Kouvolan aseman betoniset asemalaiturit korvattava nykyaikaisilla

Kouvolan rautatieaseman asemalaiturien remontti käynnistyy ensi vuonna. Se on vain yksi osa suurta rataremonttia, mutta se mitä tänään sain kuulla alueuutisissa sai mielen kiehumaan. Nimittäin; museovirasto on sitä mieltä ollut koko ajan että nämä nykyiset betoniset asemalaiturikatokset pitäisi säilyttää, tai purkaa ja rakentaa tilalle tismalleen samanlaiset ja KAS tovin odotuksen jälkeen Kouvolan kaupunki taipui museoviraston haluun ja hyväksyi betonihirviöt teräksen ja lasin sijaan. Taannoin allekirjoittanut oli Ratahallintokeskuksen tiedotustilaisuudessa tämän asian puitteissa, siellä esiteltiin nykyaikaiset katokset sekä nämä nykymallin katokset - 99 prosenttia oli uusien ja nykyaikaisten kannalla. Niin siis ketkä sitä asemaa käyttivätkaan? Matkustajat jotka varmasti haluavat myös viihtyä asemalla. Kouvola kuitenkin on tärkeä rautatiekaupunki. Ja tämä mikä nyt on toteutumassa EI ole hyvää mainosta saatikka hyvä esimerkki kenellekään/millekään. Siispä koitetaan vielä adressin voimin saada järkeä kaupungin päähän. Kiitos! PS. Adressi on kirjoitettu matkapuhelimella, pahoitteluni rivinvaihtojen puuttumisesta.