Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / Kotimikro - 1 nro + USB-kaiutin (5,90 €)

Adressi | Allekirjoitukset (56) | Keskustelu | Tilastot

Keskustelu /World Of Warcraft ja CounterStrike laittomiksi

Asiallista keskustelua adressista World Of Warcraft ja CounterStrike laittomiksi.

Adressit.com:n ylläpito

#1 Ensinäkin

Ensinäkin tää teidän adressin laatiminen on tehty ihan päin persettä, ja kannattaa opetella englantia ennenkuin kirjoittaa sitä mihinkään "me kill all in wow" ? onks tää joku vitsi? ja toiseksi, luuletteko oikeesti saavanne aikaan jotain tällä? Hyvät naurut sain =) ite oon pelannu n~1v cs ja just tulin ulkoota :d wow VOI aiheuttaa pahankin riippuvuuden ja ymmärrän kyllä miksi, ja sillähän sitä rahaa saa kun pelaa? oikeesti joku roti tännekkin.. Quit
Samuel Schavon (Lohja, 18.12.2007 21:00)

#2 Samuelille

Osaan kyllä kirjoittaa englantia, mutta YouTubessa ei kukaan laita hakusanaksi jotain sanoja kuin and i you etc.
Luuletko löytäväsi WoWi videoita youtubessa jos laitat hakusanaksi vaikka
"Check this video when Im killing all nerds and noobs in World of Warcraft with ultimate magepower poonage!" Voithan kokeilla etsiä, mutta olen 101% varma ettet löydä yhtään videota, vaikka lyhentäisitkin hausanaa (jonka pitää olla perfect englantia? :S ) hieman.

Eli kannattaa laittaa tärkeimmät hakusanat kuin world of warcraft, wow, pk ownage etc.
Onhan tämä aihe hieman läpälläkin tehty.
Pena kaljulaki (tapanila, 19.12.2007 15:38)

no siis, jo useamman vuoden verkkopelejä(mukaan lukien CSän useammatkin versiot) ei ole kyllä varsinaisesti haitannu. Joka viikko tulee kyllä käytyä ulkona(ja koulussa) eikä oo tullu ainakaan hengattua siwan nurkilla/baarissa, vaikka ikäkin tullut jo täyteen. Se on kyllä välillä maailman hienoin asia, kun otetaan ääri esimerkki ja sitten siitä yleistetään.
Petri Laiho (Valkeakoski, 24.2.2008 22:30)

Nyt se turpa kiinni wowittajat !!! wowi pitäis Suomessa tulkita yhtä rikollisena kuin terrorismi !! CS menee kuten muutkin pelit jos ymmärtää pelata sitä tasavertaisesti kuten muitakin pelejä. wowittajat _EIVÄT_ omista elämää tai järkeä _MISSÄÄN MUODOSSA_ ! Älä yritä, turpa tukkoon. WOWI KIELLETYKSI TERRORISMIN LAILLA -N-Y-T- ! Jos on jotain purnaamista, tulkoon aukomaan päätää Rauman Kaupan&Hallinnon rakennukseen, en tosin taa turvallisuuttasi MULKERO !
Jouni Järvinen (Lappi, 11.3.2008 17:03)

Lisäys: samuel schavon tapaiset mulkut menköön helvetin syvimpään rakoon !

PS. Tämän tapaiset adressit ovat vakavia kuten jo sanoin, terrorismikin tai RASISMI.
Jouni Järvinen (Lappi, 11.3.2008 17:05)

#6 Voi Jouni, teet minut niin surulliseksi

Harmin paikka Jouni, tämmöstä pönkitystä terrorismistä ja rasismista. Ja itse harrastat Airsoftia ja puollustat sitä. Eikö airsoft ole lähemmäs terrorismiä kuin tietokone-pelit.

Ei pidä pelata Counter Strikeä tai World of Warcraft:ia jos ei voi hallita omaa addiktiotaan. Etkä taida kauheasti rasismistä tietää, itse haukut näín Samuelia:"samuel schavon tapaiset mulkut menköön helvetin syvimpään rakoon "

Eikös ihmiset ole tasa-arvoisia niinkuin Samuel, sinä ja minä. Olkoon tummaihoinen, valkoihoinen, tai vaikka perkele vihreä. Myös nähtävästi syrjit WoWittajia.
Luukas Myller (joensuu, 11.3.2008 17:20)

#7 Hmmh

En ymmärrä tämän addressin ideaa sitten pätkääkään. Tiedän, että kyseinen World of Warcraft jakaa eniten mielipiteitä pelinä koko maailmassa ja siitä joko pitää tai ei, mutten millään ilveellä voisi verrata melko harmitonta (Addiktoivuus mukaanlukien harmitonta) nettipeliä voisi verrata niinkin negatiivisiin ja kauheisiin asioihin kuin terrorismi ja rasismi. En löydä minkäänlaista yhteneväisyyttä pelin ja terrorismin/rasismin välillä.

Kyseisten pelien riippuvuuden aiheuttaminen on yleisessä tiedossa, mutta omasta mielestäni se johtuu pelaajista itsestään, eikä itse pelistä. Lisäksi pelin kehittäjä Blizzard auttaa riippuvuusongelmissa itse pelin kotisivuilla parental control osiossa, jossa autetaan hallitsemaan peliaikaa. Urbaanitarinoita löytyy wowin pelaajista myös, muttei aina kannata uskoa mitä kuulee tai lukee netissä.

En voinut edes ymmärtää, että joku voisi verrata World of Warcraftia terrorismiin tai rasismiin, mutta koska näinkin näkyy olevan niin en voi kuin ihmetellä, että miksi juuri World of Warcraft on saanut näinkin negatiivisen maineen joidenkin keskuudessa. World of Warcraftin kaltaisia pelejä on useita muitakin (kuten Guild Wars ja Runescape), muttei näistä peleistä taida löytyä addresseja tai ei niitä ainakaan terrorismiin rinnasteta.

Itse kyseisen pelin pelaajana voin vielä varmuudella sanoa, ettei kyse voi ainakaan pelin raakuudesta olla. World of Warcraftin perusidea on tietenkin tappaa possuja ja muita elukoita kehittymiseen, joka sinänsä on väärin, mutta mikäpä peli ei tappamiselle perustuisi. Ala-asteelaisena pelasin pleikkarillani Stuart Littleä, jossa tapettiin hämähäkkejä heittämällä niitä omenoilla. Tappamista yhtä kaikki. Ja kyseisestä pelistä raaempia pelejä löytyy pilvin pimein ja kuin sieniä sateella.

"wowittajat _EIVÄT_ omista elämää tai järkeä _MISSÄÄN MUODOSSA_ !" Itselläni ainakin omasta mielestäni järki leikkaa vielä ihan entiseen tahtiin ja elämäkin löytyy. Vaikka peli voi erakoittaa jonkun omaan huoneeseensa niin syy on vain ja ainoastaan itse pelaajan. Ja voi wow lähentääkkin kaveruksia jossain mielessä. Lisäksi tietokonepelien kohtuullinen käyttö (erityisesti world of warcraftin) edistää englanninkielen taitoa ja saattaa myös auttaa ihmisiä ymmärtämään erilaisia kulttuureja. Pakollahan wowia pelatessa törmää muiden maiden kansalaisiin. Tämä englanninkielen taito on oma mielipiteeni, mutta mielestäni hyvin toimiva.

Lisäksi itse internet on negatiivisessa puolessaan tunnettu siitä, ettei käyttäjien tarvitse kantaa minkäänlaista vastuuta sanomisistaan. Foorumeilla voi vaikka luokanopettaja huutaa rivouksia capslock pohjassa ja miksei niin voisi myös wowissa, mutta mitä syvemmälle peliin pääsee (alkaako kuullostaa nörttimäiseltä, älä anna sen häiritä, koska omasta mielestäni puhun täyttä asiaa), sitä enemmän pitää ottaa huomioon myös muita pelaajia ja heitä tulee kohdella kuin oikeita ihmisiä, koska itse pelissä ei pääse edistymään ilman kanssapelaajia.

Suoraansanottuna koko adressi on täysin tuulesta temmattu ja enpä usko, että tällä mitään muutosta saadaan aikaan. En aio allekirjoittaa tätä enkä suosittele kenellekkään muullekaan, jollei ole parempia perusteluja tai vastaväitteitä omille mielipiteilleni. Kiitos kärsivällisyydestänne lukiessanne tätä mielipidettä, joka tuntui olevan pitkä, kuin valovuosi ja melkoista saivartelua.
Arttu Yli-Rohdainen (Lappi, 11.3.2008 19:09)

Jos halutaan kieltää kaikki asiat jotka addiktoivat ihmisiä, maailmasta tulisi aika lailla tyhjä paikka. Addiktio voi olla esim. lukeminen, auringon ottaminen, tv:n katsominen, pelaaminen, uskontojen uskoileminen, adressien kommentointi, veden juominen ym.
Michail Jaction (Jurmaa, 12.3.2008 10:03)

Vaikka adressin kieliasu onkin ala-arvoinen, tuen silti ajatusta sen verran, että suostun lisäämään allekirjoitukseni. Monet suositut videopelit ovat jo muutenkin vaikutuksiltaan haitallisia (kuten olen jo perustellut Assembly-aiheisen adressini keskusteluosiossa), ja jos peli vielä kaiken lisäksi aiheuttaa voimakasta psyykkistä riippuvuutta, tulisi se mielestäni lainsäädännössä luokitella kovaksi huumeeksi ja rangaistukset myynnistä, hallussapidosta ja käytöstä asetettava sen mukaisesti.
Sakarias Lehtomäki (Lapua, 12.3.2008 10:46)

#10 Missä on

ihmisten huumorin- ja sarkasmintaju?
Justus Suonmaa (Rauma/Tallinna, 12.3.2008 11:22)

Huh huh, melko tekstiä... Onneksi näihin höyrypäihin ei törmää WoWissa ;) kiitos ja näkemiin.
Toni Mäkinen (Kemi, 26.3.2008 22:29)

Jos ajatellaan tämän adressin mahdollisuuksia onnistua niin mitäs se nyt on... Wowilla on 10 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää .. Veikkaampa että niistä ainakin puolet pelaa sitä peliä vielä joten tämmösen adressin mahikset semmosta ihmis massaa vastaan on melko pienet.. Ja + CS pelaajat.. Niitäkin on melko kohtuullinen määrä

"Lisäksi itse internet on negatiivisessa puolessaan tunnettu siitä, ettei käyttäjien tarvitse kantaa minkäänlaista vastuuta sanomisistaan. "

p.s joo e alekirjota

Antti Karppi (Vaasa, 28.3.2008 23:51)

Kiinassahan on ilmeisesti jo ainakin harkittu WoW-pelaajien peliajan rajoittamista. Kiinassahan tosiaan periaate on se että valtio tietää parhaiten mikä on ihmisten parhaaksi. Suomessa linjauma ei ole aivan näin äärilaitainen, mutta silti kaikkea ei sallita, vaikka se vahingoittaisi vain ihmistä itseään. Nyt en rupea perustelemaan sitä että miksi ihminen ei ole vastuussa omista teoistaan vaan vetoan yksinkertaisesti siihen, että nykyisen valtion linjauksen mukaan ihminen ei saa tehdä mitä tahansa, edes itselleen. Esimerkiksi huumeiden käyttö koskee pitkälti vain ihmistä itseään mutta se on kielletty. Joku aiemmin sanoi että ei addiktio johdu pelistä vaan pelaajasta.. näin voidaan kyllä väittää minkä tahansa suhteen. Kaikkea addiktiivistahan ei ole kielletty, huumeilla vain voi olla pahoja satunnaisvaikutuksia. Kuten pelaamisellakin. Mutta koska en pidä itseäni tarpeeksi arvokkaana päättämään sitä mitä ihmiset saavat ja mitä eivät saa tehdä, en allekirjoita.

PS. Olen itse pelannut WoWia vähän aikaa, alkuaikoina addiktio oli kova ja häiritsi opiskelua mutta nykyään itse peli ei ole niin suuri ongelma. En usko että tiettyjen pelien epälaillistaminen auttaisi mitään, ja se kuitenkin nostaisi suurta tyytymättömyyttä kansalaisissa.
Kalle Laukkanen (Helsinki, 29.3.2008 16:28)

No ei varmasti kirjoita!

Juuri tälläiset adressit laskevat tämän sivuston uskottavuutta.
Ennen kuin tutustuin tähän sivuun pidin adresseja hyvänä vaikuttamisen välineenä, mutta toisin on nyt.

Miettikää minkälaisia adresseja teette.

P.S. En pelaa WOW:a Tai CS:sää
Mikko Ikonen (Lieksa, 30.3.2008 11:39)

#15 On se elämä sellaasta

Luultavasti nämä addiktoituneet nuoret ovat sen itse aiheuttaneet itselleen. Tuskin kukaan ase ohimolla pakota pelaamaan kyseisiä pelejä, niin kauan kunnes on jäänyt koukkuun. Itse oon pelaillu World of Warcraftia pian 3vuotta ja ihmissuhteita on tullut lisää ja kavereiden kanssa tulee silti hengailtua. Joten eiköhän se oo pelaajasta itsestään kiinni kuinka paljon pelaa... Jotkut rentoutuu kaljalla, jotkut pelaa esim. WoW:ia ja CS:ää. Mitäs sitä sen enempää huutelemaan.

Niin ja se vielä että kiinnostaisi tämän Jouni Järvisen ikä..! Taitaapi olla lähempänä 10 kuin 20. Ja jos olet lähempänä 20 niin annat tekstisi ymmärtää toisin.

- Saarinen kiittää ja kumartaa -
Sami Saarinen (Seinäjoki, 8.5.2008 18:20)

#16 Täysin samaa mieltä.

WoW ja CS täytyy kieltää lailla! Ne aiheuttavaa pahaa riippuvuutta.
Ilkka Karkulehto (Kärsämäki, 11.6.2008 18:03)

#17 Heh

Wowiahan pelaa tosiaan yli 2miljoonaa pelaajaa, ja täällä joku perkeleen Jouni pitää kaikkia idiootteina peliaddikteina. En kyllä pysty sanomaan muuta kuin naurettavaa. Itse pelasin peliä 2kk, eikä intoa riittänyt sen pidemmälle. Tämä herra kaikkitietävä JOUNI voisi ottaa vaikka pelistä ja muutenkin asioista paremmin selvää ennen kuin tulee tänne avautumaan ja tekemään itsestään narria.

Itse adressi taas on melko mitäänsanomaton.
Pentti Hirvonen (Tampere, 12.6.2008 03:52)

''WoW ja CS täytyy kieltää lailla! Ne aiheuttavaa pahaa riippuvuutta.''
Totta, aiheuttaa riippuvuutta. Mutta niin aiheuttaa monet muutkin pelit. Pitäisikö nekin kieltää lailla?
Tupakka aiheuttaa riippuvuutta. Se pitäisi kieltää lailla. Mutta kun kriminalisoisaadaan jotain niin samalla tehdään myös rikollisia.

Itse olen pelannut World of warcraftia reilut puolitoista vuotta. Olen adiktinen myönnän sen. Töissä käyn näin kesän alla, koulun käynti ei ole kärsinyt, kaerit on pysynyt ja muutaman saanut lisää.

PS. tämä on idiootisimpia adresseja joita tiedän, ajatelkaa vähän, vaikka tämä adressi menisikin läpi niin kuka valvoisi, poliiseilla ei ole resurseja.
Markus Sjögren (Masku, 12.6.2008 11:15)

#19 Rofl

Hei, vittu, mennääkö kattoo jotain vitun Habbottajia? Itse Pelaan WoWia (oon pelannu 1,5 vuotta) Se ketä tän teki On "Hieman" Vinksahtanu??? Enbtä sitten GTA pelit? Ne ei ole yhtään haitallisia? Itse myös pelaan niitä, Mutta käyn kavereitten kanssa ulkona, Siltin Vaikka pelaan wowia menen noin 22-23 Nukkuun, en pelaa koko yötä, Et Painu IVttuun adressin Tekijä!
Christian Ström (Turku, 17.6.2008 22:02)

#20 Vielä... Jouni Järvinen..

Vittu, Pelaan WoWia, ja siltin KA oli todistuksessa 8,230554? ELi omistän Järkeni. Sinulla ei sitä taida olla.
Christian Ström (Turku, 17.6.2008 22:05)

Itsellänikin on WoWin aloittamisen jälkeen itse asiassa tullut vain lisää kavereita ja keskiarvoni oli päättötodistuksessa 8.8

En pidä itseäni addiktoituneena pelkkään wowiin vaan ylipäänsä tietokoneella istumiseen, jota harrastan lähinnä siksi että kaverini asuvat turhan kaukana siihen että voisin tuosta vaan lähteä hengailemaan. WoW on mahtava ajantappopeli, CS:stä en lähde sanomaan mitään kun en ole juuri pelaillut.

Eli siis jätän allekirjoittamatta, allekirjoittaisin kyllä jos olisi vaihtoehtona kirjoittaa vastaan.
Atte Toivola (Keuruu, 6.7.2008 15:56)

93 sähköposti osoitteen perässä selittää paljon.
Janis Petke (Espoo, 21.7.2008 22:16)

Anna ihmisten olla koukussa johonki mistä ne pitää?
Antti Viitanen (Hyvinkää, 22.7.2008 10:41)

Pelaako kaverisi cs:ssää eikä pääse teille pelaamaan Habboa?
Minä pelaan Gunzia jos se antaa sinulle vähänkään rauhaa.
Hannu Kiviahde (Oulunsalo, 22.7.2008 12:59)

#25 Höhööö

Kaiken näkösiä TURVEMULKKUJA täälläkin kirjoittelee. Pitäis jonkun näitä addressejakin valvoa ettei kaikkea paskaa tänne tule!
turve mulkku (peräkylä, 23.7.2008 14:32)

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy

Rekisteröityneet käyttäjät (Rekisteröidy käyttäjäksi)
Email
Salasana

Kerro tästä sivusta muille Facebookissa