Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / Tieteen kuvalehti - 2 lehteä + satelliittisääasema (4,90 €)
Keskustelu /Yksinäisen pannattoman koiran ampuminen lailliseksi
Asiallista keskustelua adressista Yksinäisen pannattoman koiran ampuminen lailliseksi.
Adressit.com:n ylläpito
Adressit.com:n ylläpito
Toisaalta olet oikeassa tasa-arvon suhteen, mutta toisaalta taas ammuttava saattaa olla jonkun lemmikki. Pannan havaitseminen etempää on muuten vaikeaa, varsinkin jos se on kapea ja tumma. Kannatan adressia ja toisaalta en kannata.
Michail Jaction (Jurmaa, 27.8.2008 07:53)
#5 Mitä kaikkea sekoa vielä keksittekään?????
Kannatan adressia, jos sitten saa ampua kaikki PANNATTOMAT IHMISETKIN. Tasa-arvoa!!!
Ei ole ihan järissään tämän adressin kirjoittaja.
Asta Nieminen (Helsinki, 27.8.2008 10:05)
Ei ole ihan järissään tämän adressin kirjoittaja.
#6 o.o
Ei riitä sanat kuvaamaan mitä tämän adressin kirjoittajalle joutaisi tehdä! Jos koirat tai kissat häiritsee noin kovasti, niin mene vaikka Siperiaan! Ei luulisi olevan elukoita haitolla.
Maiju Seppänen (Kajaani, 27.8.2008 14:41)
Jaksaisitko sinä kuunnella jonkun tunkeilevan fifin jollotusta pihallasi yökaudet?
Veikko Perä-Ojala (Permiö, 28.8.2008 17:50)
Itse ainakin olen pannattomien eläinten ampumisen puolella, koska kissojen oikeudet ovat huonolla tolalla Suomessa. Itseni kimppuun on hyökännyt pari kertaa pannaton koira ja nämä tapahtumat ovat käynnistäneet paniikkikohtaukseni.
olli somero (pori, 28.8.2008 23:11)
#9 JOS ETTÄ TIEDÄ......
Niin irrallaan kulkevan kissan tai koiran voi ottaa kiinni ja viedä lähimpään eläinsuojeluyhdistyksen tai kunnan järjestämään ns. eläinsuojaan. tai soittaa niin tulevat hakemaan.
Jokaisella kunnalla on velvollisuus järjestää tällaiset tilat!
http://www.sey.fi/index.phtml?s=101
http://www.sey.fi/index.phtml?s=408
http://www.sey.fi/index.phtml?s=552
Elaimen huonosta kohtelusta voi tehdä netissä ilmoituksen ylläolevasta osoitteesta. Huonoon kohteluun kuuluu myös irrallaan kulkevat koirat, koska silloinhan koirasta ei pidetä huolta jos se irrallaan kuljeskelee.
TAPPAMAAN EI TARVITSE ALKAA TIEDON PUUTTEEN TAKIA! ON PAREMPIAKIN VAIHTOEHTOJA.
Asta Nieminen (Helsinki, 29.8.2008 10:24)
Jokaisella kunnalla on velvollisuus järjestää tällaiset tilat!
http://www.sey.fi/index.phtml?s=101
http://www.sey.fi/index.phtml?s=408
http://www.sey.fi/index.phtml?s=552
Elaimen huonosta kohtelusta voi tehdä netissä ilmoituksen ylläolevasta osoitteesta. Huonoon kohteluun kuuluu myös irrallaan kulkevat koirat, koska silloinhan koirasta ei pidetä huolta jos se irrallaan kuljeskelee.
TAPPAMAAN EI TARVITSE ALKAA TIEDON PUUTTEEN TAKIA! ON PAREMPIAKIN VAIHTOEHTOJA.
#10 Näin koiran omistajana
Voisin sanoa, että jos joku m****u ampuu koirani, varmiustan että kyseinen henkilö kokee kamalamman kohtalon. Jos taas joku palauttaa minulle karanneen koirani, en voi ikinä kiittää häntä kylliksi ja palkkio olisi iso.
Monelle ihmiselle koira on vähän tärkeämpi lemmikki/ystävä, kuin kultakala, tai huonekasvi. Joillekin ne ovat kuin omia lapsia.
Muistakaamme myös, että on lainvastaista tappaa vapaana kulkeva koira, tai kissa, vaikka se olisi omassa pihassa.
Tero Kallio (Nokia, 29.8.2008 22:45)
Monelle ihmiselle koira on vähän tärkeämpi lemmikki/ystävä, kuin kultakala, tai huonekasvi. Joillekin ne ovat kuin omia lapsia.
Muistakaamme myös, että on lainvastaista tappaa vapaana kulkeva koira, tai kissa, vaikka se olisi omassa pihassa.
Tietääkseni kissoista ei makseta veroja? Joten turha vedota tasa-arvoon. Kompromissi. Kissan omistajat verolle ja laki joka kieltää pannattoman kissan ampumisen.
Tommi Virtanen (Espoo, 29.8.2008 22:56)
#13 No johan nyt on...
Ihan järjetöntä edes alkaa selittää tällaista roskaa, ku tasa-arvosta ei ees oo kysymys.
Kissan saa tappaa, sen ollessa "lainsuojaton" Mutta myös: Kissasta ei makseta veroa niinkuin koirasta, eli näinollen myös koiravero pitäisi lopettaa tasa-arvon nimissä.
Ja jos tämän addressin luoja ei satu tietämään, kulkukissojen määrä on moninkertainen kulkukoiriin nähden, joita on verrattain vähän.
Ja on myös eläinsuojia joihin näitä kodittomia eläimiä voi viedä...
Simo Malinen (Espoo, 7.9.2008 19:37)
Kissan saa tappaa, sen ollessa "lainsuojaton" Mutta myös: Kissasta ei makseta veroa niinkuin koirasta, eli näinollen myös koiravero pitäisi lopettaa tasa-arvon nimissä.
Ja jos tämän addressin luoja ei satu tietämään, kulkukissojen määrä on moninkertainen kulkukoiriin nähden, joita on verrattain vähän.
Ja on myös eläinsuojia joihin näitä kodittomia eläimiä voi viedä...
Koiraverokaan ei tosin ole mikään pakollinen juttu, vaan siitä voidaan päättää kuntakohtaisesti. Ja yhä useammat kunnat/laupungit ovat luopuneet/luopumassa koiraverosta.
Miten kulkukissojen suurempi määrä liittyy itsensä eläimen arvoon ja ampumisen oikeuttamiseen? Ei jummarra...
Janita Kuningas (Ruokolahti, 12.9.2008 14:37)
Miten kulkukissojen suurempi määrä liittyy itsensä eläimen arvoon ja ampumisen oikeuttamiseen? Ei jummarra...
#15 Haistakaa kaikki.....
Miten joku voi ampua jotain elävää yleensäkään...
Koirakin pelkää. Menkää itse ladatun haulikon tai jonkun muun vastaavan toiseen päähän ja olkaa pelkäämättä. Haluutteko tuottaa saman tuskan eläimille??
Enpä tiiä.
Nea Torniainen (espoo, 12.9.2008 16:52)
Koirakin pelkää. Menkää itse ladatun haulikon tai jonkun muun vastaavan toiseen päähän ja olkaa pelkäämättä. Haluutteko tuottaa saman tuskan eläimille??
Enpä tiiä.
Koiran sitten saa ampua jos on lainsuojaton? Ei.
Vain itse puolustukseksi mutta jos koira tulis minua metässä vastaan seuraisin sitä 5 min ja jos näkisin sen pilaavan (Kusemalla/paskomalla) luontoa tai syö metän ruokaa tai ei omistajaa näy niin nirri pois vaan. Samat oikeudet kissoillekkin kuin koirille!
En halua kertoa... :) (Oulunsalo, 12.9.2008 20:12)
Vain itse puolustukseksi mutta jos koira tulis minua metässä vastaan seuraisin sitä 5 min ja jos näkisin sen pilaavan (Kusemalla/paskomalla) luontoa tai syö metän ruokaa tai ei omistajaa näy niin nirri pois vaan. Samat oikeudet kissoillekkin kuin koirille!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy