Adressi Lucky Monkeys baarin alakerran käyttöön oton puolesta

Me allekirjoittaneet vaadimme Lucky Monkeys –baarille (Valtakatu 42, 53100 Lappeenranta) oikeuksia järjestää musiikkikeikkoja baarin alakerran tiloissa. Tilat ja asiakaskunta ovat baarilla jo valmiina, ja Lappeenrannasta löytyy monia esiintymishaluisia aloittelevia bändejä, joille myös Lucky Monkeysin johto olisi halukas antamaan esiintymismahdollisuuden. Kyseisille pienille yhtyeille ei tällä hetkellä ole tarjolla sopivia keikkapaikkoja, sillä useat baarit panostavat esiintyjissä maineikkaampiin ja rahaatuottaviin esiintyjiin.

Lucky Monkeys on saavuttanut suuren suosion lappeenrantalaisten nuorten aikuisten keskuudessa. Baarin valmistumista odotettiin kovasti, sillä odotuksena oli juuri se, että kyseinen baari toimisi Lappeenrannan musiikkia tukevana paikkana. Baarin tilat remontoitiin juuri tätä ideaa ajatellen mahdollisimman sopiviksi keikkojen järjestämiseen, äänentoistoa ja tilan akustiikkaa myöten . Talon yhtiön hallitus ei kuitenkaan antanut lupaa että alakerran varastotila muutettaisiin liiketilaksi.

Lucky Monkeys sijaitsee Valtakatu 42:ssa, kerrostalossa, jossa sijaitsee pääasiassa liiketiloja, ja lisäksi yksi asuinhuoneisto. Baarin järjestämät musiikkikeikat järjestettäisiin viikonloppu iltaisin. Kiinteisössä sijaitseva asuinhuoneisto sijaitsee talon yläkerrassa, joten mahdollinen melu ei sinne alakerran kellaritilasta kantautuisi.

Miellyttävän esiintymispaikan puuttuminen vie Lappeenrannan nuorilta mahdollisuuksia esittää musiikillisia taitojaan. Samalla se vie potentiaaliselta yleisöltä mahdollisuuden päästä katsomaan ja kuuntelemaan musiikkikeikkoja, ja etenkin uusia ja nousevia kykyjä, sekä isompia artisteja jotka ovat halukkaita esiintymään juuri Lucky Monkeys:ssa Lappeenrannassa. Jos Lucky Monkeys saisi elävänmusiikin esittämiseen tarvittavat luvat käyttöönsä, voitaisiin Lappeenrannan elävän musiikin toimintaa tukea paremmin, sekä myös muiden paikkakuntien yhtyeet saisivat baarissa esiintymismahdollisuuden.

On todella harmillista, että Lappeenrannan suuruisessa kaupungissa ei ole mahdollisuutta järjestää nuorille aikuisille musiikkikeikkoja siihen parhaiten soveltuvassa baarissa. Tilat olisivat jo valmiina, joten miksi ei anneta Lappeenrannan nuorille musiikkilahjakkuuksille mahdollisuutta esiintyä kaupungin parhaassa baarissa?