Luonnonsuojelulakia korjattava metsästyksen sallivaksi

Luonnonsuojelulaissa määritellään, että kansallispuistoissa ei saa metsästää, eikä kalastaa. Tältä osin lakia on korjattava ja tällaiset selkeät virheet on sieltä karsittava. Suomessa, varsinkin etelä-Suomessa, on paljon maattomia metsästäjiä, joiden ainoa vaihtoehto saada metsästää, olisi juurikin valtion mailla.

Kansallispuistot on hyvä ratkaisu tällaisille maattomille metsästäjille, jotka eivät voi liittyä metsästysseuroihin johtuen seurojen täysinäisistä jäsenmääristä. Pohjois-Suomessa on lähimmät tällaiset valtion alueet, joissa maatonkin voi metsästää Metsähallituksen luvalla, mutta matkat muodostuvat monillekin kynnyskysymykseksi jo pelkästään ajankäytön vuoksi. Esim. viikonloppuisin moni tällainen maaton voisi harrastaa metsästystä ja ulkoilla, sekä kuntoilla siinä samalla, mutta nyt se on erityisen hankalaa pitkien välimatkojen vuoksi.

Metsästyksen salliminen kansallispuistoissa ei vähennä, eikä estä millään muotoa kansallispuiston muuta arvoa ja käyttöä. EU:n alueella keskisessä-Euroopassa on lähestulkoon kaikissa  kansallispuistoissa metsästys sallittu. Me allekirjoittaneet ehdotamme, että luonnonsuojelulakia korjattaisiin tältäosin metsästyksen ja kalastuksen sallivaksi.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Harri Lehtimäki voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…