Kirjasto Herttoniemenrantaan Helsinkiin!

Me, allekirjoittaneet toivomme omaa kirjastoa Helsingin Herttoniemenrannan alueelle.
Herttoniemenrannan alueelle muutti ensimmäiset asukkaat vuonna 1994. Tuolloin alueelle kaavailtiin mm. kirjastoa koulun lähettyville.
Alueella asuu paljon lapsiperheitä, joilla on sekä aivan pieniä että kouluikäisiä lapsia. Alueella käy kirjastoauto, joka on erittäin suosittu ja täynnä jokaisen vierailunsa yhteydessä. Kirjasto voisi toimia lapsille ja nuorille kirjallisuuden esittelyn lisäksi myös turvallisena tilana, jossa voisi tehdä läksyjä, lukea kirjoja, mahdollisesti kuunnella musiikkia koulun jälkeen.
Herttoniemenrannan alue on myös monikulttuurinen, ja monet perheet ovat monilapsisia ja perheet käyttävät kirjastopalveluja ahkerasti myös suomen kielen opetteluun. Tämä myös ehkäisee mahdollista syrjäytymistä. Lisäksi kirjastossa voisi olla kirjallisuutta maahanmuuttajien omalla kielellä.
Mikäli Herttoniemenranta saisi oman kirjaston, toivoisimme että lapsirikkaus ja monikulttuurisuus huomioitaisiin kirjastoa perustettaessa.