Vetoomus masturboinnin laillistamisesta Suomessa

Suomessa on ollut 1700-luvulta lähtien voimassa "itsensä saastuttamisen" kieltävä laki. Laki (132/1999 13§) on edelleen voimassa ja vuodesta 1972 lähtien siitä tuomittava maksimirangaistus on enintään 6 kk ehdollista vankeutta.

Itsetyydyttäminen on kuitenkin täysin luonnollinen osa ihmisen seksuaalisuutta ja se on usein paras tapa opetella tuottamaan itselleen seksuaalista mielihyvää. Masturbointi on myös oiva keino rentoutua ja laukaista stressiä. Masturbointi on myös turvallinen tapa harrastaa seksiä eikä tartuntavaaraa ole, jos kädet on pesty. Masturboinnilla ei myöskään ole terveydelle haitallisia vaikutuksia vaikka näin on joskus luultu.

Edellä mainituista syistä johtuen vetoan Suomen sosiaali- ja terveysministeri Tuula Haataiseen ja oikeusministeri Leena Luhtaseen kumoamaan tämän ahdasmielisen ja vanhanaikaisen lain, joka syyllistää meidät normaalit ihmiset rikollisiksi.

Mutta en halua laillistaa yleisillä paikoilla, esimerkiksi linja-autoissa ja teattereissa, tapahtuvaa masturbointia.