Panen tähän nimeni ihan myötätunnosta, vaikka semmoinen joulu se vasta kauhistus olisi, jota vietettäisiin täysin kaupallisuuden nimissä ilman vähäisintäkään muistumaa kristillisyyden kuitenkin pohjimmiltaan nöyrästä ja vähäeleisestä sanomasta. Vaikka näinhän joulu taitaa oikeastaan jo ollakin.
Ceterum censeo, joulu olisi kokonaan kiellettävä.
Sampo Simonen (Espoo, 21.12.2006 01:37)
Kiitos Sub TV, lisäätte piratismia kiitettävästi tällä vedollanne.. :) Ei tollasta ohjelmaa voi noin vaan lopettaa..
Sami Toropainen (Helsinki, 21.12.2006 01:14)
ALLEKIRJOITTAKAA! Osuit kyllä naulankantaan Mirella, tottahan tuo on että puhtaampaa tulisi tarjolle niille joilla on viherpeukalo kateissa.
Huumevalistus on kyllä nykyään kouluissa suoraan sanottuna PERS***TÄ.
Kerrotaan kuinka huumeet tappaa, olen miettinyt että ovatkohan nämä "valistajat" varmasti perehtyneet asiaan. Voisin lyödä vetoa että ei läheskään kaikki ole kokeillut kaikkia huumeita joista he puhuvat. He heittävät sitä yleistä propagandaa mitä he ovat kuulleet heidän "valistajiltaan". Kyllä sen huomaa kuinka nämä ihmiset jotka ovat addiktoituneet huumeisiin tuhoavat elämänsä, ja väärinhän se on, mutta jos se ei tuo haittaa kenellekkään niin tehköön niin elämälleen.
Kukas meitä rupee määräilemään miten hoidamme elämämme, huolehtikoon omastaan!
Mutta näin ei tule tapahtumaan joten laillistakaa kannabis ja pitäkää muut huumeet kiellettyinä. Tämä tyyli on varmaan paras. :)
Bob Parkkonen (Tampere, 21.12.2006 01:12)
yep, kyl nää täytyy pitää pystyssä! Itte käyn vielä vikaa vuotta omassa melkein luhistumaisillaan olevassa Vesannon Lukiossa.
Henri Hänninen (Vesanto, 21.12.2006 00:33)
"Näitä kommentteja lukiessani ei voi kuin nauraa! Siis oikeasti... Oletteko todellakin noin tyhmiä, kuin mitä annatta itsestänne kuvan? Sub tv lopettaa vapaapainin näyttämisen, koska sillä ei ole tarpeeksi katsojia..."
...MENE SINÄ PARTISAANI...
Matti Varpula (Seinäjoki, 20.12.2006 23:51)
ostakaa nyky ajan mopot on tehokkaat jarrut ja pysähty vauhissa kun vauhissa jos osaa käyttää taka ja etujarrua saman aikaisesti
juha-pekka karttunen (kinahmo, 20.12.2006 23:44)
Hej Richard!
Hör du, jag har samma åsikt som du...
Mutta todellakin, itselläni on muutamia hyviä tuttavia
ns ruotsinkielisistä piireistä.
Ovat samaa mieltä, mutta kun läsnä on näitä "elävää kaksikielisyyttä"
uneksivia, asioista ollaan sitten hiljaa.
Jotenkin tuo viimeinen kappalen minkä kerroit, on juuri sitä
mistä mm Heikki Tala on kertonut..
En viitsi ääneen toistaa.
Kuten olen jo todennnut, sinäänsä näissä ihmisissä ei tietenkään ole mitään
vikaa.
Asenteet ovat sitten taas ihan toinen juttu.
T Matti
Matti Valtonen (Turku, 20.12.2006 23:35)
Hei, Matti, ja kiitos, puhut täyttä asiaa! Minustakin Larsin vaatimukset ovat olleet hieman hulluja, mutta jottei syntyisi kuvaa, että asia, josta itse kirjoitin, ei olisi totta, kysyn toki niiltä kansanedustaehdokkailta heidän kantansa nimensä julkituomiseen. Olen niin varovainen sen vuoksi, että kaikki yhteyttä ottaneet ovat itse olleet asiassa kovin varovaisia. Minule on päässyt syntymään sellainen kuva, että heidät ehdolle asettaneet puolueet eivät oikein tykkää, jos minun oppejani seurataan ja suositellaan. Tai kyse lienee joistakin pikkupomoista puolueissa, toisaalta esim. Demari-lehti julkaisee suorastaan hämmästyttävänkin rohkeasti mielipiteitäni, joiden ei ainakaan aikaisemmin olisi voinut mitenkään kuvitella kuuluvan demarien ajatusmaailmaan.
On todella sääli, että RKP (SFP), Folktinget, Lars-parka ja monet samanlaiset tuhoavat ruotsin kielen Suomesta. Kyllähän kaksikielisyys voisi olla oikeastikin rikkaus, jos se ei olisi pakottamista, vaatimista, nöyryyttämistä, kyykyttämistä, etuoikeuksia, epätasa-arvoa jne. Onkohan vika tosiaan siinä, että nämä omat ruotsinkielisemme ovat valtaosaltaan suomenkielisiä suomalaisia juuriltaan, joiden suvut ovat opportunistisesti taannoin vaihtaneet kieltään? Kuulostaa vähän julmalta, kun minä sen sanon, mutta ehkä tuo tosiaan on noin. Ikäänkuin suomalaisen kansan heikoin aines olisi halunnut muuttua toiskieliseksi hyötyäkseen. Sitten tuli vielä A.O.Freudenthal ja pari samanlaista tolloa, jotka keksivät väittää, että suomenruotsalaiset pohjautuvat viikingeistä, ja suomenkieliset suomalaiset mongoleista - kumpikaan ei pidä paikkansa, ja juuret ovat suomenruotsalaisten suurella enemmistöllä ja suomenkielisillä aivan täysin samat.
Koko tämän kaksikielisyys-pakkoruotsi - pelleilyn tarkoitushan on olevinaan se, että pelätään, että ruotsin kieli muuten katoaa Suomesta. Mutta aikamoista sokeutta osoittaa se, että ei tajuta, että juuri näillä toimenpiteillä se todella aivan varmasti katoaa ja kuolee.
Ja vaikka virallinen selitys onkin tuo kielen suojeleminen, uskon valitettavan varmasti, että ruotsinkielistemme joukossa on yhä paljon samanlaisia ihmisiä kuin heidän esi-isänsä olivat (=opportunisteja), jotka katsovat ensi sijassa, että nykyinen järjestely on suureksi hyödyksi heille ja heidän perheilleen, ja pitävät siksi kynsin hampain kiinni "kaksikielisyydestä", perustuslaista, kielilaista, RKP:sta, omista päiväkodeista, kouluista ja korkeakouluista, ja vaativat omia terveyskeskuksia jne. Ei heitä tippaakaan kiinnosta, onko tämä oikeudenmukaista, ja kuka kaiken maksaa? "Mulle, mulle, mulle" on sama ajatus, jota heidän esi-isänsä jo noudattivat, kun Johannes Johanneksenpojasta tuli yhdessä yössä Johan Johansson. Men aldrig lärde han riktig svenska.
Richard Järnefelt (Espoo, 20.12.2006 22:52)
Juu olen samaa mieltä ja kissat myös verolle samoin kaikki juopot.
Lapset leikkivät hiekkalaatikoissa, joissa irtiolevat kissat käyvät asioillaan ja sen jälkeen laittavat pienet sormensa / kätösensä suuhunsa ja sitten ihmetellään, kun lapsella vatsa ripulilla tai allergia oireita ym.
Juopot myös verolle. Istuvat lastenleikkipaikoilla, asuintalojen grilleillä, koirapuistoissa ym. ja rikkovat pullojaan mennen tullen sinne sun tänne. Lasin sirpaleita löytyy joka paikasta.
Kuinkahan moni lapsikin on hiekkalaatikolla rikkonut itsensä lasinsirpaleisiin, kun juopot sinne rikkoneet pulloja ja kesäisin lapset juoksentelevat rannoilla paljain jaloin ja ohos kuinkas ollakaan sielläkin on lasinsirpaleita.
Minullakin monelta koiralta mennyt anturat halki ja monen monta tikkiä jouduttu ompelemaan, kun laseihin ovat astuneet. Kalliiksi on tullut pakko myöntää.
Mieluummin itse astun ulosteeseen, kuin lasinsirpaleen päälle. Siitä ulosteesta ei kuitenkaan mene iho rikki ja sen voi pestä, mutta lasinsirpaleet tekee aina ikäviä ja hoidettavia haavoja.
Sini Keto (HELSINKI, 20.12.2006 22:16)
Näitä kommentteja lukiessani ei voi kuin nauraa! Siis oikeasti... Oletteko todellakin noin tyhmiä, kuin mitä annatta itsestänne kuvan? Sub tv lopettaa vapaapainin näyttämisen, koska sillä ei ole tarpeeksi katsojia... "T...varmaan subin katsoja luku romahtaa kirjaimellisesti niin alas..."
Martti P (H, 20.12.2006 22:13)
Olen ehdottomasti samaa mieltä.Erityisesti minua hämmästyttää se,etteivät nämä Bratzit osaa käyttää muita kuin minihameita...
Allekirjoitan.
:)
Aino Väisänen (Kuopio, 20.12.2006 21:55)
kuollut ja kuopattu
Anu Saukko (Helsinki, 20.12.2006 21:38)
"Tällä kaupallisella hömpötyksellä ei ole Jeesuksen kanssa mitään tekemistä."
No mutta jollei olisi Jeesusta niin ei olisi jouluakaan.
Vähän kaupalliseksi mennyt kyllä, mutta joulu on aivan ihanaa aikaa.
Anu Saukko (Helsinki, 20.12.2006 21:30)
Kieltämättä ihan hyvä pointti. Toisaalta kyllä niitä erityisen tolloja voisi muutaman säästääkin :D
Jaska Jokunen (Turku, 20.12.2006 21:28)
Ei sitä millää adressilla pois saada.
Anu Saukko (Peräkylä, 20.12.2006 21:24)
Pakko sanoa että aivan naurettava vaatimus teillä tämä mediaaivopesun ''poistamiseksi''. Tehän vain aivopesisitte kaikki kristityiksi. Kyllä sitä paskaa tulee jo aivan liikaa tv:stä. Yhdyn Reiman kantaa kasvatuksessa. Tällaisista asioista pitäisi antaa kattava kuva lapsille ja antaa heidän itse päättää. Usko/ei uskominen on henkilön oma valinta ja jos tv:ssä alettaisiin kuvatunlaista soopaa näyttämään niin se kyllä vaikuttaisi lapsii ja heikkoihin yksilöihin jotka varmasti hairahtaisivat heikkojen uskontoon. Hail Satan.
Jaska Jokunen (Turku, 20.12.2006 21:24)
Vaikka haluaisin yhtyä kantaasi, haluaisin huomauttaa että muodostamasi yhteys itsemurha tilastoilla ja uskonnolla tuskin pitää paikkaansa. Suomessa kun suurin osa kanlaisista on luterilaisia ja ortodokseja, eli kristittyjä. Enpäs oikein jaksaisi uskoa että uuteen hyvinvointivaltioon opäässet pakolaiset, uutta pontta esim. hindulaisuudesta eläämäänsä löytäneet ex-kristityt ja kovapalkkaiset ulkomaiset ammattilaiset jotka eivät ole kristittyjä, kaikki alkavat aina joulun aikaan viiltelemään ranteitaan auki ja ampumaan aivojaan ulos. Luulen että pitkään masennusta sairastaneet tai muuten esim. ihsissuhteissa huonosti pärjänneet henkilöt tekevät itsemurhia lähinnä joulun iloisen tunnelman takia. Olisihan se vittumaista kun kävelee kadulla ja näkee perheitä ja pareja iloisesti kävelemässä kadulla ja itsellä olisi aivan paska olo.
Jaska Jokunen (Turku, 20.12.2006 21:17)
ääh. Idiootit
Anu Saukko (Peräkylä, 20.12.2006 21:12)
Huomatkaapa pari asiaa.
Tälle Lars Dahlille ei tarvitse mitään todistella tai perustella.
On syytä muistaa, että kyseessä on RKP:n ja Folktingetin ns toistoautomaatti, joka hokee vain samaa mantraa ilman järjen häivääkään.
Huvittavaa tekstiä tulee koko ajan lisää.
" Tilanne ei muuttuisi miksikään PAKKOruotsin asettamisella valinnaiseksi".
Jestas, pakkoruotsin poistamisellahan tulee olemaan juuri suuri merkitys.
Sitten kun katsoo näitä riittapasasia ja tiiasinisaloja, tulee heti mieleen yksi samasta lähteestä tuleva suomenruotsalainen häirikkö. Jo viittaus Lars Dahlin suvaitsevaisuuteen, kertoo mistäpäin tekstejä tulee.
Niin samankaltaisia ovat ko vuodatukset. Yhtä typeriä kaikenlisäksi.
PS RKP:n kannatus on 4% luokkaa. Eli toiseksi viimeinen sija tulee ja tämän tulee vihdoinkin näkyä hallitusta muodostettaessa. SIIS RKP ulos pakkoruotsittamasta suomalaislapsia.
Kielikylpyjä tietenkin lisää ja semmoisia, joissa kielinä: englanti,saksa,ranska ja venäjä.
Pakkoruotsi on tiensä päässä.
PS toivottavasti kielivalintaa sabotoinut suomenruotsalainen häirikkö saadaan kiinni ja edesvastuuseen mahdollisimman pian.
Matti Valtonen (Turku, 20.12.2006 20:19)
Ja minä huomaan Lars Dahl, että sinulla ei juurikaan ole kapasiteettia arvioida tätä pakkoruotsiasiaa.
Kovasti olet kuitenkin asiasta huolissasi.
Ps pakkoruotsi ja ruotsinkielisten ylisuuret etuoikeudet ovat käsi kädessä.
Siksi ne tulee poistaa, kuten viimeksi syksyllä 2006 Taloustutkimus Oy:n tutkimus osoitti.
Siitähän oli paikallislehdissä.
Ai niin, ethän tunnusta tätäkään, tai et ole lukenut.
Höblähän on se pakkoruotsittajan todellinen totuuden torvi...
Matti Valtonen (Turku, 20.12.2006 20:05)
Oletko hieman ns löylynlyömä Lars Dahl?
Kyllä SUOMESSA ulkomaalaiselle suomenkieli on tärkeämpi kuin pakkoruotsi.
Mitä sitten tulee ulkomaailmaan- pakkoruotsi ja suomi ovat marginaalikieliä, joten niillä ei tee muualla yhtään mitään.
Älä sauno liikaa, kun lausut ihan silkkaa typeryyttä jatkuvasti.
Otetaan sitten pakkoruotsin kustannuksista esimerkeiksi:
- YLE jossa FST vie yli 20 % sen kustannuksista, kun ruotsinkielisiä on alle 5%
- Folktinget joka saa x euroa automaattisesti ns tarpeettomista pakkoruotsikäännöksistä joka asiakirjasta
-Vantaa jossa lähes 200 000 suomenkielistä ja 7000 ruotsinkielistä, siinä sitä
kaksikielisyyspelleilyä sitten kerrakseen..
Herää kysymys Lars Dahl, oletko ihan tosissasi tuota sopaa tänne kirjoittamassa.
Toistetaan muuten taas kerran, että Kokomuksen puheenjohtaja lausui vähän aikaa sitten että mm Itä-Suomessa pakkoruotsia ei tarvita.
Sielläkään.
Matti Valtonen (Turku, 20.12.2006 20:01)
Tervehdys taas Richard!
Oletko huomannut, mikä papukaija tämä RKP:n ja Folktingetin marionetti Lars Dahl onkaan?
Tämä pölvästi kuvittelee voivansa määräillä täällä, käskyttää yms.
Lähinnä säälittävä ihminen keskinkertaisine lahjoineen.
Huvittavaa on, miten tämä Lars inttää olemattomine "teeseineen" pakkoruotsin puolesta. Eikä usko mitään muuta kuin pakkoruotsimantraansa.
Mitä tulee sitten tähän pakkoruotsittaja kielipuolueeseen eli RKP:n, sen kannatus alkaa olla jo kovin heikkoa. n 4% eli toiseksi viimeinen sija on jo varmasti tulossa.
Kansanedustajien määrä on laskenut ja TOIVOTTAVASTI laskee!
Tätä RKP:ta EI tarvita enää missään, eikä itse asiassa koskaan ole tarvittukaan.
Suurin pelko on etteivät pääse pakkoruotsittamaan jatkossa suomalaislapsia.
Siksi on todellakin tärkeää heittää RKP ulos hallituksesta, vihdoinkin.
Itse olen saanut, kiitos tämän Lars Dahlin, yhä inhottavamman kuvan suomenruotsalaisuudesta ja sen röyhkeydestä. Enkä muuten ole ainoa.
Eihän tämä Dahl edes tunnusta tosiasioita mm siitä että suomalaiset haluavat irti pakkoruotsista. Lars inttää että pakkoruotsi on pop, kun tämä uusi kielilaki jota salassa valmisteltiin meni läpi eduskunnassa!
Kummallista että Dahl ei myönnä kyseessä olleen ns poliittisen lehmänkaupan!
Kuten kielivalinta-adressi osuvasti asiasta onkin todennut.
Pakkoruotsi halventaa suomalaista demokratiaa.
Lait jotka ovat ihmisten säätämiä, ovat muutettavissa.
Toivon, että kaltaisesi fiksut ruotsinkieliset saisivat mutalammikossa enemmän ääntään kuuluville.
Lars Dahl- kaltainen suomenruotsalainen? on juuri sitä rasittavinta svenska talande bättre folk- asennetta omaavaa suomenruotsalaisuuttaan täynnä oleva henkilö, jota minä henkilökohtaisesti inhoan.
Folktingetin saamat maksut ns kielikäännöksistä /sivu ovat kohta johon myös tulevaisuudessa on puututtava.
Ei ole suomenkielisen enemmistön ja veronmaksajien velvollisuus rahoittaa ummikkoruotsalaisten suomenkielen taidottomuutta.
Hyvä esimerkki Hgissä liikkuvat bussit joihin pitäisi saada bus tarra, kun pakkoruotsittaja ei muka osaa lukea että bussi.
Matti Valtonen (Turku, 20.12.2006 19:56)
"Olisikin noin, vaan kun ei ole. Missäpä tapaat ihmisiä, kun kaikki huvittelulaitokset on kiinni eikä muka ole sopivaa mennä jouluna kylään, "kun se on perhejuhla". Eipä sillä, että haluaisinkaan mennä todistamaan kenenkään jouluisia perheriitoja.
Ihan kiva, jos osaat nauttia joulusta, mutta suo myös toisten olla nauttimatta siitä."
^ Hah, ihmisiä tapaa vaikka öö.. oisko mahollisesti jouluna kun perhe/ystävät/ketkä lie ihmiset kokoontuu? Lol, ja puhelimetkin on keksitty jos haluaa tapaa/tavoittaa ihmisiä ynnämuut kommunikointi välineet.
Juhlaahan myös voidaan viettää kavereiden kanssa, tai siinä seurassa missä ihan kuka itse vaan haluaa.
Ne jotka ei siitä halua nauttia, olkoon nauttimatta. Suurin osa suomen kansalaisista rakastaa joulua ja haluaa viettää joulua ja nauttii siitä, ne jotka ei vain halua voi lukita itsensä komeroon joulun ajaksi jos mieli tekee. Adressis on aivan sieltä ja syvältä, eikä tämä adressi tule koskaan vaikuttamaan mihinkään paitsi ihmisten tappeluun keskenään.
Marie Mayer (Kotka, 20.12.2006 19:04)
|
Tarjoukset edellyttävät kestotilausta, mutta tilauksen voi perua milloin vain.
Muut mainokset
- Monster.fi - Tuhansia työpaikkailmoituksia. Myös
kesätyöpaikkoja ilmoitettu.
- Sanapeli - Sanojen etsimistä erilaisilta ruudukoilta. Erittäin koukuttava peli.
- Kroketti - Pelaa krokettia netissä.
|
|