Kiduttavat myöhäiset ja muutkin turhat abortit kriminalisoitava

Mediassa on useampaan otteeseen kerrottu tilanteista, joissa myöhäinen abortti on johtanut tilanteeseen, jossa lapsi syntyy elävänä ja hänet jätetään kuolemaan joskus itkienkin ilman apua tuskallisesti. Tällainen pienten avuttomien lasten tappaminen tuskallisesti on itsestäänselvästi järkyttävää ja pöyristyttävää ja kaikkien mahdollisten sivistysvaltion lakien vastaista ja se täytyy lopettaa välittömästi. On selvää, että muitakin vaihtoehtoja on olemassa. Jos lapsi ei pysty elämään, raskaus saattaa keskeytyä automaattisesti tai sitten hän synnyttyään voi kivunlievityksen ja rakastavan sylin avulla kuolla ihmisarvoisen kuoleman. On tapahtunut sellaistakin, että hyvin sairaaksi arvioitu masuasukki onkin synnyttyään ollut täysin mahdollinen elämään.

Loputkin abortit –lukuun ottamatta niitä harvinaisia tilanteita, joissa sekä äiti että lapsi raskauden jatkuessa kuolisivat, eikä ole vaihtoehtoa odottaa siihen että lapsen voi synnyttää ennenaikaisesti- on lakkautettava, koska

a) Jumala on käskenyt: "Älä tapa." Abortoinneissa otetaan suuri riski, että rikotaan tätä käskyä vastaan, varsinkin myöhäisimpien aborttien kohdalla tämä näyttää ilmeiseltä.

b) vauva kehittyy jo hyvin varhaisessa vaiheessa selväksi ihmishahmoksi. Tästä ei ehkä haluta olla tietoisia eivätkä monet varmaan olekaan, vaan luulevat että mahassa on vain jokin persoonaton, muodoton möykky tai alkulima. Kuitenkin masuasuvaisen sydän alkaa sykkiä jo 25 päivän ikäisenä, sen siis täytyy olla jo todella pitkälle kehittynyt tässä vaiheessa. Vauva näyttää ihan ihmiseltä ja liikkuu jo ainakin 8. raskausviikolla (huom. tämä on hyvin varhaisessa vaiheessa raskautta, raskaudesta on tiedetty ehkä vasta pari-kolme viikkoa ja aborttia on ehkä vasta alettu harkita). On siis ihan mahdollista, että tuossa vaiheessa vauva jo tajuaa jotakin (osaa esim. haluta liikkua)

c) abortit sotivat lääkärin ammattietiikkaa vastaan niin pahasti, että niitä ei kuulemma kukaan mielellään tee (http://www.hs.fi/sunnuntai/a1361591410746), ja tästä syystä kumottiin lakialoite, että kristityt lääkärit ja sairaanhoitajat saisivat vakaumuksensa takia jättää tämän tehtävän. Tämä siis selvästi tuo turhaa stressiä ja kuormitusta monillekin työntekijöille. Tässäkin kohdin adoptio tarjoaisi hyvän mahdollisuuden välttyä vanhemmuuden vaivoilta. Abortit sotivat pahasti myöskin lääkärin valaa vastaan (https://www.laakariliitto.fi/liitto/etiikka/laakarinvala/).

d) Monelle naiselle abortti on ollut myös pitkiä traumoja ja syvää katumusta ja kärsimystä aiheuttava kokemus, josta hänen ei ilmeisesti ole annettu tietää etukäteen (esim. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/11/abortit-jattivat-raskaan-muiston ).

e) abortin mahdollisuuden olemassaolo saa jotkut pitämään sitä itsestäänselvyytenä, ikään kuin lapsen pitäminen olisi jo raskaaksi tulleelta naiselta jokin erityisen painava valinta, vaikka biologiselta pohjalta se on ainoa luonnollinen tila tuossa vaiheessa. Aborttien saatavillaolo on saanut monien raskaaksi tulleiden naisten kumppanit ja omaiset ja lääkärit painostamaan naiset aborttiin vastentahtoisesti, vaikka ko. naiset itse ovat niitä, jotka siitä ovat joutuneet kärsimään joskus voimakkaastikin (http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011032513434174_rb.shtml).