Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon


Vieras

#801

09.03.2016 16:28

Sairastan kilpirauhastulehdusta ja olo seilaa vajaa- ja liikatuotannon välillä. Olipa kumpaa tahansa niin ei ole mukava sairaus. Olen täysin työkyvytön. Haluan kattaviin tutkimuksiin mahdollisimman pian ja saada oikeat lääkkeet.

Vieras

#802

11.03.2016 05:06

Koska en saanut apua pelkällä thyroksiinilla

Vieras

#803

12.03.2016 14:38

Koska jo kahden lääkärini toimia on rajoitettu.Olen saanut avun niin moninaisiin vaivoihin joita minulla oli.Pelkään todella paljon kaikkien puolesta, että pian olemme kokonaan ilman hoitoa Suomessa.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

12.03.2016 16:31



Vieras

#805 Fiksu suomalainen lääkäri Fuengirolassa

14.03.2016 10:09

"Oma harras toiveeni on, että jo lähivuosina meillä lääkäreillä on lääketieteellisesti perusteltuja, tutkimustuloksiin nojaavia ja yleisesti hyväksyttyjä vastauksia ja uusia apukeinoja niille kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville, joille pelkkä T4-hoito ei ole tuonut tilanteen normalisoitumista."

http://drjuhamielikainen.com/news/page/2/   Onko potilaskokemuksia kilppariasioissa?


Vieras

#806

21.03.2016 18:18

Tyttäreni ei ole saanut tarvitsemaansa hoitoa kilpirauhasen vajaatoimintaan ja tauti on invalidisoinut nuoren ihmisen.

Vieras

#807

21.03.2016 21:45

Tämä estää vaimoni hoidon ja on vaarantanut hänen terveytensä.

Vieras

#808

22.03.2016 23:27

erittain tarkea etta tama aia saadaan korjattua ja apua ihmisille jotka karsivat tasta!

Vieras

#809

23.03.2016 21:31

Olen itse kilpir. vajaatoiminta potilas, ei ongelmia lääkityksen kanssa, olen vain valviran touhuja vastaan.

Vieras

#810

24.03.2016 18:11

Kärsin itse kilpirauhasen vajaatoiminnan oireista.
Lähes kaikki tyypilliset oireet löytyy. On se niin väärin kun on lääke olemassa joka auttaa ongelmaan ja on ollut käytössä ja tutkittu sekä hyväksi havaittu eikä sitä ei voi enää suomessa käyttää. Ei olla tasavertaisessa asemassa muiden potilaiden kanssa.

Vieras

#811

25.03.2016 07:26

kärsin edelleen vuosikausia jatkuneista vajaatoiminnan oireista (alilämpö,palelu,ummetus,kuiva iho jne.)vaikka thyroxin-annokseni on 2,5 aikusten tablettia per päivä,ja verikokeiden perusteella minulla pitäisi kuulemma olla liikatoiminnan oireita.

Vieras

#812 eroon lääkäreistä

29.03.2016 15:54

kommentti 699> Kannatan puhtaasti luontaistuotteista saatavaa apua.

Tuo oli kommenttisivulla 28 ja nyt on luettavissa siinä mainittu lehtikirjoitus skannattuna Mielenkiintoinen on maininta että "Teollinen kilpirauhaslääke ei purrut ja se vaihdettiin luonnon omaan tyroksiiniin". Tarkoittaneeko urheiluravinne- ja luontaistuotekauppojen myymää L-tyrosiinia, josta kilpirauhanen jodiin yhdistäen kehittää verenkiertoon tyroksiinia? Lehdessä mainittu yritys (phioy.com) toimii kuntosalin tiloissa, mutta tarjoaa myös mm. hyvinvointipalveluita.

Perusterveydenhuollon tietotaso kilpirauhasasioissa on niin nollassa tai pakkasella, että se parempi Suomen kahdesta osaavasta endokrinologista päättää kirjoituksensa Kilpi-lehdessä 3-2013 näin: "Omatoiminen potilas saattaa olla näihin hoitoihin paremmin perehtynyt kuin hänen lääkärinsä. Lääkäreiden täydennyskoulutusta tulisikin hypotyreoosin osalta selvästi lisätä."

Ainakin Cityterveydestä saa verikokeet, joten on lähellä ajatus siirtää vajaatoiminnan hoito vastahakoisilta lääkäreiltä ravintovalmentajille ja vastaaville. Näinhän paljolti jo tehdään ulkomailla. EU-maista ainakin Kreikassa ja Espanjassa kilpirauhaslääkkeitä saa ilman reseptiä. Matkailijat tuovat lääkkeitä EU:n ulkopuoleltakin 

Muiden oireidenauheuttajien pohtiminen tietysti pitää säilyttää


Vieras

#813

31.03.2016 07:32

Siksi, että en tänä päivänä tiedä, mitä pitäisi tehdä, kun terveyskeskuksessa ei yht'äkkiä voidakaan uusia THYROID-reseptiäni, enkä tiedä, mistä löytäisin asialle myönteisen lääkärin. Olen käyttänyt Thyroidia vuodesta 2008, ja aina asioinut tk:ssa. Olen riippuvainen lääkkeestäni (Thyroxin ei sovi), kuolenko nyt sitten, vai mitä? Kuka ottaa vastuun, että minulta evätään sopivaksi osoittautunut terveydelleni välttämätön lääkitys? Ihan sama olisi, kun diabeetikolta kiellettäisiin insuliini...
Yhdistelmälääkitty

#814 Avoin kirje Porin terveydenhuollolle

18.04.2016 16:15

http://kilpirauhaspotilaat.fi/ajankohtaista/

Palautteen perusteella tämä käytäntö on kaikessa hiljaisuudessa otettu käyttöön ympäri maata, että vain TSH mitataan. T4V maksaa pari euroa/mittaus. 

astmt30

#815 diagnoosi ja annostelu hakoteillä

20.04.2016 13:23

> käytäntö on kaikessa hiljaisuudessa otettu käyttöön ympäri maata, että vain TSH mitataan

Mm. edesmennyt arvostettu tri Lowe 5.2.2008 piti TSH:n arvoa diagnoosissa vähäisenä

Tri Derry kertoi vajispotilaasta jolla TSH nousi vasta 22 vuoden kuluttua. Toisilla ei nouse koskaan.

T4v johtaisi edes vähän jäljille, vaikka vain vuorokausivirtsan T3 kertoo solutason tilanteen.
"TSH-uskonnon" tultua levisi alilääkitys, annokset pienenivät puoleen tai kolmasosaan ja oireet pysyvät.

Viitearvot on havaittu virheelliseksi, mutta niitä ei haluta korjata. Virhe syntyi kun "terveeksi" oletettujen joukkoon myöhemmin huomattiin päässeen alkavia kilpirauhassairauksia potevia. Huolellisemmassa asian tutkimuksessa vain kolmasosa terveiksi luulluista lopulta kelpuutettiin viitehenkilöiden joukkoon. Saatiin viiterajat näin:

TSH 0.25-2.12 mIU/l  -  T3v 3.8-7.0 pmol/l  -  T4v 8.3-18.9 pmol/l

Oikeampaa TSH:ta suosittaa endoyhdistyskin raskautta suunnitteleville ja raskaana oleville. Hoitosuosituksen s. 2 vaaditaan tällöin TSH alle 2,5. N.I.C.E. Englannissa asettaa vaatimukseksi TSH 2 ja T4v viitealueen yläosaan

Yhdistelmälääkitty

#816 Julkisuutta Porin asiassa

21.04.2016 17:07

Julkisuutta tuli ja kunnolla. Ensin asiaan tarttui Yle

... ja sitten Radio Pori

Julkisuuden jälkeen kaksi johtavaa lääkäriä vastasi vihdoin yhdistykselle.


Vieras

#817

21.04.2016 21:26

Är Påven katolik?

Vieras

#818 TSH:n oikea arvo?

23.04.2016 17:28

> Saatiin viiterajat näin: TSH 0.25-2.12 mIU/l  -  T3v 3.8-7.0 pmol/l  -  T4v 8.3-18.9 pmol/l

Joku kiinnitti huomiota USA:n väestön TSH-mittauksen paljastamaan:

- Afro-amerikkalaisten keski-TSH on 1,18. Heillä on varsin vähän Hashimotoa

- Muiden amerikkalaisen keski-TSH on 1,5. Heillä on varsin paljon Hashimotoa

Onko KAIKKIEN oikeasti terveiden TSH:n keskiarvo 1,18 ?

Yhdistelmälääkitty

#819 Vastine Duodecimissä julkaistuun endokrinologien kirjoitukseen

04.05.2016 10:37

Vastine löytyy täältä.


Vieras

#820 Luonnonvastainen tyroksiini-monoterapia väistymässä?

11.05.2016 17:35

Osa lääkäreistä yrittää poistaa kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet suurilla tyroksiiniannoksilla ("Taso 1"), osa ei edes yritä. Lienevätkö lukeneetkaan kokeneiden endojen hoitoselostuksia?

Mm. Escobar-Morrealen tiimin tutkimukset jo parikymmentä vuotta sitten osoittivat tämän menettelyn huonouden verrattuna yhdistelmälääkitykseen.

Lääkärit ja varsinkin endokrinologit ovat osoittautuneet kovakorvaisiksi. Muutamia valonpilkahduksia on nähty, eräänä Foxnewsin referoima Wall Street Journalin kirjoitus.
_  _  _

Vajaatoiminnan hoito ennen 1970-lukua (viite) perustui perusaineenvaihdunnan mittaamiseen ja pyrittiin oireiden poistamiseen. Tämä johti nykymittapuun mukaan suuriin (kaksin- ja kolminkertaisiin) tyroksiiniannoksiin. Nykyään kuvitellaan selvitettävän solutason T3-saanti (liian) vähillä verikokeella. Yleensä huonoin tuloksin ja alilääkitys on hyvin yleistä. Elimistön oman toiminnan mukainen yhdistelmälääkitys sensijaan hyvin harvinaista.

 


Vieras

#821

12.05.2016 10:38

Valviran toiminta on täysin mielivaltaista, käsittämätöntä toimintaa, potilaalla ei näköjään ole mitään turvaa, outoa, että Suomessa tämmöinen on mahdollista.

Vieras

#822

05.06.2016 16:58

Koska niitä muutamia lääkäreitä , jotka aidosti tekevät sitä työtä , mihin ovat kouluttautuneet, ovat omiensa vainoamia. Suomessa on niin paljon lääkäreitä jotka eivät uskalla pitää potilaitten puolia, koska joutuval pelkäämään omiaan.

Vieras

#823

06.06.2016 16:44

Koska minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja että loppuisi kaikki pelleily.

Vieras

#824

06.06.2016 17:22

Asia on tärkeä!!

Vieras

#825

06.06.2016 18:45

Jotta hoitoa olisi mahdollisuus saada!!