Kansanedustajien palkkiot epäreiluja!

18.3.2007: KIITOS KAIKILLE TEILLE ALLEKIRJOITUKSISTANNE. TAMMIKUUSSA 2007 OLEN TOIMITTANUT ADRESSIN ALLEKIRJOITUKSIA SEKÄ NIITÄ SÄHKÖPOSTEJA (ANONYYMINA TIETYSTI), JOITA OLEN TEILTÄ SAANUT, ETEENPÄIN.

ANNAN KUITENKIN TÄMÄN ADRESSIN OLLA EDELLEEN AVOINNA, KOSKA HALUAN TOIMITTAA TÄMÄN ADRESSIN NIMET TULEVALLE HALLITUKSELLEMME!

LÄMMINTÄ KEVÄTTÄ

T. HELENA

Tänään 1.8.2006 kansanedustajien palkkoja korotetaan taas, rivikansanedustajan palkkio nousee 5220 eurosta 5400 euroon kuukaudessa ja yli 12 vuotta kansanedustajana toimineen palkkio nousee 200 euroa 5800 euroon .

Nuo korotukset ovat aika lähelle saman suuruisia kuin perusäitiyspäiväraha tai opintotuki, eli opiskielija ja pienen lapsen äiti saavat elää samalla summalla kuin millä kansanedustajan palkkiota tänään korotetaan.

Lapsilisän korotus oli vuonna 2004 suoritetussa korotuksessa suuruudeltaan 10 euroa ensimmäisestä lapsesta (90 eurosta 100 euroon) ja yksinhuoltajakorotus kasvoi huikeasta 33,60 eurosta vielä huikeampaan 36,60 euroon per lapsi.

VAADIMME, ETTÄ KANSANEDUSTAJIEN PALKKIOT TARKASTETAAN JA PALKKIOJÄRJESTELMIÄ MUUTETAAN NIIN, ETTÄ PALKKION SAAVAT VAIN NE KANSANEDUSTAJAT, JOTKA TODELLA HOITAVAT TYÖNSTÄ. KANSANEDUSTAJAN PALKKION TULISI MYÖSKIN OLLA HUOMATTAVASTI MATALAMPI SIITÄ SYYSTÄ, ETTÄ EDUSKUNTAAN PYRKISI KANSANEDUSTAJIKSI NE, JOILLA ON TODELLA HALU AJAA OMAN YHTEISÖNSÄ JA SUOMEN KANSAN ASIAA EIKÄ NE AMMATTIPOLIITIKOT, JOILLE EDUSKUNTA TARJOAA HYVÄN TYÖPAIKAN JA TYÖPAIKKAEDUT.

KANSANEDUSTAJIEN PALKKIOJÄRJESTELMÄSTÄ PITÄISI RAKENTAA KANNUSTEELLINEN JA SUHTEUTTAA SE ESIMERKIKSI SIIHEN, KUINKA MONI SUOMALAINEN ELÄÄ TÄLLÄKIN HETKELLÄ KÖYHYYSRAJAN ALAPUOLELLA. MISSÄÄN TYÖPAIKASSA EI TYÖNTEKIJÄN PALKKOJA NOSTETA ILMAN TYÖNTEKIJÄN TYÖNANTAJALLEEN (TÄSSÄ TAPAUKSESSA TYÖNANTAJIA OLEMME ME SUOMALAISET) TUOMAA MENESTYSTÄ.

Lainaus eduskunnan omilta nettisivuilta:

"Kansanedustajien palkkiot ja kulukorvaukset

Kansanedustajan palkkio on 1.8.2006 - 31.3.2007 välisenä aikana 5400 euroa kuukaudessa ja yli 12 vuotta palvelleella kansanedustajalla 5800 euroa kuukaudessa. Puhemiehen palkkio on 10200 euroa kuukaudessa ja varapuhemiehen palkkio 8500 euroa kuukaudessa.

Kansanedustajan palkkion lisäksi suuren valiokunnan, perustuslaki-, ulkoasiain- ja valtiovarainvaliokunnan puheenjohtajalle maksetaan 1.8.2006 - 31.3.2007 välisenä aikana 1000 euron lisäpalkkio kuukaudessa ja muiden valiokuntien puheenjohtajille 600 euron lisäpalkkio. Valtiovarainvaliokunnan verojaoston puheenjohtajan lisäpalkkio on 600 euroa kuukaudessa ja muiden jaostojen puheenjohtajien lisäpalkkio on 400 euroa. Jaoston puheenjohtajan lisäpalkkiota ei makseta, jos jaoston puheenjohtaja on oikeutettu valiokunnan puheenjohtajan lisäpalkkioon.
Eduskuntaryhmissä, joissa on yli 16 kansanedustajaa, puheenjohtajalle maksetaan 1000 euron lisäpalkkio ja eduskuntaryhmissä, joissa on 3-15 kansanedustajaa, puheenjohtajan lisäpalkkio on 600 euroa. Lisäpalkkiota ei makseta yhden tai kahden edustajan eduskuntaryhmän puheenjohtajalle."

(Toimitan tämän adressin allekirjoituksineen eduskuntaan sopivaksi katsomanani ajankohtana vaikka tähän ei tulisi muita kuin minun oma nimeni)

Terveisiä nimensä adressiin laittaneille/-ville (3.8.2006): On ilo huomata, että adressi on alkanut elää omaa elämäänsa internetissä jo näin parin päivän vanhana. Kiitos kaunis kaikille allekirjoittaneille. Olen ajatellut, että toimittaisin adressin esimerkiksi itsenäisyyspäivän alla sekä lehdistölle että eduskunnalle... katsotaan nyt, paljonko tähän nimiä tulee. Olen myös huomannut, että allekirjoittaneissa on hyvin paljon naisia. Jos joku haluaa kertoa syyn siihen, niin voi laittaa minulle vaikka sähköpostia. Kaunista loppukesää kaikille T.Helena

16.8.2006 Lisäys: Haluan tarkentaa motiiviani, joka ei ole kateus toisten palkkoja kohtaan, vaan tähän adressiin kiteytyy halu tuoda kansanedustajille ja ministereille tiedoksi se, että siinä kun he korottelevat omia palkkioitaan, niin Suomessa on valtava määrä ihmisiä, jotka joutuu kuukaudesta toiseen tinkimään unelmistaan ja perustarpeistaan koska valtion varoja käytetään täysin holtittomasti täysin toisarvoisiin asioihin.
Itselläni on elämä ihan hyvin, joten katkeruuskaan ei ole motiivini. Motiivi on ainoastaan se, että haluan nostaa esiin yhteiskuntamme epäkohtia. Kiitos :)