Kutojamummoja ei saa häätää Malmilta

Helsingin Uutisissa oli artikkeli, jossa kaupungin kerrottiin aikovansa tarttua toimeen ja hätistää Malmin asematunnelista kutojamummot pois. Me kaupunkilaiset vastustamme tätä!

Kutojamummot ankeassa asemaputkessa tuovat iloa monen ohikulkijan työmatkaan, he ovat koululaisen koulutien silmäparina ja yksinäisen ihmisen juttukaverina. Älkäämme hätistäkö yhteisömme kutojamummoja pois vedoten kaupankäyntiin, eivät langatkaan ilmaisia ole. Eivät nämä seniorit tässä rikastumassa ole, vaan hankkimassa sisältöä eläkepäiviin, suodaan se heille - ilman kauppapaikan rahastusajatusta. Kaikki asiat eivät ole rahassa mitattavissa, kuten mummojen aktiivinen läsnäolo osana kaupunkikuvaa.

Ei syrjäytetä kutojamummoja koteihinsa vaan annetaan heidän ilahduttaa kaupunkilaisia olemassa olollaan Malmin asemaputkessa. Allekirjoittakaa adressi ja toimitamme sen Helsingin Rakennusvirastolle.

Aiheesta uutisoi 24.10.2012: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/166666-kutojamummot-aiotaan-hatistaa-malmin-asemalta