Addressi Kalervo Kummolan erottamiseksi

Teksti on lainattu Jatkoajan vastaavasta viestiketjusta nimimerkin "nikolaimakarov" aloitusviestiä muokaten.

Vaadin pitkäikäisenä jääkiekon seuraajana, että suomalaista jääkiekkoelämää pitkään itsevaltiaan ottein johtanut Kalervo Kummola eroaa/erotetaan nykyisestä toimestaan.

Kummola on ollut tärkeissä asemissa jääkiekkoilussamme 1970-luvulta lähtien. Hän on ollut tekemässä paljon hyvää SM-liigan perustamisesta ja lukuisista kansainvälisistä kabinettiväännöistä alkaen ja moniin onnistuneisiin maajoukkueen valmentajavalintoihin päättyen.

Mutta viime vuosina Kummolan toiminta on alkanut muistuttaa pelottavasti vanhenevan geriatrikko-diktaattorin oireilua. Esimerkiksi hänen väitetyt yrityksensä vaimentaa Yleisradion kisakolumnisti Petteri Sihvonen muistuttavat Kiinan tai Kuuban mielipideilmaston kylmien tuulien puhaltevan yllättäen oikeistopoliitikon johtamassa, isolta osalta valtion varoin rahoitetussa urheilujärjestössä.

Kummolan myötä suomalaisesta jääkiekoista soisi poistuvan myös äijämäisen, junttaavan päätöksenteon. Keskustelevammalla, hieman vivahteikkaammalla kulttuurilla vietäisiin kiekkoiluamme taatusti paremmin eteenpäin. Kummolalainen junttaus johtaa kyräilyyn ja herranpelkoon, uudet ajatukset eivät pääse esille edes arvokeskusteluja varten.

Vaadin siis Kummolan pikaista erottamista.

Allekirjoituksia, kiitos: