Korson suuralueen kouluverkkosuunnitelman kannanotto

Korson koulun sulkeutuminen 2021 aiheuttaa merkittävän muutoksen Korson suuralueen kouluverkkoon. Syksyn 2017 kouluverkkosuunnitelmissa Korson koulun korvaamiseen esitetään yhden yhtenäiskoulun (Leppäkorpi) laajennusta aiemmin suunnitellun kahden (Leppäkorpi ja Jokivarren koulun Nikinmäen opetuspiste) sijaan.

Esitämme, että tarve on edelleen kahdelle laajennukselle tai yhden suuren yhtenäiskoulun vaihtoehdossa koulu tulee sijoittaa Jokivarren koulun (Jokivarren pääkoulu tai Nikinmäen opetuspisteen) alueelle. Perustelemme tämän kantamme koko Korson suuralueen väestöennusteella, oppilaspaikkojen riittävyydellä, turvallisella oppimisympäristöllä, eheällä koulupolulla, tasa-arvoisella kohtelulla ja turvallisilla koulumatkoilla.

Allekirjoittamalla tämän adressin yhdyt Jokivarren koulun vanhempainyhdistyksen laatimaan kannanottoon, joka luovutetaan opetuslautakunnalle. Kannanotto kokonaisuudessaan täällä.

EDIT: Allekirjoitusten kerääminen on lopetettu ja saimme kasaan yhteensä 1069 nimeä (paperiadresseihin kerätyt nimet mukaanlaskettuna). Adressi luovutetaan 9.10.2017 Vantaan kaupunginvaltuustolle. KIITOKSET kaikille allekirjoittaneille!

Vantaan Jokivarren koulun vanhempainyhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään