Pelastakaa Kino Tapiola

Maanantaina 18. 8. 2008 Espoossa toimiva yksityinen elokuvateatteri Kino Tapiola kärsi kovan takaiskun, kun vuonna 1955 valmistuneen teatterirakennuksen 200-paikkaisen salin katosta löytyi asbestia. Asbesti havaittiin, kun huoltoyhtiö tutki katosta edellisenä iltana kosteuden takia irronnutta maalia. Maalipinnan alta esiin tullut asbestipitoinen eristeaine on vaihdettava ennen kuin elokuvateatterin toiminta voi jatkua. Katon korjaustyöt ovat alkaneet, ja niiden arvioidaan kestävän vähintään useita viikkoja. Kattoremontin takia myös salin istuimet, äänentoistolaitteet ja valkokangas joudutaan irrottamaan.

Tämä takaisku tulee erityisen vaikealla hetkellä jo ennestään taloudellisista vaikeuksista kärsivälle Kino Tapiolalle, jonka toiminta uhkaa nyt päättyä lopullisesti, ellei remontin aiheuttamiin suoriin ja välillisiin kuluihin saada ulkopuolista apua. Siksi Kino Tapiola kääntyy nyt kaikkien kaikkien elokuvan ja kulttuurin ystävien puoleen teatterin toiminnan pelastamiseksi.

Pyydämme Sinua osallistumaan kulttuurihistoriallisesti arvokkaan Kino Tapiolan pelastamiseen allekirjoittamalla tämän Espoon kaupungille ja espoolaisille yrityksille suunnatun vetoomuksen.

Lisätietoja tilanteen kehittymisestä löydät osoitteesta http://www.kinotapiola.fi/

Kiitos tuestasi!

Jyri Hovila, Kino Tapiola    Ota yhteyttä adressin tekijään