Valokuvaajat tekijänoikeuksien puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Valokuvaajat tekijänoikeuksien puolesta.

bertta celcius
helsinki

#1 En kannata!

22.12.2009 08:27

Lässyn lässyn sanon minä.
Kyllä, olen kuvaaja, saan siitä leipääni mutta en ole pätkääkään kiinnostunut tästä yhden henkilön ristiretkestä yhtä kuvasivustoa vastaan.
Varsinkaan kun sen varjolla yritetään ajaa jotain aivan järjetöntä ja raskasta kyttäysoperaatiota kopiraitin nimissä.
Roskaa!
Kasva aikuiseksi, näe sekä hyväksy tilanne nykymaailmassa ja mieti kuinka voisitkin käyttää sen eduksesi muuten kuin lisäämällä holhousta.
Minä tiedän jo, keksitkö sinä?

#2 Vastaus Bertan mielipiteeseen

22.12.2009 10:43

Kiitos, Bertta mielipiteestäsi. Henkilökohtaiset toivotukset ja huomautukset haluaisin jatkossa saada vaikkapa sählöpostiini, mikäli sopii. Sanottakoon nyt vaikka että jonkun tämä piti aloittaa, vaikka asiasta on ollut keskustelua aiemminkin, myös mm. photonetissä. Kaiken kaikkiaan tekisin mielelläni jotain muuta, mutta se siitä...

Adressiin osallistuminen on tietysti vapaaehtoista, kuten näihin kaikkiin muihinkin. Tietenkään ei tarvitse osallistua mikäli on sitä mieltä ettei asia kannata. Ongelma ei koske ainoastaan yhtä kuvasivustoa, se vain on kaikkein räikein esimerkki.

Valvonta ja rikoksiin puuttuminen on mielestäni eri asia kuin holhous. Kansainvälistä yheistyötä tehdään muillakin aloilla, en näe kovin järjettömänä lisätä sitä tällekkään alalle. Missä on tämän tien pää, ellei mitään tehdä?

Kenelle olisi vahinkoa siitä että kuvapiratismiin voitaisiin puuttua nykyistä paremmin? Satojen ja tuhansien valokuvaajien työn kopioiminen nettisivustolle luvatta ei ole ainakaan sanavapautta. Se on rikos.

#3 Edelleen...

22.12.2009 10:50

Toivoisin silti Bertta että jättäisit adressin rauhaan, etkä allekirjoittaisi sitä nimimerkillä. Nuo muut allekirjoittaneet henkilöt kokevat asian kuitenkin tärkeäksi, joten mielelläni soisin sitä kunnioitettavan. Adressin olemassaolohan ei silti ole mitään sinulta pois. Tervetuloa kirjoittamaan oma nimesi myöhemmin adressiin, mikäli muutat mielesi.

Poistan nyt nimimerkkisi, koska adressi pitää allekirjoittaa omalla nimellä.
bertta celcius
helsinki

#4 Maailma muuttuu.

23.12.2009 03:47

Joo, se allekirjoitus oli vahinko, hyvä vain että poistit koska en kannata tätä tippaakaan.

Mulla on duunia niin paljon ettei aika riitä kohkata tällaisista mitättömistä asioista kuten eräät.

En puhuisi kuvapiratismista. Ei se kuva siitä minnekään katoa jos joku sen monistaa. Käyttäisit tilanteen hyväksi etkä sätkisi vastaan.
Laittakaa vesileimat kuntoon niin ei tarvitse pelätä että ihan ilman tunnistettavuutta menisivät verkkoon.
Tai kerronpa vinkin: steganografia. Sitäpä eivät kelmit osaakaan poistaa vaikka exifit heittäisivät pois.
Eikö ole jännää?

Sopivasti kuvaan maininnan lisäämällä nuo kaikki kuvittelemasi "kauheudet" kääntyvätkin eduksesi.
Tai tavallaan myös sinua vastaan, sinun kuvasi ei kelpaisikaan sinne kun siitä näkisi tekijän, eikä kukaan halua vesileimalla varustettua palapeliä.
Hitsi.

Ehkä sinun pitää tutustua tähän internetin ihmemaailmaan tarkemmin, ne vanhat perinteet kun eivätkään - yllätys yllätys - enää uudessa ympäristössä toimikaan.
On aika sopeutua ja uudistaa tapoja eikä kiukutella että miksei näin kuten viimeiset 200 vuotta.

Kiukuttelu jo menneen junan perään kun ei tuo sitä takaisin..

Vai kuvitteletko että valtioiden pitäisi perustaa kaiken kattava ennakkosensuuri ja fasistinen kyttäys sen takia ettei vain kuvia käytettäisi jossain? Kiinastahan saamme hienoa mallia!

#5 Kiitos taas

23.12.2009 17:43

Ja toivotan sinulle, Bertta oikein rauhaisaa joulua, sekä hyviä kuvauskeikkoja.

Vieras

23.04.2014 08:56

Dokler se slovenci ne zavemo, kam nas pelje oblast, LEVA in DESNA, bomo to plačevali z vedno večjimi obrestmi.
Žalostno toda resnično je dejstvo, da smo Slovenci ovce, ki veliko govorimo in malo naredimo. Neizpodbitni primer so Slovenske vstaje, kjer je udeležba sramotna, na drugi strani pa v vsakem baru na dolgo in široko razpredamo, kam to pelje.
Dragi moji sodržavljani, zavedati se morate, da ko bo prepozno, bo vlada naredila enako, kot vsi tajkuni, pobrala napolnjene malhe in s sklonjeno glavo odšla skozi zadnja vrata -primer ne tako daleč je Ukrajina. Če gremo jutri zapreti parlament je pozno, če odlašamo ne bo prepozno, bo pa občutno dražje!