Myllypuron uudesta ostarista löydyttävä tilat niin kirjastolle kuin asukkaiden ja järjestöjen kokoon

Uusi yleisöennätys saavutettiin Myllypuro-Seuran järjestämässä asukastilaisuudessa, sillä noin 150 myllypurolaista oli saapunut Myllypuron sairaalan juhlasaliin kuulemaan, että onko se uuden ostarin tuleminen totta vai tarua!

Varmaan kaikki paikalla olleet vakuuttuivat Cityconin edustajien puheista, että uutta ostaria aletaan rakentamaan vuonna 2009 ja valmista pitäisi olla aloittamisesta noin kolmen vuoden kuluttua. Lupausta aloittamiskuukaudesta ei Cityconin Matti Syrjältä kuitenkaan saatu.

Tilaisuudessa puhetta johti Myllypuro-Seuran puheenjohtaja Marita Manninen.

Poliisien, Veli Hukkasen ja Pentti Tarvosen, takana puhetta pitää apulaiskaupunginjohtaja Hannu Penttilä. Hän oli ensimmäisellä virkamatkalla Myllypurossa. Kuvassa vasemmalla arkkitehti Marja Piimies, Cityconin Matti Syrjä ja Pirjo Aalto, Työväenopiston Itäisen alueopiston rehtori Pirjo Halla, kultuurijohtaja Pekka Timonen ja Työväenopiston johtokunnan puheenjohtaja Risto Kolanen.

Asukkaiden allekirjoituksia tähän adressiin, jolla halutaan ilmaista voimakas myllypurolainen kannanotto sen puolesta, että uudesta ostarista löytyy tilat niin kirjastolle kuin asukkaiden ja järjestöjen kokoontumistiloille.

Alustuspuheenvuorojen jälkeen käytiin vilkasta keskustelua. Myllypurolaiset ovat todella huolissaan oman asuinalueensa asukkaiden ja järjestöjen kokoustiloista sekä auditoriotyyppisestä kokoontumispaikasta mm. asukastilaisuuksien ja erilaisten esitysten pitoa varten. Sillä käytettävissä on ainoastaan tämä sairaalan juhlasali suurempia tilaisuuksia varten. Toki puheissa korostettiin myös kirjaston/nettipisteen ja Työväenopiston tilojen sijoittumista uuteen ostariin. Tämä on nyt se viimeinen oljenkorsi näiden tilojen saamiseksi Myllypuroon, sillä tänne ei ole enää suunnitteilla vastaavan kokoisia julkisia rakennuksia.

Marita Manninen, Myllypuro-Seura    Ota yhteyttä adressin tekijään