Mainos: Parhaat lehtitarjoukset / Tieteen kuvalehti - 2 lehteä + satelliittisääasema (4,90 €)
Keskustelu / Uusimmat viestit
Mopot 60km/h / #32
"Mopoja ei ole tarkoitettu kulkemaan 60km/h -nopeutta.
Mopo ei kestä, sen osat ovat tehty halvoista materiaaleista ja osista jotka eivät vain _kestä_ liian kovaa rasitusta"
uuessa yamaha dteessä on on levyjarrut, jykevä runko ja painaa 110kiloa eli melkein samanverran kun mun nykynen kevari... et otappa asioista vähä selvää aina ennen kun kirjotat tänne...
ville valtonen (jyväskylä, 29.1.2007 15:20)
Mopo ei kestä, sen osat ovat tehty halvoista materiaaleista ja osista jotka eivät vain _kestä_ liian kovaa rasitusta"
uuessa yamaha dteessä on on levyjarrut, jykevä runko ja painaa 110kiloa eli melkein samanverran kun mun nykynen kevari... et otappa asioista vähä selvää aina ennen kun kirjotat tänne...
Kannabis lailliseksi / #62
Tässä, kuten kaikissa muissakin aihetta koskevassa keskustelussa näkyy selkeä ero puoltajien ja vastustajien viestien tasossa. Asiasta mitään tietämättä vastustajat laukoo normaaliin tapaansa asiatonta ja loukkaavaa tekstiä uskomattomin virheellisin tiedoin ja ennakkoluuloin.
1. "Aiheuttaa riippuvuutta": Aiheuttaa, silti heikommin kuin alkoholi. Kuinka moni täällä vastustava käyttää alkoholia joskus? Ja kuinkahan moni on riippuvainen siitä?
2. "Aiheuttaa skitsofreniaa": Ei aiheuta. Ja niistäkin, joilla tuo sairaus on piilevänä, kannabis vois laukaista sen vain tietyillä geeneillä, keskimäärin yksi kahdeksasta skitsofreniaan alttiista omaa nämä geenit ( Huumeongelman jäljillä, YLE Teema ).
3. "Käyttö lisääntyy": Kaikissa muissa maissa, kaikissa käytännön esimerkeissä on käynyt juuri toisin ( Iso-Britannia, Espanja, Hollanti, Saksa, USA jne. )
4. "Sekakäyttö": On haitattomampaa käyttää kannabista alkoholin yhteydessä kuin käyttää pelkkää alkoholia. Käytännön esimerkit jälleen: käyttö vähentää alkoholin kulutusta.
5. "Porttiteoria": Alunperin hatusta vedetty heitto. Harry Anslingerin viimeisiä propaganda-aseita kuuluisassa sodassa kannabista vastaan Yhdysvalloissa 1930-1960-lukujen välillä. Kun MURDER! DEATH! INSANITY! ei enää uponnut kansaan, hän vain keksi tämän niin kuuluisan teorian. Tämän puolesta puhuu myös käytäntö, esim. Hollannissa on kovien huumeiden käyttäjien määrä euroopan alhaisinta tasoa.
Vastustaville sellainen toive, että tutustukaa aiheeseen edes ennen noin voimakkaita mielipiteitä.
Jon Heijasto (Tornio, 29.1.2007 15:14)
1. "Aiheuttaa riippuvuutta": Aiheuttaa, silti heikommin kuin alkoholi. Kuinka moni täällä vastustava käyttää alkoholia joskus? Ja kuinkahan moni on riippuvainen siitä?
2. "Aiheuttaa skitsofreniaa": Ei aiheuta. Ja niistäkin, joilla tuo sairaus on piilevänä, kannabis vois laukaista sen vain tietyillä geeneillä, keskimäärin yksi kahdeksasta skitsofreniaan alttiista omaa nämä geenit ( Huumeongelman jäljillä, YLE Teema ).
3. "Käyttö lisääntyy": Kaikissa muissa maissa, kaikissa käytännön esimerkeissä on käynyt juuri toisin ( Iso-Britannia, Espanja, Hollanti, Saksa, USA jne. )
4. "Sekakäyttö": On haitattomampaa käyttää kannabista alkoholin yhteydessä kuin käyttää pelkkää alkoholia. Käytännön esimerkit jälleen: käyttö vähentää alkoholin kulutusta.
5. "Porttiteoria": Alunperin hatusta vedetty heitto. Harry Anslingerin viimeisiä propaganda-aseita kuuluisassa sodassa kannabista vastaan Yhdysvalloissa 1930-1960-lukujen välillä. Kun MURDER! DEATH! INSANITY! ei enää uponnut kansaan, hän vain keksi tämän niin kuuluisan teorian. Tämän puolesta puhuu myös käytäntö, esim. Hollannissa on kovien huumeiden käyttäjien määrä euroopan alhaisinta tasoa.
Vastustaville sellainen toive, että tutustukaa aiheeseen edes ennen noin voimakkaita mielipiteitä.
Kannabis lailliseksi / #61
Itse olen vasta 16-vuotias, kannabista sillointällöin polttelen. Olen täysin normaali, opiskeluissani varsin menestyvä, hyvän kaveripiirin omaava henkilö. Mitään haittoja ei ole aiheutunut. Tälläinen ihmisten tietämättömyys pistää harmittamaan. Jopa aikuiset(?) ihmiset tietävät asiasta harmillisen vähän, ja yhdistävät kannabiksen ihan suoraan koviin huumeisiin. Kannattaisi oikeasti lukea/tutkia/kokeilla asiaa ennenkuin tuomitsee ja tulee meuhkaamaan. Jopa lääkärit ovat samaa mieltä siitä, että kannabis on erittäin mieto huume, ja alkoholikin aiheuttaa vakavammat seuraukset. Tästä oli erittäin asiallista keskustelua esimerkiksi YLE:n lääkärikilta nimisessä ohjelmassa, jossa lääkärit olivat juuri sitä mieltä, että tupakka-alkoholi-kannabis sarakkeella kannabis menee samaan kastiin, ja on jopa vaarattomampaa kuin alkoholi sekä tupakka. Hienoa että myös oikeiden lääkäreiden mielipiteitä saadaan mediaan, ja että hekin uskaltavat kertoa myönteisen kantansa näinkin kannabiksenvastaisessa valtiossa. Tietysti on myös näitä medioita, jotka purkittavat kaikki vaan samaan nippuun, joka vahvistaa kuvaa että kannabis on yhtä paha huume kuin mikä tahansa muukin.
Sanoisin että tästä johtuu myös tämä porttiteorian syntyminen. Suomessa kun monet nuoret, tai muut satunnaiset käyttäjät joutuvat hankkimaan kannabiksensa laittomasti, ns. diileriltä. Tällöin on hyvin mahdollista, että "heikkomielinen" tai muuten sellainen ihminen joka ei tiukkoja rajoja itselleen ole asettanut, sortuu heräteostoksiin, ja diilerin suosituksesta kokeilee myös jotain muuta huumetta. Monesti niillä diilereillä nimittäin on muutakin myynnissä. Asia olisi toisin, jos kotikasvatus, ja käyttö olisi sallittua. Kannabis joko kasvatettaisiin ite, tai saataisiin kaverilta, jolloin koskaan ei mistään muualta sitä hankittaisikaan, ja näinollen riski vahvempiin siirtymisestä pienenisi huomattavasti. Toki tämäkin on paljon ihmisestä kyse, ja siitä että haluaako olla kokeilematta mitään muuta.
Itse siis olen sillä kannalla, että kannabis lailliseksi, kuten jo monessa maassa on tehty. Muihin huumeisiin nollatoleranssi on hyvä, ja niitä en todellakaan kannata.
Bob Marley (Jamaica, 29.1.2007 14:13)
Sanoisin että tästä johtuu myös tämä porttiteorian syntyminen. Suomessa kun monet nuoret, tai muut satunnaiset käyttäjät joutuvat hankkimaan kannabiksensa laittomasti, ns. diileriltä. Tällöin on hyvin mahdollista, että "heikkomielinen" tai muuten sellainen ihminen joka ei tiukkoja rajoja itselleen ole asettanut, sortuu heräteostoksiin, ja diilerin suosituksesta kokeilee myös jotain muuta huumetta. Monesti niillä diilereillä nimittäin on muutakin myynnissä. Asia olisi toisin, jos kotikasvatus, ja käyttö olisi sallittua. Kannabis joko kasvatettaisiin ite, tai saataisiin kaverilta, jolloin koskaan ei mistään muualta sitä hankittaisikaan, ja näinollen riski vahvempiin siirtymisestä pienenisi huomattavasti. Toki tämäkin on paljon ihmisestä kyse, ja siitä että haluaako olla kokeilematta mitään muuta.
Itse siis olen sillä kannalla, että kannabis lailliseksi, kuten jo monessa maassa on tehty. Muihin huumeisiin nollatoleranssi on hyvä, ja niitä en todellakaan kannata.
Adressi Suomen susikannan elvyttämiseksi sekä säilyttämiseksi. / #60
Hukalle ja Ronjalle!
Hukka sanoi, että susien pannoituksessa sudet alistuvat ihmisille.
Hmmm.... aika mielenkiintoista.
ALISTUMINEN = Omasta tahdosta johtuva ns. periksiantaminen
PAKOTTAMINEN = Toisen pakottamista johonkin esim. väkivalloin, uhkauksin jne.
Omasta tahdosta riippumaton.
Eli kun susia jahdataan moottorikelkalla, ne väsytetään.
Kun ne saadaan silmukkaan, niin luuletko Hukka, että susi ajattelee "no voi vitsi, mä jäin kiinni... ei auta muuta kuin antaa periks."
Ei tasan ajattele vaan se rimpuilee viimeiseen asti ja siksi ihminen joutuu sen PAKOTTAMALLA sen silmukkakepin avulla + muiden ihmisten avulla kampeamaan maahan, jotta rauhoitusaine voidaan antaa.
Tässä on alistuminen kaukana, ei se susi omasta vapaasta tahdostaan siihen kellisty. Sillä vain ei ole muuta vaihtoehtoa kun on kuristava silmukka kaulassa ja se väkisin painetaan maihin.
Se on kyllä totta, että normaalit nk. erämaasudet väistävät kyllä yleensä ihmistä, mutta ei ne alistu missään vaiheessa.
Ajatellaanpa esim. raiskausta.... onko se alistumista naiselta kun mies mahd. mukiloi naista ensin ja väkisin makaa sen kanssa?
Käsittääkseni ei, vaan se on pakottamista.
Eli kannattaa näiden sanojen kanssa olla tarkkana, sillä tosiaan ALISTUMINEN tarkoittaa auktoritäärisesti toisen antavan toiselle vapaaehtoisesti periksi.
ALISTAMINEN on sitten taas asia erikseen ja siinä voi olla myös pakonomaisia tekijöitä mukana.
Vaikka minä tällä hetkellä vähän koirieni takia noita susia pelkäänkin, en minä niitä vihaa ja sitäpaitsi olen ehdottomasti sitä mieltä, että tuo tapa, jolla susia pannoitetaan on todella julmaa. Osoittaa taas senkin, että ihmisen pitää joka paikassa olla se number 1.
Hyvähän se on, että niitä pannoitetaan ja siinä rauhoituksessa ei ole mitään pahaa, mutta kait niitä tapoja voisi olla muitakin asian hoitamiseen.
Minna Karvinen (Lemi, 29.1.2007 10:41)
Hukka sanoi, että susien pannoituksessa sudet alistuvat ihmisille.
Hmmm.... aika mielenkiintoista.
ALISTUMINEN = Omasta tahdosta johtuva ns. periksiantaminen
PAKOTTAMINEN = Toisen pakottamista johonkin esim. väkivalloin, uhkauksin jne.
Omasta tahdosta riippumaton.
Eli kun susia jahdataan moottorikelkalla, ne väsytetään.
Kun ne saadaan silmukkaan, niin luuletko Hukka, että susi ajattelee "no voi vitsi, mä jäin kiinni... ei auta muuta kuin antaa periks."
Ei tasan ajattele vaan se rimpuilee viimeiseen asti ja siksi ihminen joutuu sen PAKOTTAMALLA sen silmukkakepin avulla + muiden ihmisten avulla kampeamaan maahan, jotta rauhoitusaine voidaan antaa.
Tässä on alistuminen kaukana, ei se susi omasta vapaasta tahdostaan siihen kellisty. Sillä vain ei ole muuta vaihtoehtoa kun on kuristava silmukka kaulassa ja se väkisin painetaan maihin.
Se on kyllä totta, että normaalit nk. erämaasudet väistävät kyllä yleensä ihmistä, mutta ei ne alistu missään vaiheessa.
Ajatellaanpa esim. raiskausta.... onko se alistumista naiselta kun mies mahd. mukiloi naista ensin ja väkisin makaa sen kanssa?
Käsittääkseni ei, vaan se on pakottamista.
Eli kannattaa näiden sanojen kanssa olla tarkkana, sillä tosiaan ALISTUMINEN tarkoittaa auktoritäärisesti toisen antavan toiselle vapaaehtoisesti periksi.
ALISTAMINEN on sitten taas asia erikseen ja siinä voi olla myös pakonomaisia tekijöitä mukana.
Vaikka minä tällä hetkellä vähän koirieni takia noita susia pelkäänkin, en minä niitä vihaa ja sitäpaitsi olen ehdottomasti sitä mieltä, että tuo tapa, jolla susia pannoitetaan on todella julmaa. Osoittaa taas senkin, että ihmisen pitää joka paikassa olla se number 1.
Hyvähän se on, että niitä pannoitetaan ja siinä rauhoituksessa ei ole mitään pahaa, mutta kait niitä tapoja voisi olla muitakin asian hoitamiseen.
Lordi elokuva vain k-15 / #3
Mr. Lordi kertoo Lordin virallisella foorumilla:
"Siitä kuulkaas lähdetään, että ensin nääs katsokaas polkastaan leffa purkkiin, ja sitten elokuvatarkastamon veijarit sanoo että mikä on ikäraja. Eli ennen tyyliin marras-joulukuuta ei voi kukaan tietää. Tai no, sanotaanko nyt näin, että se on saletti että ei se ihan -S- tule olemaan heh heh!
Ja dvd-julkaisusta sitten joskus vieläkin hamemmassa tulevaisuudessa tulee tietty unrated, elikkäs ehkä se K18.
Tai no mistäs sitä oikeastaan vielä tietää, jos me jotenkin lussuunnutaan tässä.
But somehow I don´t see that happening.
Ps. Voi hyvä tavaton, kuulinkin tuossa ohjaaja-Peteltä, että tosiaan joku adressi on. Aaarrggh. Kohta joku varmaan aloittaa adressin että voiskos bändi tehdä piirretyn lasten elokuvan.
Pitäis varmaan laittaa alulle semmoinen adressi jossa vaadittaisiin ihmisiä olematta aloittamaan typeriä adresseja."
Aika turha adressihan tämä on.
Anu Saukko (Helsinki, 29.1.2007 04:59)
"Siitä kuulkaas lähdetään, että ensin nääs katsokaas polkastaan leffa purkkiin, ja sitten elokuvatarkastamon veijarit sanoo että mikä on ikäraja. Eli ennen tyyliin marras-joulukuuta ei voi kukaan tietää. Tai no, sanotaanko nyt näin, että se on saletti että ei se ihan -S- tule olemaan heh heh!
Ja dvd-julkaisusta sitten joskus vieläkin hamemmassa tulevaisuudessa tulee tietty unrated, elikkäs ehkä se K18.
Tai no mistäs sitä oikeastaan vielä tietää, jos me jotenkin lussuunnutaan tässä.
But somehow I don´t see that happening.
Ps. Voi hyvä tavaton, kuulinkin tuossa ohjaaja-Peteltä, että tosiaan joku adressi on. Aaarrggh. Kohta joku varmaan aloittaa adressin että voiskos bändi tehdä piirretyn lasten elokuvan.
Pitäis varmaan laittaa alulle semmoinen adressi jossa vaadittaisiin ihmisiä olematta aloittamaan typeriä adresseja."
Aika turha adressihan tämä on.
Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä / #38
Voi teitä omaan napaan tuijottavia lapsukaisia. Kaipa se teillekin joskus jonkinlainen järki ja vastuuntunto päähän kasvaa vaikka synkältä näyttää kun noita juttujanne lukee. Mutta niinhän se on, että vapaassa maassa saa olla montaa mieltä ja eihän teidän kaikkien tarvitsekkaan allekirjoittaa. Eiköhän niitä allekirjoituksia ihan tule riittävästi ja mitä tulee työttömiin niin niiden lasten kun ei alunperinkään pitäisi olla töissä vielä, mitkä monessa Aasian maassa näitä valmistavat. Ei siitäkään ole niin kauan aikaa kun Intiassa räjähti ilotulitetehdas ja siellä kuoli ja haavoittui näitä alaikäisiä vaikka kuinka monia. Ja niistä moni oli todellakin paljon nuorempia kuin 14. Mitä sitten kieltämisen syitä pohditaan, niin ne mitä ollaan täällä esitetty ei todellakaan ole mitään verukkeita vaan ihan todellisia asioita. Ei tarvitse olla mummo, jotta päässä olisi muutakin kuin puuroa.
Turhaan joidenkin teinien täällä on ihmetellä kuinka se muutaman tunnin räiskintä tahdotaan lopettaa kun hyvin itsekkin tietävät koska sitä harrastavat, että sitä räiskintää kestää parikin viikkoa ja täälläpäin sitä kesti itse asiassa kolme viikkoa. Koittakaa nyt edes pysyä totuudessa.
Eva Date (Espoo, 29.1.2007 03:57)
Turhaan joidenkin teinien täällä on ihmetellä kuinka se muutaman tunnin räiskintä tahdotaan lopettaa kun hyvin itsekkin tietävät koska sitä harrastavat, että sitä räiskintää kestää parikin viikkoa ja täälläpäin sitä kesti itse asiassa kolme viikkoa. Koittakaa nyt edes pysyä totuudessa.
Pakkoarmeija/siivilipalvelus/totaali KAIKKI edellemainitut ovat ihmisoikeusrikoksia jotka pitäisi sa / #8
Pakkoarmeija?
Yleisen asevelvollisuuden lopettamisesta seuraisi palkka-armeijan hankkiminen, joka se taas tarkoittaa, että kulut eivät ainakaan pienenisi!
Armeijassa tehdään pojista miehiä! Kun katsoo nykynuorisoa, niin on pakko todeta, että kyllä sitä armeijaa tarvitaan vielä pitkään! Äkkiseltään luulisi, että ei se tietokone, äiti tms. ole niin tärkeä, että pitää alle viikon eron jälkeen lähteä kotiin armeijasta...mutta kyllähän tuota tuntuu tapahtuvan!
Asepalvelusta suorittavalle tarjotaan ruoka, majoitus, sekä päiväraha!
Kyllä itselleni ainakin oli kunnia saada suorittaa asepalvelus!
Matti Meikäläinen (Suomi, 29.1.2007 03:05)
Yleisen asevelvollisuuden lopettamisesta seuraisi palkka-armeijan hankkiminen, joka se taas tarkoittaa, että kulut eivät ainakaan pienenisi!
Armeijassa tehdään pojista miehiä! Kun katsoo nykynuorisoa, niin on pakko todeta, että kyllä sitä armeijaa tarvitaan vielä pitkään! Äkkiseltään luulisi, että ei se tietokone, äiti tms. ole niin tärkeä, että pitää alle viikon eron jälkeen lähteä kotiin armeijasta...mutta kyllähän tuota tuntuu tapahtuvan!
Asepalvelusta suorittavalle tarjotaan ruoka, majoitus, sekä päiväraha!
Kyllä itselleni ainakin oli kunnia saada suorittaa asepalvelus!
Rikollisten ulkomaalaisten karkoittaminen / #14
ärgh.. Kyllä minun mielestäni pitäisi Suomen auttaa suomalaisia(juoppoja, vanhuksia, vammaisia yms.), eikä mitään ulkomaalaisia.
Enkä siis hyväksy sitä että ulkomaalaiset tulevat Suomeen ja vievät meidän työt, saavat kaikkea tukea ja puukottelevat ihmisiä yms.. Ulkomaalaisillahan ei tarvitse olla paljon käynyt koulutuksia tms. kun ne tulee Suomeen ja pääsevät heti töihin jonnekin. Työnantajalle kelpaa hyvin tämmöinen halpatyöläinen. Mutta jos suomalaisesta on kyse niin Suomalaisella pitää olla kaikenmaailman koulutukset yms. koska Suomalaiselle pitää maksaa palkkaakin enemmän.
Jos näitä ulkomaalaisia otettaisiin vähemmän suomeen tms. niin Suomessahan olisi sitten vähemmän (suomalaisia )työttömiä.
Antti - (-, 29.1.2007 00:10)
Enkä siis hyväksy sitä että ulkomaalaiset tulevat Suomeen ja vievät meidän työt, saavat kaikkea tukea ja puukottelevat ihmisiä yms.. Ulkomaalaisillahan ei tarvitse olla paljon käynyt koulutuksia tms. kun ne tulee Suomeen ja pääsevät heti töihin jonnekin. Työnantajalle kelpaa hyvin tämmöinen halpatyöläinen. Mutta jos suomalaisesta on kyse niin Suomalaisella pitää olla kaikenmaailman koulutukset yms. koska Suomalaiselle pitää maksaa palkkaakin enemmän.
Jos näitä ulkomaalaisia otettaisiin vähemmän suomeen tms. niin Suomessahan olisi sitten vähemmän (suomalaisia )työttömiä.
Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä / #37
Sanna C:C:C:;
"ajatelkaa laajemmin" Oh really, sinä ilmeisesti ajattelit vain luonnon -0,0000001 prosentin vähempää saastumista, kun tehtaat suljettaisiin, mutta et kenties sitä työttömien määrää?
Jos raketit loppuisivat, tilalle tulisi jotain uutta. Miksi kaikki vanhat perinteet koitetaan poistaa?
Maria Maunula (Tampere, 29.1.2007 00:04)
"ajatelkaa laajemmin" Oh really, sinä ilmeisesti ajattelit vain luonnon -0,0000001 prosentin vähempää saastumista, kun tehtaat suljettaisiin, mutta et kenties sitä työttömien määrää?
Jos raketit loppuisivat, tilalle tulisi jotain uutta. Miksi kaikki vanhat perinteet koitetaan poistaa?
Adressi Koulukiusaamista Vastaan / #7
Todellakin allekirjoitan, olen itse ollut koulu kiusattu alle kouluikäisestä tuonne 8-luokalle asti, silloin päätin etten enää jaksa välittää ja nykyisin käyn terapeutin luona. Se jättää syvät arvet, vaikka niitä ei heti huomaa. Itsekin huomasin vasta nyt, noin viiden vuoden jälkeen. Niin moni asia liittyy kiusaamisesta jääneisiin jälkiin, että ei olisi aiemmin uskonutkaan. Monia pakkomielteitä ja tapoja on jäänyt (esim. luulen lähes aina että joku kamppaa minut jos kävelen ohi tai haukkuu tai että kohta kaverit jättävät yksin), joista en tahdo päästä eroon. Kävelen paikasta A todella nopeasti paikkaan B, vain siksi ettei kukaan kerkeä kiusaamaan tai mitään. Ihan kun ihmiset nyt innolla minua hyökkäisivät kiusaamaan millään tavalla?
Jos teillä hyvät ihmiset on vain mahdollisuus, niin auttakaa ihmeessä koulukiusattuja ja tehkää kaikkenne että kiusaaminen saadaan loppumaan ettei muiden lasten tarvitsisi kärsiä sitä kaikkea mitä itse olen kärsinyt ja mistä yhä kärsin..
Anna Sairanen (Savonlinna, 28.1.2007 23:00)
Jos teillä hyvät ihmiset on vain mahdollisuus, niin auttakaa ihmeessä koulukiusattuja ja tehkää kaikkenne että kiusaaminen saadaan loppumaan ettei muiden lasten tarvitsisi kärsiä sitä kaikkea mitä itse olen kärsinyt ja mistä yhä kärsin..
Kuvake.netin sulkeminen / #11
Itselläni on kuvia kuvake.netissä, koska siellä on muutama kaveri joiden kanssa juttelen kuvakkeen kautta, ettei tule puhelin laskua tai vastaavaa. Olen huomannut todellakin sen kuinka paljon kuvake.netissä on näitä nuoria tyttöjä joiden kuvat ovat todellakin aivan liian paljastavia. Muutamalle nuorelle olen sanonutkin "Privaatisti" että "On vähän turhan paljastavia kuvia sulla ton ikäseks" tai vastaavaa, mutta tietysti oma on asia, enhän minä heidän takiaan siellä pyöri. Ja jos(ja kun) itse olen muutaman "Wau, oot sexy" kommentin saanut, olen vastannut korkeintaan "kiitos." jos sitäkään, tehokkainta on olla laittamatta vastausta ollenkaan.
Miia Kukkohovi, joka kirjoitit 28.1.2007 omn kommenttisi: En usko että adressin laatija luulee ettei alaikäisillä olisi omia aivoja. Tuntuu vain niin järkyttävältä seurata joidenkin 12 vuotiaiden tyttöjen "seksi"kuvia, sen ikäisenä ei minusta vielä pitäisi olla päälimmäisenä tarkoituksena kuvissa se, "kuinka seksikäs olen".
Olen itse 18-, kohta 19-vuotias tyttö, eikä kuvillani ole tarkoitus kertoa mitää seksiin viittaavaa, vaan tarkoitus on näyttää minkä näköinen ja tyylinen ihminen olen.
Ja nyt sitten annan nickini ja kuvani kaikkien tutkittavaksi, että kiinnostuneet näkevät minkälainen tyttönen täällä kirjoittaa: ^SweetDream^ .
Ja sitäpaitsi, eipä minua haittaisi yhtään, että kuvake.net vaikka suljettaisiin, voin pitää kavereihini yhteyttä muutenkin. On totta, että itsekin olen löytänyt muutaman tuttavuuden netin kautta (en kuvakenetistä vaan IRC-galleriasta), mutta ei minun maailma kaatuisi vaikka kuvake.net suljettaisiin. Kyllä on sen verran hyvät sosiaaliset taidot että onnistuu kavereiden hankinta muutenkin. :)
Mutta toivon, että kuvake.netin ylläpito heräisi todella! IRC-galleriassa en ole nähnyt alaikäisillä yhtään niin paljastavia kuvia kuin kuvake.netissä. IRC-galleriassa on erittäin hyvä "ilmianto"-kohta, jota itse olen usein joutunut käyttämään ja on kyllä ei-sopivat kuvat hävinneetkin! myös IRC-galleriaan tunnusta luodessa tarkistetaan että jokainen käyttäjä on tarpeeksi vanha, juuri henkilötunnuksen avulla!
Kuvke.netissä on hyvä että sisään kirjautuneet henkilöt on ilmeisesti suoraan luokiteltu niin, että näkeekö alle 16 vuotiaat kuvia, jotka on laitettu vain yli 16 vuotiaiden nähtäväksi. Mutta tämäkin ontuu. Ei-sisään kirjautuneilta kysytään
"Oletko vähintään 16-vuotias?
Olen vähintään 16-vuotias | Olen alle 16-vuotias "
ja arvata saattaa kumpaa kohtaa uteliaat alle 16-vuotiaat painavat? Tähän hommaan tarvitsisi myös muutosta.
Anna Sairanen (Savonlinna, 28.1.2007 22:49)
Miia Kukkohovi, joka kirjoitit 28.1.2007 omn kommenttisi: En usko että adressin laatija luulee ettei alaikäisillä olisi omia aivoja. Tuntuu vain niin järkyttävältä seurata joidenkin 12 vuotiaiden tyttöjen "seksi"kuvia, sen ikäisenä ei minusta vielä pitäisi olla päälimmäisenä tarkoituksena kuvissa se, "kuinka seksikäs olen".
Olen itse 18-, kohta 19-vuotias tyttö, eikä kuvillani ole tarkoitus kertoa mitää seksiin viittaavaa, vaan tarkoitus on näyttää minkä näköinen ja tyylinen ihminen olen.
Ja nyt sitten annan nickini ja kuvani kaikkien tutkittavaksi, että kiinnostuneet näkevät minkälainen tyttönen täällä kirjoittaa: ^SweetDream^ .
Ja sitäpaitsi, eipä minua haittaisi yhtään, että kuvake.net vaikka suljettaisiin, voin pitää kavereihini yhteyttä muutenkin. On totta, että itsekin olen löytänyt muutaman tuttavuuden netin kautta (en kuvakenetistä vaan IRC-galleriasta), mutta ei minun maailma kaatuisi vaikka kuvake.net suljettaisiin. Kyllä on sen verran hyvät sosiaaliset taidot että onnistuu kavereiden hankinta muutenkin. :)
Mutta toivon, että kuvake.netin ylläpito heräisi todella! IRC-galleriassa en ole nähnyt alaikäisillä yhtään niin paljastavia kuvia kuin kuvake.netissä. IRC-galleriassa on erittäin hyvä "ilmianto"-kohta, jota itse olen usein joutunut käyttämään ja on kyllä ei-sopivat kuvat hävinneetkin! myös IRC-galleriaan tunnusta luodessa tarkistetaan että jokainen käyttäjä on tarpeeksi vanha, juuri henkilötunnuksen avulla!
Kuvke.netissä on hyvä että sisään kirjautuneet henkilöt on ilmeisesti suoraan luokiteltu niin, että näkeekö alle 16 vuotiaat kuvia, jotka on laitettu vain yli 16 vuotiaiden nähtäväksi. Mutta tämäkin ontuu. Ei-sisään kirjautuneilta kysytään
"Oletko vähintään 16-vuotias?
Olen vähintään 16-vuotias | Olen alle 16-vuotias "
ja arvata saattaa kumpaa kohtaa uteliaat alle 16-vuotiaat painavat? Tähän hommaan tarvitsisi myös muutosta.
mobiili- ja muille puhelinpeleille ja chateille oma kanava kiitos! / #6
Niin, päivällä voitaisiin vaikka näyttää uusintoja suosituista sarjoista. Sitten on vielä niitä tietokilpailuja, joissa on seuraavanlaisia kysymyksiä "Mikä seuraavista on hedelmä? a) banaani b) apina c) simpukka".
Yh.
Julia Lappalainen (Espoo, 28.1.2007 22:16)
Yh.
Rikollisten ulkomaalaisten karkoittaminen / #13
Jos tulee asumaan Suomeen muualta, sais luvan edes käydä töissä tai koulussa, eikä elää suomalaisten verorahoilla (en hyväksy kyllä sitäkään että suomalaiset mm juopot käyvät tyyliin sossusta rahaa viinaan ym)!! Jos pystyy elättää ittensä Suomessa, nii sit olkuut vaan, mutta eläkööt sit myös Suomalaisen kulttuurin mukaan. Ei Suomessa naisten pidä katsoa maahan ku kävellään miesten ohi! Ehei, Suomessa mielellään juuri katsotaan vastaan tulevaa (tähän jotkut sanovat että asia ei ole näin, mutta itse ainakin katson melkein aina vastaantulevia silmiin). Ja Suomessahan on kohteliasta katsoa silmiin jos esim jutellaan tai tervehditään! Saisivat ensin maahanmuuttajat ym opetella suomen kielen ja kulttuurin ennen tänne tulemista ja hankkia töitä tai opiskelija paikka edes.. Läheisessä lasten päivähoitokodissa on kuulema 8-9 vuotiaita somali lapsia, jotka eivät osaa suomea sanaakaan. Kehumista ei ole äidissäkään, oli kuulema lyönyt molempia lapsiaan kun oli niitä tullut hakemaan iltapäivällä. Ja vain siksi, että tyttö lapsi oli käynyt kertomassa että poika oli tehnyt jotain tuhmaa. Ensin oli saanut tyttö korvilleen ja sitten poika heti perään. Kaverini (joka oli työharjoittelussa silloin) oli sanonut naiselle, että "Tällainen EI ole Suomessa laillista eikä muutenkaan oikea lasten kasvatus tapa.". Nainen oli vain hymyillyt ja lähtenyt riepottamaan lapsia pois. Että siihen malliin.
Ja nyt jos viel palaa itse aiheeseen eli maahanmuuttajiin jotka tekevät rikoksia niin minun puolesta vaikka siperiaan (sama kyllä koskee suomalaisia murhaajia, raiskaajia ja pedofiileja)..!
Anna Sairanen (Savonlinna, 28.1.2007 22:15)
Ja nyt jos viel palaa itse aiheeseen eli maahanmuuttajiin jotka tekevät rikoksia niin minun puolesta vaikka siperiaan (sama kyllä koskee suomalaisia murhaajia, raiskaajia ja pedofiileja)..!
Porotalouden aiheuttamat vahingot yksityistä ihmistä kohtaan tulee saada loppumaan! / #61
Tositapahtuna muutamien vuosien takaa.
Mailleni tuli poroja alueelle,jolla ne ei saaneet oleskella.Ilmoitin niistä poromiehille ja pyysin ajamaan pois.Ketään ei tullut paikalle.Ajoin ne itse etäämmälle.Seuraavana päivänä porot tuli taas ja ilmoitin jälleen eikä ketään tullut nytkään paikalle.Tätä jatkui pari viikkoa ja aina jouduin itse ajamaan porot pois.Kertaakaan ei poronomistajia käynyt edes katsomassa tilannetta, vaikka poroisännällkin oli tieto asiasta.Välinpitämättömyys alkoi kyllästyttää ja päätin ilmoittaa asiasta poliisille.
Asemalla puheluun kommentoi ylikonstaapeli seuraavasti: "Minun työtoveri omistaa poroja ja tuollaista ilmoitustahan minä en ota vastaan,sillä korppi ei korpin silmää noki".Eikä ottanut ilmoitusta vastaan,vaan sulki puhelimen.
Koin,etten ollut saanut minulle lain suomaa perusoikeutta ja ilmoitin asiasta poliisipäällikölle.Hän määräsi herra ylikonstaapelin ottamaan rikosilmoitukseni vastaan.
Poliisin esitutkinta johti rikossyytteeseen ja oikeuskäsittelyssä poroisännän todettiin syyllistyneen poronhoitolain rikkomiseen.
Law Commission (Europe, 28.1.2007 21:33)
Mailleni tuli poroja alueelle,jolla ne ei saaneet oleskella.Ilmoitin niistä poromiehille ja pyysin ajamaan pois.Ketään ei tullut paikalle.Ajoin ne itse etäämmälle.Seuraavana päivänä porot tuli taas ja ilmoitin jälleen eikä ketään tullut nytkään paikalle.Tätä jatkui pari viikkoa ja aina jouduin itse ajamaan porot pois.Kertaakaan ei poronomistajia käynyt edes katsomassa tilannetta, vaikka poroisännällkin oli tieto asiasta.Välinpitämättömyys alkoi kyllästyttää ja päätin ilmoittaa asiasta poliisille.
Asemalla puheluun kommentoi ylikonstaapeli seuraavasti: "Minun työtoveri omistaa poroja ja tuollaista ilmoitustahan minä en ota vastaan,sillä korppi ei korpin silmää noki".Eikä ottanut ilmoitusta vastaan,vaan sulki puhelimen.
Koin,etten ollut saanut minulle lain suomaa perusoikeutta ja ilmoitin asiasta poliisipäällikölle.Hän määräsi herra ylikonstaapelin ottamaan rikosilmoitukseni vastaan.
Poliisin esitutkinta johti rikossyytteeseen ja oikeuskäsittelyssä poroisännän todettiin syyllistyneen poronhoitolain rikkomiseen.
Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä / #36
Sehän olisi TÖRKEÄTÄ jos yleisillä paikoilla kaupunki järjestäisi kaikkien puolesta kaikkien aikojen megatulituksen jonka maksaisvat kaikki veron maksajat.
Joten ne jotka luulevat että sillä rahalla joka ei mene raketteihin vaan menisi hyväntekeväisyyteen niin tässä vaiheessa alkaa adressi alkaa käydä itsenä kimppuun.
Taas hyvää päivän jatkoa URPOT
Tuomas O (Espoo, 28.1.2007 21:17)
Joten ne jotka luulevat että sillä rahalla joka ei mene raketteihin vaan menisi hyväntekeväisyyteen niin tässä vaiheessa alkaa adressi alkaa käydä itsenä kimppuun.
Taas hyvää päivän jatkoa URPOT
Raiskauksille kovempi tuomio! / #12
raiskaajilta ja pedofiileilta munat valtiolle.. no ei nyt ihan noin, mutta kyllä todellakin kovempia rangaistuksia kiitos. itse en ole raiskattu enkä tunne ketään raiskattua (enkä onneks raiskaajaakaan), mutta on ihan järjetöntä että joku, joka on ottanut toiselta ilman toisen suostumusta, pääsisi niinkin vähällä, kun muutaman hassun kuukauden linna-reissulla. en minä ainakaan raiskattuna uskaltas liikkuu ikinä missään ilman jotain tappavaa asetta, jos tietäsin että raiskaaja on vapaana.
Anna Sairanen (Savonlinna, 28.1.2007 20:58)
Perintövero pois / #17
Eikö ole jo tarpeeksi rankkaa se, että on menettänyt jonkun läheisen ihmisen? Sitten täytyy selvitellä pois menneen varat ja velat ja sitten joudut itse vielä maksamaan kaiken huipuksi järkyttäviä summia? Kohtuus kaikessa..!
Anna Sairanen (Savonlinna, 28.1.2007 20:51)
Raiskauksille kovempi tuomio! / #11
Kyllähän näistäkin saa liian vähän rangaistusta, mutta mistä ei nykyään saisi (liian) vähäsen rangaistusta(?). Toinen on nämä murhat/tapot.. Väärin että nekin saa muutettua tapoksi niin helposti ja ei niistä murhista/tapoista saa paljon mitään..
Suoraan sanottuna Suomessa on rangaistuksen antaminen säälittävää..
Antti - (-, 28.1.2007 19:37)
Suoraan sanottuna Suomessa on rangaistuksen antaminen säälittävää..
Pelastakaa Fazerin lakupoika / #63
Äkkiä Kalle-mätitahnatuubit veks kaupasta, koska siinähän on valkoinen poika, selvä stereotyyppinen kuva ruåtsalaisesta! Eli mikä logiikka olisi, jos lakupoika olisi valkoinen? Miksei kukaan valita, että appelsiini-Tripin kyljessä on oranssi maskotti? Ei lakupojassa ole mitään rasistista. Se on koristanut lakukäärettä iät ajat, kyllä täällä maahanmuuttajia on ollut jo kymmeniä vuosia, eikä ketään ole häirinnyt.
Samuli S. (Turku, 28.1.2007 19:29)
Susan Kuronen - lopeta se avautuminen / #5
Voi vittu Susan, sä haiset. Hyi helvetti, että tollasia saastoja saa kulkea vapaana. Etkö sä saatananan palikka ymmärrä pitää päätäs ummessa. Tollasista pitäs antaa etsintäkuulutus muuallakin...
Jukka Pullinen (Riihimäki, 28.1.2007 16:12)
Pelastakaa Fazerin lakupoika / #62
Jos Lakupekan kuva on muka rasistinen,niin ajatellaanpa vaikka kallen mätitahnaa. Siinä on valkoihoisen pojan kuva.Ihme että kukaan ei ole haastanut oikeuteen valkoihoisten syrjinnästä/rasismista.
Kyllä pitää nyt aikuisten ihmisten tajuta että Lakupekka on musta siksi,koska lakritsikin on mustaa.
On niitä maailmassa isompiaki murheita kuin 1cm x 1cm kokoinen laksitsista tehdyn pojan kuva karkki paperissa.
Voi Herran jestas
Tuomas Marjala (Sinettä, 28.1.2007 16:03)
Kyllä pitää nyt aikuisten ihmisten tajuta että Lakupekka on musta siksi,koska lakritsikin on mustaa.
On niitä maailmassa isompiaki murheita kuin 1cm x 1cm kokoinen laksitsista tehdyn pojan kuva karkki paperissa.
Voi Herran jestas
SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA / #60
Ei tässä muuta kun alkaa pikku-hiljaa vituttaa toi asenne kaiken harventamiseen.
Kyllä se on ikävää että tapahtuu noita yhteenottoja susien kanssa, mutta MIKÄ OIKEUS MEILLÄ IHMISILLÄ ON PÄÄTTÄÄ KUINKA PALJON ELUKOITA MAAILMASSA ON!!!
Ketkä tätä maailmaa asuttivat ennen suurta ja mahtavaa ihmistä? Meidän pitää sopeutua, ei eläinten!!!
Kaj Ivanow (Vantaa, 28.1.2007 16:02)
Kyllä se on ikävää että tapahtuu noita yhteenottoja susien kanssa, mutta MIKÄ OIKEUS MEILLÄ IHMISILLÄ ON PÄÄTTÄÄ KUINKA PALJON ELUKOITA MAAILMASSA ON!!!
Ketkä tätä maailmaa asuttivat ennen suurta ja mahtavaa ihmistä? Meidän pitää sopeutua, ei eläinten!!!
Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä / #35
Tyhmin Idea mitä on kuultu...
Itse olen 15 vuotta ja käytän aikani uutena vuotena ilotulitteiden räjäyytelemiseen, samoin kuin monet muut. Uskon että jo ilotulitteet kiellettäisiin, yhä useammat nuoret käyttäisivät aikansa uutenavuotena Alkoholin kittaamiseen. Mitä hän tästä seuraisi? Todennäkösesti PALJON enemmänb vahinkoa. Olen samaa mieltä muutaman alussa kriittisemmin kommentoineiden kanssa enkä missään tapauksesa edes harkitsisi allekirjoittamista.
Sami Ihalainen (Pori, 28.1.2007 15:51)
Itse olen 15 vuotta ja käytän aikani uutena vuotena ilotulitteiden räjäyytelemiseen, samoin kuin monet muut. Uskon että jo ilotulitteet kiellettäisiin, yhä useammat nuoret käyttäisivät aikansa uutenavuotena Alkoholin kittaamiseen. Mitä hän tästä seuraisi? Todennäkösesti PALJON enemmänb vahinkoa. Olen samaa mieltä muutaman alussa kriittisemmin kommentoineiden kanssa enkä missään tapauksesa edes harkitsisi allekirjoittamista.
Kannabis lailliseksi / #60
Miten joku voi liittää kannabiksen käyttäjät johonkin pedofiliaaan???
Aika sairas täytyypi olla sen joka tuosta kirjoitti.
Onhan se jo nähty,et opettajat,papit,lastenkodinvetäjät yms semmoset sekaantuvat lapsiin.Mietippä sitä.
Mirella Tirkkonen (Sipoo, 28.1.2007 15:40)
Aika sairas täytyypi olla sen joka tuosta kirjoitti.
Onhan se jo nähty,et opettajat,papit,lastenkodinvetäjät yms semmoset sekaantuvat lapsiin.Mietippä sitä.
Väkivallattomat lastenohjelmat takaisin! / #2
Joo ja mä haluun laulu puun takasin, haluan antaa lapselleni yhtä hyviä muistoja kuin itselläni on, en mustelmia leikin takia joka kuvaa nyky päivän lasten ohjelmaa esim. pokemon :)
Elina Muikku (Vantaa, 28.1.2007 15:13)