikkeus tähän kabinettipelleilyyn.
Pelleilyjen aika on ohi.

Mielestäni SKL:n keskeinen rooli ei myöskään ole SKL:n hallituksen puheenjohtajan kansainvälisen presidenttiyden vaaliminen. Presidenttiys on varmaan kivaa, ja arvvaltaistakin puuhaa, mutta minulle ei ole auennut, miten se edistää suomalaista keilailua.

Helmisen ajamat asiat edistävät!

Siksi muutos!
Juha Maja
Ex-Turku

#4 Parahin Mikko

12.12.2007 21:57

Ikävä kyllä edustamamme paikallisliitto/ sen edustaja oli noissa edellisessä viestissä esittämissäsi *- kohdissa edellisessä Liittokokouksessa se kaikkein pahin. Kun tästä mainitsin nimiä mainitsematta Keilaaja-lehden Taustapeilissä, aiheutti se suurta paheksuntaa päättäjien keskuudessa vaikka vain sanoin ääneen sen mitä monet (tai kuten täällä sadat ja toivottavasti tuhannet) ajattelivat, syntyi siitä alkusysäys valintani syrjäyttämiseen jatkamaan valmentajana nuorten kanssa. Yritän tässä sanoa, että kaikissa paikallisliitoissa kannattaisi lähteä puhdistamaan myös sitä "omaa pesää". Kun paikallistasolle saadaan järkevät ihmiset päättämään asioista, he todennäköisesti äänestävät Liittokokouksessa järkeviä ihmisiä ja lopulta saamme järkeviä ihmisiä myös SKL:n päättäviin elimiin. Niin kauan kun paikallistasolla jatkuu nyt esille noussut "Tittelinhakuisuus", jota esiintyy myös kansallisella tasolla, asiat eivät ikävä kyllä kehity kuin huonompaan. Yrittäkää saada liittoissanne päättäviin elimiin ihmisiä, jotka OIKEASTI välittävät keilailun kehittämisestä enemmän kuin kokouskahveista. Tampereelle puolikas hatun nosto, kun eivät valinneet edellistä puheenjohtajaa edes hallitukseen.
Jorma Penttilä
Lahti

#5 Muita "epäpäteviä"?

13.12.2007 08:26

Mitenköhän monta Juhan kaltaista "epäkelpoa" mahtaakaan löytyä, jos ihmiset nyt uskaltaisivat kertoa asiat julki, kun mitä ilmeisemmin enää ei tarvitse pelätä leimautuvansa katkeraksi, häiriköksi tms? Juhan sanoihin jatkoa: sadat ja tuhannet ajattelevat...josko vielä puhuvatkin nyt

p.s.
Juha
saavutukseni
17 cm vyötärö kutistunut kesästä!
JP
niilo rämä
utsjoki

#6 Kumpikaan ei vie edistä keilailua

13.12.2007 11:09

Ei Sarso eikä Helminen. Kapinoitsijoiden motiivit raha ja sen nopea saaminen välttämättä miltä asia harrastajista tuntuu.

Minusta keskustelun rajaaminen liiton sivuilla on epädemokraattista toimintaa !

Sarso mielestäni kritisoi aiheellisesti jos johtaja ei kestä paineita johtajan on syytä mennä !

tarvitaan fiksu neutraali ja vahva persoona eikä marionettia joka ei kestä paineita !