Keskustelu /Enemmän kunnioitusta eläimille!
#1 Idiootti
Minkä helvetin takia kirjotit tän tekstin tänne? Ei toi miltään adressilta vaikuttanu. SAATANA tää ei oo mikään mielipidepalsta, vaan tää oon paikka missä voi tehdä adresseja ja kerätä niihin nimiä.
Atte Lahti (Pirkkala, 31.12.2007 16:34)
Siis mun tarkotuksena on kerätä nimiä ihmisiltä, jotka ovat samaa mieltä kanssani asioista..
Sanni Salonen (Nurmijärvi, 31.12.2007 17:01)
Mihin toimitat adressin? Miksi lampaiden villan käyttö on mielestäsi hyväksyttävämpää?
Noona Alho (Artjärvi, 6.1.2008 19:18)
no siis lampaiden villan käyttö hyväksyttävämpää siksi, että eihän lammasta tapeta että siltä saadaan villaa.... se vaan otetaan pois..
Sanni Salonen (Nurmijärvi, 7.1.2008 18:06)
oletkin varmaan itse valmis kuolemaan "ylimääräisenä ihmisenä" kuin ylimääräisenä eläimenä?
Pentti Vipuveräjä (Tuupovaara, 7.1.2008 22:14)
kuolemisessa ei ole mitään pahaa tai pelottavaa.. kannattaa sitäpaitsi lukea kirja nimeltä "Viestejä valon maailmasta"...
Sanni Salonen (Nurmijärvi, 9.1.2008 16:14)
Se kirja kyllä olkin kirjeitä valon maailmasta .. ^^"
Sanni Salonen (Nurmijärvi, 10.1.2008 08:47)
No mitä sitten vauhkoat jos kuoleminen ei ole pahaa?
Ja mikä tuo kirjan taakse piiloutumispelleily on?
Pentti Vipuveräjä (Tuupovaara, 11.1.2008 22:23)
#10 Just..
on varmaan hyvä olo teillä kun valitatte turhanpäiväisyyksiä nuorelle tytölle joka vain haluaa parempaa kohtelua eläimille... menkää valittamaan vaikka sellaisille jotka vaatii pedofiilipuolueen perustamista!!
Katariina Rantala (Heinola, 13.1.2008 00:06)
Jälleen olet erittäin oikealla asialla, mutta kenelle tämä adressi on osoitettu? Adressilla pitäisi olla selkeä tavoite, päämäärä, kohde jolta ratkaisua/päätöstä vaaditaan jne. Kyllähän tälläisiä voi periaatteessa allekirjoittaakin, mutta ei se paljoa hyödytä kun ei ole mitään tulosta sinänsä.
Pauliina Rusula (Äänekoski, 17.1.2008 00:54)
Hyväksyisitkö itse mieluummin viiden somalian asukkaan kuoleman, kuin yhden ketun kuoleman?
Pentti Vipuveräjä (Tuupovaara, 21.1.2008 20:24)
Mä Oon Tanja, Ja Mä Rakastan Koiria ja kaikkia eläimiä,
jos eläimille huutaa / karjuu ja lyö / nii ne ei kuuntele ne vihastuu, ja ne voi karata :O ... ja se ei olisi mukavaa ja lyöminen ei ees auta ihmistä ymmärtämään mikä on oikein ja mikä on väärin, :) ... mutta koira kuuntelee puhumalla ja oppii :)
Tanja kangas (lapua, 30.1.2008 21:29)
#17 Hmmh...
Pentti Vipuveräjä &Jan Aho\\ Hmmh..Tällaisissa asioissa olen huono...Oikeastaan, en osaa vastata... Saattaisipa EHKÄPÄ jopa olla kettu.. Riippuu mihin asia liittyy.. Olen pahoillani etten parempaa vastausta pysty antaa..
Tanja Kangas// Minä rakastan susia ja koiria.. :).. Tykkään syvästi myös hevosista. kissoista en tykkää ja luonto (+koirat ja sudet) ovat lähellä sydäntäni.. Jos esim. koiraa lyö (mikä ei teitenkään sallittua ole) koira saattaa ruveta ihmisiä pelkäämään. Pelkoa ei välttämättä ikinä saa enää pois. Koira karkaa luultavasti siitä syystä (yleisimmin) että se ei tykkää olostaan omassa kodissaan.. Joka tapauksessa lyöminen ei ole oikein. Se ei auta vaan pahentaa asioita. Koirasta saattaa tulla "sulkeutunut" ja siihen ei saa kontaktiakaan enään.. Koira on ihana eläin. Ihminen joka vihaa koiraa on kiittämätön. Ajatelkaa kuinka paljon koira on meitä auttanut. Koira on upea sillä se ei hylkää ihmistä ja kuuntelee kun on asiaa. Itse rakastan kertoa murheitani koiralle. Tuntuu kuin se älyäisi, vaikka koira ei luultavasti yhtään tajua mitä ihminen sille puhuu. Sama kun esim. englantilainen suomalaiselle, ei englantilainen älyä mitä suomalainen sille puhuu (suomeksi). Koira kuitenkin vaistoaa ihmisen mielialan.. :)
Sanni Salonen (Nurmijärvi, 6.2.2008 20:53)
#18 Ettekö osaa lukea adressin laatijan motiivia, vai onko Tuupovaraassa edes kouluja..?
Olet ihan oikealla asialla. Miksi tänne änkeää sellaset, jotka vain yrittää
ärsyttää ja hakea tappelupukaria. Ei Tuupovaarasta niitä löydy.
Lähde kuule 20 km lenkille. Äläkä laita tollasia mauttomuuksia eläinystävien ja eläinten oikeuksien puolesta taistelevien kiusaksi. Me ei niistä välitetä.
Emmekä enää kommentoi tollasia.
Se kuule vain vahvistaa meitä.
Joten, jätetään nää uunot omaan arvoonsa.
Äläkä Vipuveräjä yritä rasistista tyyliä, joka on kielletty. Tappamisesta.
Alahan mennä jonnekin ottaan happea. Me ei sun kannanotoista piitata.
TSEMPPIÄ meille, jotka ajattelemme eläinten parasta eikä omaa napaamme!
Merituuli Salama (Järvenpää, 7.2.2008 15:58)
"Me ei niistä välitetä."
Tarkoittaako tämä sitä, että todellakin eläin on tärkeämpi kuin ihminen?
Jos voisit lakia rikkomalla pelastaa rotan, niin pelastaisitko mieluummin rotan kuin vaikkapa äitisi?
Pentti Vipuveräjä (Tuupovaara, 7.2.2008 21:24)
Jep.
Meikkieläinkokeet pitää kieltää(siinä olen samaa mieltä),mutta entä lääkkeet?Ajattele vaikka jotain sukulaistasi/hyvää ystävääsi joka sairastuisi,ja joutuisi syömään eläimellä testattua lääkettä.
Menetkö ja nappaat pillerit pois kourasta?
MENETKÖ?!?!
Emma Knuuttila (Seinäjoki, 8.2.2008 18:09)
#21 Vipuveräjä, mikä lie..brovosoi...tahallaan, mikä on kiellettyä. Eikä johda mihinkään.
Tollanen kirjottelu mitä Vipuveräjä Tuupovaaran korvesta kirjottaa on
brovosoivaa, alistavaa ja toisten tunteitten luoukkaamista.
Tuo äiti kommentti, on tosi alhaalta. Lääkitys ei ole kohdallaan.
Ja,jos mun pitäisi pelastaa rotta tai Vipuveräjä. Tietysti pelastaisin viattoman rotan.
Se on parempi sun asua Tuupovaarassa kun tulla ihmisten ilmoille.
Varmaan jo Hesan rautatieasemalla pissisit housuusi, kun nii pelottaa...
Uhoaja olet. Mene kuule äidin luo.
Tai mene kuusen alle kitiseen vaikka itsellesi ja toivo, että äänesi vastaa.
Lopeta toisten ihmisten hyvän asian turha vääristely.
Merituuli Salama (Järvenpää, 9.2.2008 16:26)
Anteeks,eksyn vähän aiheesta mutta adressia ei ollut kovin kiva lukea koska näitä adresseja on täällä jo
T U H A N S I T T A I N !
Ja toiseksi,...-merkinnät häiritsivät tekstissä.No mitäpä väliä sillä on.Kuhan sanoin.
Emma Knuuttila (Seinäjoki, 10.2.2008 15:53)
Provoon pahemmalla provolla... :) ja sen minäkin tiedän, että tosilandet kutsuvat Helsinkiä Hesaksi, että turha sinun on mitään tosi stadilaista esittää kun jossain Järvenpäässä(Missä lienee?) asustelet. Mielestäsi vertaus Äitiisi oli törkeä, koska tiedän, että pelastaisit ennemmin äitisi(tai jonkun muun tärkeän IHMISEN) kuin hikisen rotan.
Pentti Vipuveräjä (Tuupovaara, 15.2.2008 16:49)
#24 Pieni juttu vain.
Sanot, että " itse teen uudenvuodenlupaukseksi etten syö niin paljon lihaa." mutta myöhemmin toteat "--- mutta mielestäni lihaa ei tarvitsisi syödä..". Minusta on turha neuvoa muita tekemään niin ja näin, jos ei itsekään ole kykenevä siihen. Toki jo lihansyönnin vähentäminen on hienoa - haluan vain sanoa että teot puhuvat sanojen puolesta, ja on hieman tekopyhää kehottaa toisia "parantamaan maailmaa" jos ei siihen itsekään pysty. Teoilla on merkitystä, ei sanoilla.
Anni Ylönen (Kuopio, 7.7.2008 23:37)
Rakastan eläimiä. Omistan kolme kissaa, koiran ja kaloja, mutta jos joutuisin päättämään ihmisen elämän tai eläimen välillä päätyisin ajattelematta ihmiseen. Miksi? Koska olen humanisti ja jos joku pelastaisi mielummin eläimen on hän mielestäni ennemmin hirviö, kuin ihminen.
Tunnistan länsimaisen ja hyvinvoivan yhteiskunnan siitä, että he väsäävät adresseja itsestäänselvistä asioista ja vaahtoavat hölmöinä, vaikka jokainen päivä noin 4000 lasta kuolee nälän aiheuttamiin sairauksiin. Jos voisin pelastaa yhdenkin heistä tappamalla jonkun eläimen tekisin sen.
olli somero (pori, 8.7.2008 21:16)
Allekirjoitan kaiken mitä Olli tuossa äsken sanoi. Lyhyesti ja ytimekkäästi hieno teksti.
Jouko Nyman (Tampere, 10.7.2008 18:39)
#27 Eläimet
ovat pääasiassa syömistä ja tappamista varten. Voi niitä lemmikkeinäkin pitää. Opettele ensin kuitenkin kunnioittamaan ihmisiä. Eläimet ovat ihmisiä varten, ei toisinpäin.
A. S. (Pk-seutu, 10.7.2008 21:51)
Sanni Salonen ei ilmeisesti ole vielä huomannut, että ihminen on aivan samanlainen eläin kuin kaikki muutkin. Lisäännymme tekemällä poikasia(=lapsia), syömme, vanhenemme ja kuolemme lopulta. Ihmisen tietoisuus omasta itsestään on aiheuttanut sen, että yritämme kätkeä tietoisuudestamme eläimellisyytemme. Näin esim. tieto oman elämän päättymisestä joskus tulevaisuudessa ei ahdista niin paljoa. Ihminen on niin pirun itsekäs, että se kuvittelee olevansa koko maailman herra(näin tekee myös Raamattu). Ihmisen menestys eläimenä perustuu siihen, että osaamme törkeästi riistää luonnonvaroja muilta eliöiltä.
Erityisempää kunnioitusta eläimiä kohtaan ei tarvita. On aivan luonnollista, että ihminen tappaa saaliikseen eläimiä.
Michail Jaction (Jurmaa, 11.7.2008 15:29)
Adressi on aika sekalainen, muuta en sano.
Minusta eläinkokeet kosmetiikkaa varten ovat todella turhia, lääkkeitä varten ymmärrän ja kannatan niitä. Tosin mielestäni esim. soluviljelmä tekniikkaa(jos edes on tuo) voisi kehittää eteenpäin, koska hiiret eivät ole ihmisiä, eikä mikään eläin fyysisesti vastaa ainakaan täydellisesti ihmistä.
Joku mielestäni tässä keskustelussa mainitsi, että eläimet ovat vain ihmisiä varten. Mielästäni se ei ole niin, koska eläimethän olivat täällä ennen ihmistä. Oikeastaan ihminen on vain pitää itseään parempana ja sen takia ajattelee, että eläimet ja muu luonto on vain yksin häntä varten. Ei se ole niin. Kaikella mikää tuntee, ja ajattelee oikeus nauttia luonnota, onhan meillä ihmisilläkin siihen oikeus.
Tosin siitäkään ei varmaan hirveän pitkään nautita jos kaikki jatkuu samaan malliin, ympäristön saasteet tuhoavat aikanaan maapallon, ja jos eivät ne, niin ainakin sitten aurinko laajentuessaan.
Eläinkokeet, ja varsinkin turkistarhaus on epäinhimillistä. Niitä tuskin koskaan saadaan ainakaan kokonaan loppumaan, mutta antakaa eläimille edes paremmat oltavat ja oikeus tuskattomaan kuolemaan. Ampukaa vaikka päähän, se ei ole läheskään niin kivuliasta kun maata vasten hakkaaminen.
Tiedän etten pysynyt aiheessa, mutta kaikki asiat liittyvät jollain tapaa toisiinsa.
Karoliina Vakkila (Lpr, 24.10.2008 21:23)
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy
|
Tarjoukset edellyttävät kestotilausta, mutta tilauksen voi perua milloin vain.
Muut mainokset
|
|