Onnibussin eli Koiviston Auton linja-autot valtatiellä 4 pysähtykööt Heinolassa

Me allekirjoittaneet pyydämme Koiviston Autoa eli Onnibussia lisäämään valtatietä 4 kulkeville linja-autovuoroilleen tarvittaessa tehtävän pysähdyksen Heinolan keskustaajaamassa niin, että näille vuoroille voisi ostaa lipun myös Heinolaan/Heinolasta. (Tämä pysähdys voisi olla joko Heinolan keskustassa Kaivokadulla tai Teboil Tähtihovilla, kuten Onnibussin alkuaikoina.)

Perustelut:

Valtatiellä 4 Lahti – Jyväskylä -välillä on 15 linja-autovuoroa, jotka kulkevat vähintään kuutena päivänä viikossa. Näistä vain kolme pysähtyy Heinolan keskustassa (V. Alamäki aamuyöllä klo 3.40, OnniBus FLEX F40 klo 17.15 ja Savonlinja klo 18.05). Kaikki muut Onnibus-vuorot (12 kpl) ajavat pysähtymättä moottoritietä Heinolan keskustaajaman läpi.

Vastaavasti valtatiellä 4 Jyväskylä – Lahti -välillä on 20 linja-autovuoroa, jotka kulkevat vähintään kahtena päivänä viikossa. Näistä vain kuusi pysähtyy Heinolan keskustassa: kolme aamuyöllä (V. Alamäki  klo 3.05, OnniBus FLEX F40 klo 3.20, Kasilinja klo 4.20 Ti – L), kaksi aamupäivällä (OnniBus FLEX F40 klo 11.10, Savonlinja klo 11.55) ja vuorokauden viimeinen klo 14.40 (OnniBus FLEX F40). Kaikki muut Onnibus-vuorot (14 kpl) ajavat pysähtymättä moottoritietä Heinolan keskustaajaman läpi.

Joukkoliikenneyhteydet Heinola – Hartola/Jyväskylä -välillä ovat siis kovin huonot:  tätä väliä kulkiessa henkilöauto on nyt ylivoimainen vaihtoehto. Vastaavasti myös Heinola – Oulu – Heinola -välillä joukkoliikenneyhteydet ovat nyt hankalat. Linja-autoyhteyksiä Heinolasta pohjoiseen on siis tarpeen parantaa! Pysähdysmahdollisuus Heinolassa valtatien 4 linja-autovuoroille parantaisi myös Heinola – Lahti – Helsinki -välin yhteyksiä, jotka nekin ovat harventuneet erittäin paljon viime vuosina.

Tämän adressin tekijä tiedottaa Koiviston Autolle ja Onnibussille nimien kertymisestä tähän adressiin. Ottamalla yhteyttä adressin tekijään, voi ehdottaa mille linja-autovuoroille ainakin pysähdysmahdollisuus Heinolassa olisi tarpeen: välitetään tiedoksi Koiviston Autolle ja Onnibussille. [Toki näitä ehdotuksia kannattaa tehdä suoraankin Onnibussin / Koiviston Auton yhteydenottolomakkeilla (www.onnibus.com > Yhteystiedot / www.koivistonauto.fi > Ota yhteyttä > Yhteydenottolomake) tai sähköpostiosoitteeseen info@onnibus.com ja Koiviston Auton vastuuhenkilöille (toimitusjohtaja mikko.markkula@kabus.fi, kehityspäällikkö hannu.rantakomi@kabus.fi, liikennepäällikkö vesa.pokkinen@kabus.fi).]

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Kai Virtanen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…