Päijät-Hämeen Eläinsuojeluyhdistyksen kaikki toimet tutkittava

Päijät-Hämeen Eläinsuojeluyhdistys toimii mielivaltaisesti. Adressin tavoitteena on tuoda yhdistyksen hallituksen mielivaltaisesta toiminnasta näkyvyyttä. Eläinsuojelutyö  ei täyty enään sanan varisnaisen merkityksen mukaisesti  eläinten hyväksi tässä yhdistyksessä.

Yhdistyksen hallituksessa toimii maallikoita, joiden kokemus eläinten hyvinvointiin liittyy omien eläinten hoidosta, yhdistyksen suojassa olevien eläinten luovutuksista. Osalla hallituksen jäsenistä kokemus sijaishoidosta,  eläinten sijoituksesta kotiinsa. Hallituksen jäsenillä ei ole kenelläkään koulutusta eläinten hoitoon.

Phesyn toiminnassa on tapahtunut paljon sellaisia asioita tämän hallituksen aikana, jotka eivät tule näkymään suurelle yleisölle. Räikeitä tapauksia eläintyössä, jopa laiminlyöntejä. Yhteistyökyvyttömyyttä. Haastamista riitaan, niin vapaaehtoistoimijoiden, kuin muunkin jäsenistön kanssa.

Phesy ollut pitkään riitaisa yhdistys, jossa ei kunnioiteta kaikkien ihmisten ihmisarvoa, niin kuinka voimme luottaa, että eläimelle tarkoitettu arvo tulee toteutumaan. Joissakin tapauksissa mielivaltaisia eläin huostaanottoja, joista ei suostuta edes neuvottelemaan.

Riitaisuuksien johdosta, yhdistyksestä on erotettu jäsenistöä, kannatusjäseniä ja nk. varsinaisia äänioikeutettuja jäseniä. Erottamiset sen vuoksi, kun jäsenistö ei ole samaa mieltä hallituksen kanssa. Yhdistyksen omissa säännöissä sanotaan, että varsinaiseksi jäseneksi voidaan valita, sellainen henkilö, joka toimii aktiivisesti yhdistyksessä, mutta tämä ei ole toteutunut. Varsinaisiksi, äänikelpoisiksi jäseniksi on nyt valittu tämän hetkisen hallituksen jäsenten ystäviä ja sukulaisia.

Yhdistyksen hallitus on erottanut puheenjohtajansa syksyllä -14, joka astui vapaaehtoistoimeen sen jälkeen, kun edellinen puheenjohtaja erosi itse kesäkuussä -13 riitojen vuoksi ja joka oli kokenut kiusaamista, erityisesti nykyisen hallituksen jäseneltä. Varapuheenjohtaja erosi yhdistyksen vapaaehtoistoimesta, heinäkuussa -13. Kesällä eronneet pj. ja varapj. vallittiin vuosikokouksessa helmikuussa -13 , jolloin valittiin yhdistykselle koko hallitus ja hallituksen varajäsenet. Myös TE-toimiston kautta tulleita työkokelijoita on kohdeltu ala-arvoisella tavalla, haukkumalla ja aliarvioimalla ihmistä. (vartalon muoto ollut haukkumisen kohde tai jokin luonteenpiirre ja jopa sairaus )

Tämän adressin tavoite on saada päättäjiltä huomio yhdistyksen toimiin, jotka ei täytä eettisiä arvoja, eikä normeja. Myös mahdolliset lakipykälien ja asetusten kierto ja huomioimatta jättö tulisi selvittää, joita on aiemmin osoitettu. Niin eläinten osalta kuin muidenkin asioiden, sekä yhdistyslain osoittamalta osalta. Asioita on siirretty ja siitä edelleen unohdettu. Hallituksen kokouksessa, sekä palavereissa on hallituksen jäsen käyttänyt sanontaa "eiköhän paineta tämä asia villaisella." Pieni osa jäsenistöä on pyytänyt, että kutsuttaisiin koolle ylimääräinen vuosikokous, jossa aiheena tämän hallituksen luottamus toimintaansa ja mahdollinen erottaminen.

Adressi tullaan toimittamaan Lahden päättäille, ympäristökuntien päättäjille. Kuntiin, joista on eläinten talteenottosopimus. TE-toimistoon, Patentti-ja rekisteröintihallitukseen, lehdistöön, sekä tarvittaessa myös muille viranomaisille.

liitteenä blogi ja toinen adressi, joissa käsitellään Phesyn toimintaa.